logo
WIEDZA

12 powodów, dla których warto stosować SMS w e-handlu

Mateusz Zawiślak  PR 07.06.2018, przeczytano 314 razy

Rynek e-commerce z roku na rok rozwija się coraz szybciej, a zakaz handlu w niedzielę dodatkowo to dynamizuje. Gemius podaje, że branża ta rozrasta się o około 20% rocznie - 7 razy prężniej niż handel tradycyjny. Konkurencja w tym sektorze będzie tylko wzrastać, warto zatem przyjrzeć się dokładniej oczekiwaniom konsumentów oraz możliwościom zwiększającym efektywność prowadzonego biznesu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/12-powodow,-dla-ktorych-warto-stosowac-sms-w-e-handlu,36788,artykul.html

Wśród szeregu różnego rodzaju narzędzi stanowiących wsparcie sprzedaży, coraz większym standardem są wiadomości SMS. Wynika to z wielu korzyści związanych z tym rodzajem komunikacji. Jakie są jej zalety?

Szybkość i wysoki open rate - informacje wysyłane na wskazany numer telefonu docierają szybciej niż jakiekolwiek inne wiadomości i są dużo częściej czytane. Ponad 90% SMS-ów odbieranych jest bowiem w kilka minut po ich nadaniu, a to dzięki temu, że telefony towarzyszą nam w każdych okolicznościach i praktycznie na każdym kroku.

Wysoki wpływ na decyzje zakupowe - wg Nielsen Polska kampanie SMS wpływają na podjęcie decyzji zakupowej aż u 48% badanych. Również raport Platformy SerwerSMS.pl „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wskazuje, że 79,5 % osób, które otrzymały SMS-ową reklamę, wykazuje chęć odwiedzenia serwisu internetowego w celu bliższego zapoznania się z ofertą.

Wpływ na relacje z klientami - wysoka jakość obsługi definiowana np. przez atrakcyjny system powiadomień, życzenia okolicznościowe, badania satysfakcji czy programy lojalnościowe powodują, że klienci wracają do e-sklepu, polecają go innym, a tym samym oczywiście generują większą sprzedaż.

Prostota - platforma do obsługi komunikacji SMS jest bardzo intuicyjna. Daje możliwość korzystania z wielu szablonów, a także automatyzacji, sprawdzających się przy wysyłkach masowych, planowanych, czy okolicznościowych.

Niskie koszty obsługi - ten rodzaj działań marketingowych jest naprawdę tani, szczególnie biorąc pod uwagę jego efektywność i zasięg. W zależności od budżetu i celu można dowolnie modelować prowadzone kampanie, począwszy od wiadomości tekstowych, przez graficzne MMS-y aż po wiadomości głosowe.

Redukcja kosztów działalności - dzięki temu, że możemy komunikować się z klientem w czasie rzeczywistym, jesteśmy w stanie ułatwić mu np. odbiór przesyłki, na którą oczekuje. Tym samym zmniejsza się szansa, że paczka do nas wróci i trzeba ją będzie nadać ponownie.

Integracja z innymi narzędziami - ten rodzaj komunikacji może być zintegrowany z różnymi platformami e-commerce. Może także wykorzystywać inne technologie pozwalające przenosić odbiorcę na wybrane kanały, śledzić ścieżkę zakupową i konwersję, co bez wątpienia pozwala optymalizować procesy sprzedażowe.

Logistyka procesu zakupowego - krótkie wiadomości doskonale wspomagają działania transakcyjne i mogą informować o statusie zamówienia na każdym jego etapie, a ilość oraz rodzaj tego typu komunikatów można dostosować do preferencji odbiorcy.

Profilowanie - wysyłki SMS pozwalają personalizować oferty ze względu na płeć, wiek lub preferencje zakupowe. To doskonały sposób, aby zaoferować komuś urodzinowy rabat czy specjalną ofertę np. z okazji Dnia Kobiet.

Możliwość odbierania komunikatów zwrotnych – SMS w wielu przypadkach naturalnie wzbudza w nas chęć odpowiedzi i nie jest to zarezerwowane wyłącznie do komunikacji prywatnej. Odbiorca wiadomości nadanej przez sklep internetowy także może wykonać dowolnie zaplanowaną akcję – udzielić odpowiedzi na pytanie w ankiecie czy wziąć udział w konkursie.

Coraz większa powszechność i zainteresowanie ze strony klientów - wg ostatniego raportu wydanego przez Platformę SerwerSMS.pl 76,2% osób otrzymuje wiadomości tekstowe ze sklepów lub firm, z czego aż 7 na 10 deklaruje, że chce je otrzymywać nadal.

RCS, komunikacja przyszłości - trwają bardzo zaawansowane testy związane z nową technologią SMS, dzięki której będzie można wysyłać dużo większe pliki multimedialne, a same wiadomości będą mogły być tak rozbudowane i interaktywne, aby przeprowadzać odbiorcę przez ofertę niczym przez stronę internetową.  

Powiadomienia oraz przypomnienia, czyli czego od e-sklepów oczekują klienci

Jak widać krótka wiadomość tekstowa ma istotne znaczenie dla sektora e-commerce, a konsumenci mają wobec niej konkretne oczekiwania. Wg raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wiadomości w procesie zakupowym powinny potwierdzać otrzymanie wpłaty przez sklep (49,2%), informować o przewidzianej dacie dostarczenia przesyłki (44,1%), o jej numerze umożliwiającym śledzenie (42%), potwierdzać wysłanie zamówienia (41,7%), a wcześniej jego wpłynięcie (37,6%). Informacja, że paczka czeka na odbiór jest istotna dla 29,8% badanych.

- SMS-y zajmują pierwszą pozycję wśród najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych do komunikacji z klientem. Już prawie 7 na 10 firm korzysta z rozwiązań mobilnych w e-sklepie, a 9 na 10 rozważa wykorzystanie ich w przyszłości. Wśród najpopularniejszych są: aplikacje, mobilne wersje strony internetowej czy właśnie SMS-y. Spektrum ich wykorzystania jest znacznie szersze niż tylko wysyłanie powiadomień, a ogranicza je praktycznie jedynie wyobraźnia – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager w SerwerSMS.pl. - Oczywiście aby działania były efektywne warto zachować w tym procesie umiar – Polacy deklarują, że SMS-y o charakterze handlowym najchętniej otrzymują raz w tygodniu (wskazanie 40%) – dodaje Godziek.

Najbardziej interesujące w kontekście powiadomień są informacje o promocjach (67,4%), a szczególnie z kategorii odzież/obuwie/akcesoria (61%), RTV/AGD (38,8%), produkty spożywcze (30,6%), rozrywka/kultura (27,9%) oraz turystyka (22,8%).

Jak widać ten krótki, ale treściwy komunikat wychodzi naprzeciw potrzebom zarówno osób prowadzących e-biznes, jak i konsumentów. Zwiększając satysfakcję ze sprzedaży, a także jednocześnie z zakupów, potwierdza swoje istotne znaczenie w branży e-commerce.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
Liuendor, 12.06.2018

A do kogo powinni zgłosić się ci, którzy nie deklarowali chęci otrzymywania, a mimo to otrzymują.

avatar użytkownika
redakcja, 13.06.2018

Do nadawcy albo operatora telefonii komórkowej. Najczęściej ludzie deklarują chęć otrzymywania takich sms-ów podając bezmyślnie numer telefonu przy różnych okazjach, a potem dziwią się i twierdzą że na nic się nie zgadzali.  

avatar użytkownika
Liuendor, 13.06.2018

To było pytanie retoryczne.  

avatar użytkownika
redakcja, 13.06.2018

Było to pytanie retoryczne zawierające nieprawdziwą sugestię jakoby SMS-u premium stanowiły formę spamu przed którym nie sposób się bronić. To wymaga sprostowania - w znakomitej większości przypadków odbiorcy sami są sobie winni że je otrzymują, a obrona jest najczęściej banalnie prosta i nie wymaga nawet docierania do nadawcy - wystarczy skorzystać z mechanizmów oferowanych przez operatorów komórkowych.  

avatar użytkownika
Liuendor, 13.06.2018

Aaaa...
czyli to, że pewien operator, POMIMO zgłoszonego, potwierdzonego i zarejestrowanego sprzeciwu nadal przesyła smsy z informacjami od swoich 'partnerów biznesowych', to po prostu wina posiadacza numeru.
Pewnie niewystarczająco zgłosił.

A ile takich numerów jest, kto zliczy.  

avatar użytkownika
redakcja, 14.06.2018

W takim wypadku to wina operatora, o ile sprzeciw został złożony prawidłowo. A który to operator tak przesyła od tych partnerów? Zazwyczaj operatorzy przesyłają odbiorcy to co przysłał nadawca, a nie bawią się w bycie nadawcą...?  

avatar użytkownika
Liuendor, 14.06.2018

Ach czyli znowu wina posiadacza numeru.
Bo przecież ma włączony telefon i może odbierać smsy.
  

avatar użytkownika
redakcja, 14.06.2018

Nie - wina jest wtedy kiedy podaje swój numer telefony nie zastanawiając się po co.  

avatar użytkownika
Liuendor, 14.06.2018

Czyli w 99% przypadków nie jest winien, bo podaje do kontaktu, a nie do przesyłania śmieci.
  

avatar użytkownika
redakcja, 14.06.2018

Skąd te dane?  

avatar użytkownika
Liuendor, 14.06.2018

A skąd dane, że ludzie dają swoje numery komukolwiek?  

avatar użytkownika
redakcja, 14.06.2018

Choćby z platform takich jak serwerSMS.  

avatar użytkownika
Liuendor, 14.06.2018

Ach....
Czyli firma, która rozsyła smsy twierdzi, że ludzie dają swoje dane dobrowolnie i świadomie.
W istocie, to jest niepodważalny dowód.
  

avatar użytkownika
redakcja, 14.06.2018

Zawsze możesz zapytać firmy rozsyłającej sygnał telewizyjny albo ulotki.   

avatar użytkownika
Liuendor, 14.06.2018

Przed wejściem rodo zdarzyło mi się powiedzieć, że to jest dobry moment na obowiązkowy reset. To chyba jedyny sposób, żeby pozbyć się pasożytów, obracających nielegalnie pozyskanymi danymi, twierdzących, że otrzymali je od konsumentów.
  

avatar użytkownika
redakcja, 15.06.2018

Jak prześledzisz historie najbezczelniejszych sytuacji, gdy nie tylko rozsyła się ludziom sms-y premium, ale uzyskuje zgody na otrzymywanie sms-ów płatnych, to zobaczysz, że w większości przypadków również winni są sami odbiorcy, którzy bezmyślnie klikają taką zgodę podając swój numer telefonu - bo np. chcą sobie ściągnąć jakieś komponenty do gry, a dostęp do nich obklejony jest pośrednimi stronami reklamowymi, męczącymi o podanie telefonu. Zobacz na forach operatorów komórkowych jak kończą się reklamacje w tych sprawach - NIGDY nie są uwzględniane, bo na końcu okazuje się, że delikwent zgodę wyraził, a na przychodzące płatne sms-y zareagował po pół roku nabijając tysiące złotych kosztów, za które operator nie zamierza płacić z własnej kieszeni. Skoro ludzie są tak beztroscy gdy chodzi o płacenie za sms-y, to co dopiero mówić o zgodzie na otrzymywanie sms-ów reklamowych. To, że taka korespondencja jest denerwująca nie znaczy, że odbiorcy nie są sobie winni.  

avatar użytkownika
Liuendor, 15.06.2018

Beztroska beztroską, ale nie oszukujmy się, jeśli ludzie widzą na pirackiej stronie reklamę dużego, znanego telekomu, czy też dużego, znanego banku, to są przekonani, że ta strona jest legitna i pozyskane dane nie będą wykorzystane w sposób narażający ich na szkodę.

Kiedyś, przy sprawie Lisa napisałem, że nie ma znaczenia co internauta sobie w domu przegląda, ma znaczenie, do wyświetlenia jakiej wątpliwej reklamy dopuścił renomowany serwis i jaki renomowany reklamodawca zgodził się, by jego reklama pojawiła się w wątpliwym serwisie.

Ty winisz odbiorcę. Ja winię ślepą pogoń za zyskiem, dla którego ludzie są gotowi zapomnieć, w jakim kontekście pojawia się logo ich firmy.  

avatar użytkownika
redakcja, 15.06.2018

Wydawca serwisu nie ma często świadomości ani wpływu na to jakie reklamy będą serwowane. Winowajcami w podobnych przypadkach są np. bardzo często dzieci, które chcąc "ściągnąć mapę do minecrafta" trafiają na takie pułapki. To oczywiście oburzające, że ktoś żeruje na dzieciach, ale nie sposób zadać także sławetnego pytania: "a gdzie wtedy byli rodzice"? Dlaczego oddali dziecku w ręce telefon, w którym nie poblokowano możliwości dokonywania tego typu nadużyć? To nie jest tak, że jakiś czarny lud wymyślił sobie pułapkę i czeka aż znajdzie się klientela. Pułapka to konsekwencja, a nie przyczyna bezmyślności klienteli.  

avatar użytkownika
Liuendor, 15.06.2018

"Wydawca serwisu nie ma często świadomości ani wpływu na to jakie reklamy będą serwowane. "

Więc może powinien zmienić zajęcie...?  

avatar użytkownika
redakcja, 15.06.2018

Zacząć serwować reklamy?  

Najnowsze w tym dziale:

Reklama natywna – najważniejsze aspekty prawne
Pod koniec 2016 roku Rada Etyki Public Relations przedstawiła swoje stanowisko dotyczące przeciwdziałania zjawiskom ukrytej reklamy w kontekście pojęcia reklamy natywnej. Zostały w nim zarekomendowane konkretne działania skierowane do branży public relations, komunikacji marketingowej oraz wydawców mediów, które mają na celu podniesienie standardów etycznych komunikacji. Jest to...
Sztuczna inteligencja a przyszłość reklamy online
Sztuczna inteligencja już od dłuższego czasu jest jednym z głównych tematów omawianych w obszarze nowych technologii. W branży reklamowej można zaobserwować stały postęp technologiczny, który marki wykorzystują, aby mieć przewagę nad konkurencją. Jak działa sztuczna inteligencja? Czy będzie przyszłością branży reklamowej? O tym w artykule Mariusza...
Case study: Senuto i Pracuj.pl, czyli jak wygenerować 100 tys. odsłon miesięcznie
Dzięki wykorzystaniu koncepcji topical authority w praktyce oraz zastosowaniu algorytmów dostarczonych przez Senuto, w serwisie Pracuj.pl wygenerowano 100 tys. wizyt miesięcznie. Jak udało się osiągnąć tak dużą liczbę? Czym jest topical authority oraz jak wyglądał proces współpracy? O tym w artykule Damiana Sałkowskiego, CEO Senuto i Sebastiana Mioduszewskiego,...
W branży hotelarskiej nadruki pojawiają się na wszystkich materiałach należących do portfolio systemu identyfikacji wizualnej. Zapanowanie nad produkcją, utrzymanie standardów druku i logistyka materiałów poligraficznych, potrafi spędzić sen z powiek hotelarzowi.
RODO w blogosferze – o czym trzeba pamiętać?
Prowadzisz bloga i zastanawiasz się, w jakim zakresie przepisy RODO dotyczą Twojej działalności? Eksperci inFakt wyjaśniają, jakie obowiązki muszą spełnić blogerzy i którzy spośród nich są w myśl przepisów rozporządzenia administratorami danych osobowych.
 
poniedziałek 18.06.2018, 41 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone