logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

11 wielkoformatowych urządzeń na Dniach Otwartych Atrium

  PR 03.02.2016, przeczytano 767 razy
ilustracjastrzałka

Podczas pierwszych w tym roku dni otwartych w centrali Atrium Centrum Ploterowe w Opolu, zaprezentowano aż 11 drukarek wielkoformatowych. Pełne sale demonstracyjne polskiego dystrybutora urządzeń do druku wielkoformatowego takich marek jak Mutoh, Summa, Screen czy Artemis przyciągnęły kilkudziesięciu gości z całego kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/11-wielkoformatowych-urzadzen-na-dniach-otwartych-atrium,27353,artykul.html

Zaprezentowano maszyny obejmujące kilka technologii. M.in.: druk ekologiczny, druk LED-UV na małych przedmiotach, systemy naklejkowe, druk sublimacyjny, szybki druk wielkoformatowy. Post-produkcję realizowano poprzez laminowanie i cięcie laserowe.

Druk „eko” atramentami UMS

Topowym przedstawicielem ploterów Mutoh ValueJet serii X jest VJ-1638X. Model ten został wyposażony w nową technologię druku - Drop Master - która odpowiada za precyzyjne pozycjonowanie kropli atramentu podczas druku jedno- i dwu-kierunkowego, automatycznie kompensując grubość podłoża. Ploter posiada także opatentowaną technologię Intelligent Interweaving - eliminującą paskowanie - oraz technologię druku zmienną wielkością kropli - Vardot. Mutoh ValueJet 1638X charakteryzuje się także najwyższą na rynku prędkością około 100 m2/h.

Ten sam zestaw technologii posiadają jednogłowicowe modele VJ-1624X oraz VJ-1324X.

Druk LED-UV na małych przedmiotach

Mutoh ValueJet 426UF to zaawansowany technologicznie tablicowy ploter LED-UV wyposażony w stół z podsysem. Jest to 6-kolorowa drukarka o obszarze zadruku 483 x 329 mm, umożliwiająca zadruk elementów o grubości nieprzekraczającej 70 mm i ciężarze do 4 kg. W porównaniu do klasycznej technologii UV, proces druku na ploterze Mutoh ValueJet 426UF charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP) i niższym zużyciem energii.

Mutoh ValueJet 426UF to zaawansowany technologicznie ploter LED-UV. Wyposażony został w zmodyfikowaną dla druku UV – technologię Intelligent Interweaving. Mutoh ValueJet 426UF przeznaczony jest do druku na gadżetach reklamowych i upominkach, foto-gadżetach, do personalizacji produktów, paneli sterowania, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, elementów budowy maszyn, itd.

Systemy naklejkowe

Mutoh ValueJet 628 to 24-calowy ploter , który obsługuje materiały o szerokości do 630 mm. Obszar zadruku wynosi 620 mm. Wydajność drukarki sięga aż 16 m2/h (ponad 25 metrów bieżących) w trybie billboardowym (360 x 720 dpi). W trybie Speed Production (720 x 720 dpi) możemy drukować z prędkością rzeczywistą 12.5 m2/h. Ploter znajdzie swoje zastosowanie w wydrukach reklamowych, etykiet i naklejek a nawet CAD, fotografii, proofingu, itd. Producent wyposażył ploter Mutoh ValueJet 628 w najnowocześniejsze technologie druku i jednocześnie uprościł jego obsługę do minimum – na obudowie znajdują się tylko 2 przyciski.

VJ-628 wraz z ploterem SummaCut D60 tworzy dwu-maszynowy system drukująco-tnący do produkcji etykiet. SummaCut to ploter, który posiadają optymalny stosunek jakości urządzenia do ceny, bardzo dobre parametry techniczne, dodatkowe akcesoria, powszechnie uznany i dopracowany system prowadzenia nawet najgrubszych folii oraz automatyczny system pozycjonowania OPOS X.  Używa zaawansowanej technologii przewidywania wektorowego, która umożliwia cięcie ze zwiększoną wydajnością i dokładnością.

Druk sublimacyjny

Mutoh ValueJet 1638 WX to specjalistyczny ploter do druku sublimacyjnego. Jest to połączenie pełnej automatyzacji i najwyższej jakości druku. „WX” wyposażony jest w 2 najnowsze, piezoelektryczne głowice drukujące w technologii zmiennej wielkości kropli (od 5.9 do 45.3 pl) oraz Intelligent Interweaving (szybki druk bez paskowania). Unikalną technologią zastosowaną w VJ-1638WX jest Mutoh DropMaster. Jest to nowa technologia druku, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium.

Ploter korzysta z atramentów sublimacyjnych, takich jak Mutoh DS2. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Oferują szeroki gamut kolorystyczny, nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże oraz odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są do druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu wynosi około 10 ml/m2.

Laminacja

Laminator Shield jest efektem kilkuletniej pracy inżynierów. Zastosowane technologie sprawiają iż jest to wydajny laminator wyposażony we wbudowaną sprężarkę, gwarantującą ciągły i stały docisk rolek laminujących. Zaawansowane systemy kontroli automatycznie dostosowują parametry pracy.

Shield można rozbudować o wiele modułów dodatkowych jak np. stoły, podgrzewanie rolki, pneumatyczny trymer pionowy rozcinający wydruki, system nawijająco-rozwijający, system antystatyczny, pedał sterujący, itd.

Cięcie laserem

Artemis BDR 1309X to wszechstronny ploter wyposażony w laser CO2 chłodzony wodą. Urządzenie posiada 3 silniki. Wyposażony jest w 2 stoły. Pierwszy, automatycznie regulowany, o strukturze plastra miodu przeznaczony jest do cięcia twardych i lekkich materiałów typu: papier, skóra, itd. Drugi stół, uzbrojony w metalowe poprzeczki umożliwia cięcie i grawerowanie większych materiałów takich jak plexi, drewno, szkło, kamień, itd.

Dobre i tanie

Seria ploterów Artemis cechuje się bardzo dobrym współczynnikiem ceny do jakości, niewiele odbiegającej od urządzeń japońskich. Dla zwolenników szybkiego zwrotu z inwestycji opolski dystrybutor zaprezentował uznane w Polsce maszyny marki Artemis.

Druk eko-solwentowy to domena urządzenia drukarki Artemis 1621. Jest to stabilny, wszechstronny ploter eko-solwentowy do produkcji grafik reklamowych, grafik na pojazdy, tapet, rollupów, grafik

wystawienniczych, naklejek, dekoracji, itd. Ploter wyposażony jest w szereg profesjonalnych rozwiązań, m.in.: podwójny system suszący, druk falą, 3-strefowy stół, dwusilnikowy system nawijający, system stałego zasilania w atrament, itd.

Najszerszy druk 3,2-metrowy reprezentowany był na urządzeniu Artemis serii 32xx. Od początku tego roku klienci mają możliwość doboru głowic do profilu swojej działalności. Mogą wybrać od 4 do 8 głowic Konica Minolta o kropli 14, 30 i 42 pl. Ploter tej serii drukują w zależności od konfiguracji od maksymalnie 50 do 260 m2/h. W Polsce drukuje ponad 150 ploterów Artemis 32xx.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764