logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

100 tys. zł trafi do ilustratorki książki dla dzieci wybranej w konkursie Piórko

  PR 03.10.2022, przeczytano 350 razy
ilustracja

Sieć sklepów Biedronka już po raz ósmy zorganizowała konkurs „Piórko” na najlepszą książkę dla dzieci. Rysunki do zwycięskiej książki o żabie Brerep wykona Silvia Pizzati, debiutująca ilustratorka, do której trafiła właśnie nagroda 100 tys. zł. Wydawnictwo za kilka tygodni trafi na sklepowe półki. Piórko to jedna z najważniejszych inicjatyw Biedronki promujących czytanie, nie tylko wśród najmłodszych. Kolejną jest rozpoczęty właśnie Tydzień Głośnego Czytania, w ramach którego do 5 października klienci robiący zakupy w placówkach Biedronki będą mogli wysłuchać z głośników fragmentów zwycięskiej książki w interpretacji Kamili Ryciak i Wiktora Zborowskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/100-tys.-zl-trafi-do-ilustratorki-ksiazki-dla-dzieci-wybranej-w-konkursie-piorko,397454,artykul.html

– Konkurs Piórko jest przeznaczony dla debiutantów, czyli osób, które nie mają za sobą wcześniejszej przygody z pisaniem ani ilustrowaniem tekstów. Ale to nie oznacza, że nie są profesjonalistami. Często są to np. studenci Akademii Sztuk Pięknych, w trakcie studiów albo tuż po studiach, copywriterzy albo osoby, które mają do czynienia z grafiką użytkową – mówi agencji Newseria Lifestyle Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, juror w konkursie Piórko.

Tegoroczna edycja Piórka odbyła się już po raz ósmy. Zgłosiło się do niej ponad 3 tys. początkujących pisarzy i ponad 4 tys. ilustratorów. W tej pierwszej kategorii zwyciężyła Sonia Miniewicz, autorka tekstu książki „Brerep”. Dołączyła do niej Silvia Pizzati – zwyciężczyni etapu ilustracyjnego.

– Poziom był bardzo wysoki, ale różnił się tym, że w tegorocznej edycji nadesłane prace były bardziej zróżnicowane. W poprzednich latach widzieliśmy pewną dominację konkretnych trendów ilustracyjnych, jak np. trend komiksowy czy tzw. kreska japońska. Natomiast w tym roku mieliśmy zgłoszenia, które przedstawiały bardzo różne podejścia i bardzo różne szkoły ilustracyjne – mówi Arkadiusz Mierzwa. – Finalnie zwyciężyła Silvia Maria Pizzati i mogę zdradzić zza kulis obrad jury, że to była praca kompletna, łącząca jurorów. Właściwie w jury nie było nikogo, komu się nie spodobała, od razu kupiliśmy to poczucie humoru.

Jak podkreśla laureatka tegorocznej edycji, cenne w pracy nad ilustracjami było to, że nikt nie narzucał stylu, w jakim powinny być utrzymane rysunki.

– Miałam wolność tworzenia, że tak naprawdę robiłam tę książkę dla wszystkich czytelników, ale po swojemu. Nie miałam jakiejś osoby nade mną, która dyktowała mi, jak coś ma wyglądać, tylko wszystko było przelane z serca – mówi Silvia Pizzati, która urodziła się w Mediolanie, ale wychowała w Polsce. – Wygrana w konkursie Piórko daje mi nadzieję na to, że moja kariera ilustratora się rozwinie. Tytułowa Brerep jest żabą, która jest również księżniczką. Żeby dowiedzieć się więcej, trzeba przeczytać książkę, do czego serdecznie zachęcam – mówi. – Zachęciłabym też ilustratorów do wzięcia udziału w konkursie, żeby przeczytali tekst, zarejestrowali się, zaczęli szkicować i wysłali swoje prace, bo to jest najważniejsze, żeby po prostu to zrobić.

Ogłoszenie wyników ósmej edycji konkursu Piórko zainaugurowało również Tydzień Głośnego Czytania w sklepach sieci Biedronka. Do 5 października br. klienci podczas zakupów będą mogli posłuchać fragmentów nagrodzonej książki w interpretacji znanych i lubianych głosów: Kamili Ryciak oraz Wiktora Zborowskiego, który jest również jednym z jurorów konkursu Piórko. To już druga tego typu akcja.

Jak podkreślają przedstawiciele sieci handlowej, obie inicjatywy – zarówno konkurs Piórko, jak i Tydzień Głośnego Czytania  – mają na celu popularyzować czytelnictwo wśród dzieci i zachęcać do wspólnego rodzinnego czytania wartościowych pozycji. Podobnie jak sprzedaż różnego typu wydawnictw, nie tylko dla dzieci. Jest to jeden z priorytetów działalności społecznej Biedronki.

Piórko to coroczny konkurs Biedronki skierowany do debiutujących autorów tekstów, których prace nie były nigdy dotąd publikowane. Ich zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4–10 lat. Następnie wybierani są ilustratorzy. Zwycięska publikacja jest następnie wydawana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafia do sprzedaży w sklepach sieci, które każdego dnia odwiedza ok. 4 mln Polaków. Ma więc szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

– Książki, które wydajemy w ramach konkursu Piórko, bardzo dobrze się sprzedają. W ramach dotychczasowych siedmiu edycji sprzedało się już ok. 420 tys. egzemplarzy. Po cichu liczymy, że tegoroczna edycja i nowa książka o tytule „Brerep” będzie jednym z większych hitów tej naszej serii wydawniczej – mówi Jan Kołodyński, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.

Od 2015 roku jurorzy konkursu Piórko przeczytali i obejrzeli już ponad 28 tys. nadesłanych prac. Najlepszym autorom tekstów i ilustratorom, którzy wraz z możliwością publikacji otrzymują nagrody finansowe w wysokości 100 tys. zł, Biedronka przekazała zaś łącznie 1,6 mln zł.

– Biedronka jest obecna w ponad 1,1 tys. miejscowości w Polsce, a w wielu z nich jest też jedynym miejscem oferującym dostęp do książek. Dlatego uważamy, że popularyzowanie czytelnictwa jest naszą misją, a nie ma na to lepszego sposobu niż zachęcanie do czytania dzieci i młodzieży – podkreśla Jan Kołodyński. – Jesteśmy zdeterminowani, aby ten konkurs odbywał się dalej, co roku.

– Warto wspierać talenty i warto wspierać czytelnictwo. To, co dzisiaj młode pokolenia przeczytają, to jest de facto to, co jutro będą umiały – dodaje Arkadiusz Mierzwa.

Zilustrowana przez Silvię Pizzati książka, której tekst napisała Sonia Miniewicz, trafi do sprzedaży w sklepach Biedronki 14 listopada br.

Źródło: Biedronka, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Atrium Poland Real Estate z dwoma nagrodami podczas PRCH Retail Awards 2022
Za nami XIII edycja prestiżowego konkursu PRCH Retail Awards organizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych. Firma Atrium Poland Real Estate, właściciel i zarządca takich centrów jak Wars Sawa Junior, Atrium Promenada, Galeria Dominikańska czy Focus w Bydgoszczy zdobyła nagrody w kategoriach Wydarzenie Roku i Kampania Otwacia.
Złote Spinacze 2022 rozdane
Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL.
Nikon i partnerze ogłaszają zwycięzców konkursu Environmental Photographer of the Year
Nikon, CIWEM, WaterBear i Arup z przyjemnością ogłaszają zwycięzców konkursu Environmental Photographer of the Year w 2022 r. W dorocznym konkursie, organizowanym już po raz 15, są nagradzane najbardziej inspirujące prace w dziedzinie fotografii ekologicznej z całego świata, dzięki czemu wydarzenie to stanowi międzynarodową platformę do zwiększania świadomości...
Dziadek do orzechów i Oto Film nagrodzeni złotem w Effie Europe Awards
Agencja Dziadek do orzechów i studio Filmowe OTO Film zostały nagrodzone złotą statuetką Effie Europe Award w kategorii Best of Europe: Positive Change, za kampanię „STOP kobietobójstwu”, przygotowaną dla Centrum Praw Kobiet.
Międzynarodowy konkurs projektowania opakowań: Model Young Package 2023
W 2023 roku międzynarodowy konkurs wzornictwa opakowań Model Young Package zyska nową, poszerzoną formułę. Uczestnicy będą proszeni  o stworzenie innowacyjnych opakowań na napoje pod hasłem „Thirsty for Packaging” („Spragnieni…Opakowań”). Konkurs oferuje od teraz wyższe nagrody pieniężne, a przede wszystkim możliwość opracowania opakowań gotowych do produkcji w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764