logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

1000 dzieł sztuki w mieście: akcja Desa Unicum

  PR 14.05.2020, przeczytano 1217 razy
ilustracjastrzałka

Ponad 1000 dzieł sztuki znalazło się dziś niespodziewanie w przestrzeni miasta. Miasta, które budzi się do życia po okresie lockdownu. 1000 reprodukcji dzieł sztuki street artowej pojawiło się w miejscach nietypowych – jako naklejki na warzywach i owocach w lokalnych sklepikach, plakaty w kawiarniach, ozdoby kubków do kawy na wynos, wlepki w kwiaciarniach i w końcu także na chodnikach. Wszystko po to, aby w powrocie do normalności towarzyszyła nam sztuka. Za akcję odpowiada DESA Unicum, która równocześnie od 20 maja zaprasza na wystawę „Sztuka ulicy”. Pojawią się na niej prace największych gwiazd street artu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/1000-dziel-sztuki-w-miescie%3A-akcja-desa-unicum,387017,artykul.html

Już jest pięknie” to idea, która przyświecała realizacji akcji oraz nawiązanie do popularnego ostatnio utworu „Jeszcze będzie przepięknie” grupy Tilt. To hasło, które znalazło się odmalowane z szablonu na warszawskich chodnikach. Street art zawsze był formą sztuki, która najszybciej reaguje na bieżące wydarzenia. Dlatego w momencie budzenia się miasta po lockdownie mieszkańcy Warszawy są witani sztuką. Prace artystów tworzących w nurcie street artu pojawiły się na łącznie ponad 1000 nośnikach – plakatach i wlepkach. Te znalazły się na witrynach, drzwiach i różnych produktach w ponad czterdziestu miejscach, w których bywamy na co dzień: w restauracjach, kawiarniach, kwiaciarniach, sklepach czy warzywniakach. Prezentowane w przestrzeni miejskiej prace pojawią się także na największej w Polsce wystawie i aukcji poświęconej sztuce ulicy. To dzieła twórców takich jak: Bartosz Świątecki/Pener, Sławek Czajkowski/Zbiok, Krzysztof Syruć/Proembrion, Igor Chołda/Aqualoopa, Weronika Lipniewska/Vera King i Anna Szejdewik/ Coxie.

- Najbardziej znanym twórcą nurtu street art jest bez wątpienia Bansky. Komentuje on rzeczywistość, jest guru artystów sztuki ulicy, ale też jest artystą uznanym przez kolekcjonerów. Chcieliśmy nawiązać trochę do tego co robi i tym razem wyjść ze sztuką z naszej strefy komfortu, z galerii na ulice. Nie tylko dotrzeć do tych, do których na co dzień nie docieramy, ale też pokazać, że dziś sztuka może dodawać nam otuchy, może krzyczeć: „Już jest pięknie” – mówi Juliusz Windorbski, Prezes DESA Unicum.

Wybór sztuki street art do przeprowadzenia akcji był naturalny nie tylko ze względu na jej charakter, ale też fakt, że 19 maja w DESA Unicum rozpocznie się wystawa „Sztuka ulicy” zakończona tydzień później aukcją. Będzie można obejrzeć (i kupić) dzieła najwybitniejszych twórców zarówno działających w latach 70. XX wieku takich jak Ewa Partum, Krzysztof Wodiczko, Pomarańczowa Alternatywa i Grupa Luxus. Pojawią się również prace prawdziwych gwiazd współczesnego street artu m.in. SEPE, Monstfura, NAWERA i Yoli z NeSpoon.

ilustracjastrzałka

Jednym z najciekawszych artystów, którego twórczość zobaczyć można na warszawskich ulicach, a od 20 maja również na wystawie, jest Zbiok. Jako najbardziej charakterystyczne elementy jego prac można wymienić przestylizowane postaci o wydłużonych proporcjach i rwane, skrótowe hasła o humorystycznym zabarwieniu będące komentarzem do przedstawianych sytuacji. W nurcie street artu tworzy też coraz więcej kobiet-artystek. Bardzo ciekawym przykładem jest działalność Very King. Jej twórczość jest zaangażowana społecznie i podejmuje takie kwestie jak feminizm, weganizm, prawa zwierząt, czego odzwierciedleniem jest m.in. projekt „Mięso” z 2017 roku. Styl artystki polega na świadomym operowaniu brzydotą przy zachowaniu jak największej subiektywności wizji. Niedoskonałość to główna wartość w świecie artystycznym Very King – działa ona jak katalizator w przypadku twórczyni, bowiem popycha ją do badania rzeczywistości, w której ona funkcjonuje. Na wystawie i aukcji prezentowane są jej prace „Hope” oraz „Release”.

Artyści, których prace zobaczymy na wystawie: Monstfur, Michał Wręga/SEPE, Daniel Kaliński/Chazme718, Bartosz Świątecki/Pener, Grupa Luxus, Paweł Jarodzki, Ewa Partum, Jacek Jankowski / Ponton, Krzysztof Wodiczko, Waldemar Fydrych/Major, Tomasz Górnicki, Łukasz Habiera/NAWER, Sławek Czajkowski/Zbiok, Peter Fuss, Grupa Twożywo, SC Szyman, Robert Proch/TONE, Adam Jastrzębski, Jan Kołodziej/Autone, Krzysztof Syruć/Proembrion, Jarema Drogowski, Paweł Swanski, Łukasz Berger/CEKAS, Michał Linow/Pikaso, Krzysztof Arszenik/SZCZERBAK, Igor Chołda/Aqualoopa, Wojciech Kołacz/OTECKI, NeSpoon, Jola Kudela/Yola, Weronika Lipniewska/Vera King, Anna Szejdewik/Coxie, Raspazjan, Mikołaj Rejs, Paweł Tomczuk/SWAG, Igor Rudziński/Niebieski Robi Kreski, Konrad Łukasiak/KOXU Oner, Damian Terlecki/Czarnobyl, Piotr Pauk/LUMP, Tomasz Kulka.

ilustracjastrzałka

  • Wystawa Sztuka Ulicy: 20-26 maja 2019, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
  • Aukcja Sztuka Ulicy: 20 maja 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa

Źródło: DESA Unicum

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764