logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

11 minut dla marki i pasażera

  PR 22.11.2016, przeczytano 492 razy
ilustracjastrzałka

W listopadzie myślami coraz częściej sięga się Bożego Narodzenia i Sylwestra, a plany wizyt rodzinnych zaczynają się klarować. Marki skrzętnie wykorzystują ten czas, obierając sobie dworce autobusowe i kolejowe za ważne miejsce działalności reklamowej. Jaki potencjał drzemie w nośnikach ulokowanych na dworcach kolejowych i autobusowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/11-minut-dla-marki-i-pasazera,30605,artykul.html

Podróże pełne emocji

Zbliżający się wielkimi krokami okres świąteczny to niewątpliwie czas wzmożonej aktywności podróżujących. Przemieszczamy się odwiedzając bliskich, których często widzimy tylko ten jeden raz w roku. Korzystamy z zimowej pogody wybierając miejsca atrakcyjne pod względem możliwości uprawiania sportów na świeżym powietrzu. Jest to też okres, który angażuje silne emocje - wzruszenia, gościnność, wzajemne okazywanie serdeczności i życzliwości. To wszystko sprawia, że z perspektywy reklamodawców idealnie jest wykorzystać ten moment na potęgowanie doznań.

Podróżowanie najczęściej wiąże się z oczekiwaniem na autobus czy też pociąg. Podświadomość szczególnie mocno wyłapuje wtedy komunikaty, a średni czas kontaktu jednej osoby z reklamą na dworcu jest bardzo długi - wynosi aż 11 minut. W dodatku, kiedy na odbiorców działa ciepła, atmosfera podchodzą do przekazów szczególnie przyjaźnie - mówi Joanna Szlemińska, Wiceprezes spółki Synergic.

Nośnik dobrze dobrany

Dobrze dobrane nośniki takie, jak citylighty czy backlighty, odpowiednio podświetlane diodami LED,  pozwalają dotrzeć do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów w jednym czasie. Estetyczny nośnik, dobrze dobrane miejsce ekspozycji i ciekawa, zwracająca uwagę kreacja odgrywają w tym dużą rolę. Można jednak iść o krok dalej przygotowując spójną kampanię.  Tereny wokół dworców można wykorzystać również do ekspozycji siatek wielkoformatowych (np. na fasadzie Dworca Centralnego w Warszawie) i zaskakując odwiedzających różnymi rozwiązaniami ambientowymi takimi, jak strefy interaktywne, instalacje i makiety 3D, ekspozycje kontekstowe czy niestandardowe pojazdy. Wszystko to będzie mocno oddziaływało na odbiorcę i pozwalało na dłużej zapamiętać przekaz.

Regionalne Dworce Autobusowe i dworce kolejowe w głównych miastach Polski stwarzają możliwość dotarcia zarówno do mieszkańców tych miast, jak i przyjezdnych oraz mieszkańców miejscowości leżących przy trasach autobusów. Dworce autobusowe w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Katowicach i Szczecinie umożliwiają dotarcie do ponad 40 mln pasażerów rocznie, a siedem głównych dworców kolejowych to ponad 30 mln pasażerów każdego roku.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że dworce kolejowe i autobusowe w wielu przypadkach sąsiadują z galeriami handlowymi, a same w sobie też oferują jeszcze więcej punktów handlowo-usługowych. Kawiarnie, restauracje, sklepy - dzięki nim te miejsca przyciągają nie tylko podróżujących, ale również potencjalnych klientów tych punktów.

Kampanie w obrębie dworców mogą być prowadzone przez siedem dni w tygodniu, 365 dni w roku, nawet całodobowo, dlatego powierzchnie reklamowe tam stają się coraz bardziej interesujące dla reklamodawców – komentuje Piotr Gajek, Prezes spółki Synergic.

Atrakcyjna lokalizacja w samych sercach miast, nowoczesne przestrzenie, bardzo często świeżo zmodernizowane, mnóstwo odwiedzających, duże możliwości doboru nośników reklamowych wśród form standardowych i ambientowych - to wszystko sprawia, że reklamodawcy niezwykle chętnie wybierają właśnie dworce kolejowe i autobusowe na miejsce swoich działań. Ze względu na ciągle zwiększającą się liczbę połączeń międzymiastowych i realizowane liczne inwestycje - nie tylko ściśle powiązane z transportem - można się spodziewać, że statystyki będą tylko rosły.

Źródło: Synergic

www.synergic.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764