logo
WIADOMOŚCI

100 uczestników Wielkoformatowego „Seminatrium”

   08.11.2017, przeczytano 877 razy
ilustracjastrzałka

Setka uczestników z całego kraju uczestniczyła w 2-dniowym Seminarium Wielkoformatowym firmy Atrium Centrum Ploterowe. Spotkanie można podsumować jako solidną dawkę wiedzy, nowoczesnych technologii i inspiracji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/100-uczestnikow-wielkoformatowego-_seminatrium_,34417,artykul.html

Co roku firma Atrium Centrum Ploterowe zaprasza na 2-dniowe  Seminaria dotyczące technologii druku wielkoformatowego. Na przestrzeni ostatnich lat seminaria te odbywały się w różnych, uroczych zakątkach Polski, jak Zakopane, Ryn czy Niepołomice. Nie mniej wyjątkowym, była lokalizacja tegorocznego Seminarium, które odbyło się 26-27 października w mieście, w którym firma Atrium działa od blisko 25 lat – Opolu.

- Organizując Seminaria dotyczące druku wielkoformatowego, stawiamy na wiedzę z pierwszej ręki. Zapraszamy zagranicznych prelegentów - osoby bezpośrednio zaangażowane w rozwój danej technologii. Dodatkowo Seminarium dla uczestników ma być owocne pod względem biznesowym jak i być okazją do chwili odpoczynku i zabawy - mówi Paweł Stania z działu marketingu firmy Atrium.

Dzień ekspertów

Pierwszego dnia Seminarium, uczestnicy słuchali prezentacji zarówno polskich prelegentów, wieloletnich specjalistów z firmy Atrium, Artemis oraz Ikonos oraz wspomnianych, światowej klasy ekspertów.

ilustracjastrzałka

Firmę Mutoh reprezentował Stephan Heintjens, dyrektor ds. rozwoju, wygłaszając prelekcję pt. „Druk cyfrowy przyjazny środowisku. Atrament kluczem do wielu drzwi” Ekspert omówił kilka tematów. Sprawdził, czy jest jedna technologia druku która przewyższa wszystkie inne. Następnie podkreślił siłę dobrego atramentu i jego rolę w dążeniu do bezpieczniejszego środowiska i czystszego miejsca pracy. Następnie zastanowiono się co słychać w temacie druku cyfrowego do wewnątrz. Na koniec zaprezentował możliwości atramentów solwentowych i UV oraz porównał i zalety i wady.

Drugim zagranicznym ekspertem był Marc Verbeem z firmy ONYX Graphics, producenta światowej klasy oprogramowania. Zaprezentował ONYX Site Solutions, konfigurowalną platformę webową, organizującą druk i zarządzanie drukarnią wielkoformatową. Udowodnił, że w środowisku silnej konkurencji rynkowej liczą się wydajność i wiarygodne dane, osiągalne poprzez integrację systemów zarządzających firmą i produkcją.

ilustracjastrzałka

Pierwszego dnia Seminarium nie zabrakło także licznych prezentacji polskich specjalistów z firmy Atrium Centrum Ploterowe oraz Artemis, którzy omówili poszczególne technologie druku LFP i urządzenia. Jedną z „technologii przyszłości” była sublimacja (termotransfer), ekspert tej dziedziny z firmy Margot, specjalizującej się we wdrażaniu takich systemów, przedstawił szerokie możliwości, czasem zaskakujące jakie daje ta technika.

Oprócz zagadnień związanych z urządzeniami, goście zapoznali się ponownie z informacjami z „pierwszej ręki”, tym razem od inżynierów z tutejszej, opolskiej fabryki IKONOS – producenta materiałów druku wielkoformatowego. Uzupełnieniem tych informacji były prezentacje najnowszych nośników marki Ikonos.

Zwieńczeniem bloków teoretycznych, były studia przypadków. Pierwszym z nich był jeden z pierwszych polskich użytkowników drukarki LED Artemis Pulsar, który przedstawił możliwości jakie daje to urządzenie na podstawie biznesu związanego z napinanymi sufitami.

Drugą prezentacją „z życia” była transformacja przestrzeni mieszkalnej p.t. „Duże zmiany małym kosztem” z użyciem nośników Ikonos, którą omówili na podstawie przykładu architekt wnętrz i wykonawca.

Pierwszy dzień Seminarium Atrium, uczestnicy już w mniej biznesowej atmosferze, zakończyli na występie stand-up i rozgrywając zawody bowlingowe.

Dni pokazowe

Już pierwszego dnia na uczestników czekały prezentacje „na żywo” druku z wykorzystaniem japońskich ploterów marki MUTOH, pracujące w technologii żywicznej oraz LED-UV.

ilustracjastrzałka

- Zaprezentowaliśmy całe portfolio ploterów Mutoh ValueJet. Goście mogli osobiście przetestować wszystkie plotery do druku ekologicznego w technologii żywicznej. Należy pamiętać, że plotery Mutoh ValueJet to nie tylko nowoczesne i stabilne maszyny wyposażone w szereg japońskich technologii takich jak Drop Master, który czuwa nad kompensacją grubości medium czy też Intelligent Interweaving, który sprawia, że nawet początkujący drukarz wielkoformatowy będzie produkował atrakcyjne grafiki w łatwy i wygodny sposób. Plotery ValueJet to także przyszłościowe podejście do tematu druku LFP czyli ekonomia i ekologia. Oszczędność zachodzi na wiele sposobów poprzez stabilność pracy, niski pobór energii w odróżnieniu od innych, konkurencyjnych „eko” technologii czy też choćby poprzez stosowanie pionowych systemów dostarczania atramentu. Ekologia rozumiana przez nas jako dystrybutora to nie marketing a fakty. Atramenty Mutoh UMS stosowane w ploterach ValueJet posiadają jako jedyne pisemny certyfikat ekologiczny Eurofins a materiały Ikonos z naszej polskiej fabryki posiadają m.in. certyfikat PZH.

Drugiego dnia uczestnicy już w siedzibie Atrium Centrum Ploterowe i Ikonos oglądali największe urządzenia do druku produkcyjnego: Artemis Orion, Artemis Pulsar, Artemis Vector.

- Jak widać duża cześć naszego portfolio to urządzenia LED / UV. Ta technologia daje duże możliwości w wielu branżach, nie tylko reklamowej i poligraficznej.

Podczas drugiego dnia Seminarium, goście mogli odwiedzić „za ścianą” fabrykę IKONOS i na własne oczy zobaczyć jak produkowane są wysokiej klasy, rodzime folie i materiały powlekane, które trafiają do ponad 40 krajów na różnych kontynentach.

- Jesteśmy przekonani, że uczestnicy tegorocznego Seminarium wyjechali z Opola naładowani „wielkoformatową energią”, gdyż mieli możliwość sprawdzenia różnego rodzaju urządzeń i technologii w jednym miejscu, mogli czerpać wiedzę i inspiracje z pierwszej ręki i zobaczyć „jak to się robi”.

Seminarium objęte było patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Premiera drukarki Eagle 50
Pod koniec listopada włoska firma Ser.Tec. przedstawiła nowy model urządzenia Eagle 50 do drukowania małych obiektów i tkanin. Jest to rozwiązanie dla klientów, którzy wymagają urządzenia o niewielkim formacie ale drukującego z wysoką jakością i szybkością.
Isobar z kampanią świąteczną dla Providenta
Z okazji nadchodzących świąt Isobar Polska przygotował specjalną kreację reklamową dla firmy Provident Polska. Rolą spotów zrealizowanych w humorystycznej konwencji było przypomnienie klientom o ofercie Provident Polska pomocnej w realizacji świątecznych planów.
Agencja Reklamowa Brandbay.pl rozpoczyna działania dla Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju. W ramach umowy Brandbay.pl odpowiada za wdrożenie nowego serwisu internetowego wraz z wykonaniem projektu graficznego oraz obsługę w mediach społecznościowych Departamentu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Nowa kampania marki Salomon
Aktywne spędzanie czasu to nie tylko długie wędrówki, wymagające wspinaczki czy dalekie podróże. Marka Salomon z pomocą agencji ESKADRA zachęca swoich klientów do aktywnego wypoczynku w parkach krajobrazowych, podmiejskich lasach i w miejskich przestrzeniach zielonych, uruchamiając kampanię wizerunkowo-sprzedażową PRZYMIERZAJ PRZEMIERZAJ.
„Charakter nadaje życiu smak” - sukces 3 edycji kampanii Wawelu
Ponad 6 500 konsumentek zaangażowało się w konkurs zorganizowany w ramach trzeciej edycji kampanii marek Malaga, Tiki-Taki i Kasztanki. Działania wsparły dwie ambasadorki – Agata Gwiazdowska oraz Ola Stodółka.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone