logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

120 milionów kont użytkowników Facebooka wystawionych na sprzedaż

  PR 09.11.2018, przeczytano 771 razy

Rosyjscy hakerzy wystawili na sprzedaż ogromną bazę 120 milionów kont należących do użytkowników społecznościowego giganta. Większość kont należy do osób pochodzących z Ukrainy i Rosji, ale naruszenie nie ominęło także użytkowników z innych krajów, w tym Wielkiej Brytanii, USA i Brazylii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/120-milionow-kont-uzytkownikow-facebooka-wystawionych-na-sprzedaz,380080,artykul.html

Problemem zainteresował się rosyjski odział BBC, którego dziennikarze, udając potencjalnych nabywców, skontaktowali się z hakerami. Jedna z przedstawionych im ofert zawierała zapisy prywatnych rozmów 81 tys. użytkowników Messengera. Przestępcy jedno konto wycenili na 10 centów.

Po wymianie korespondencji z przestępcami przedstawiciele BBC nabrali pewności, że hakerzy w żaden sposób nie są powiązani z rosyjskim rządem oraz nie mają nic wspólnego z wyciekiem danych, za którym stała Cambridge Analytica.

- Adres IP strony, na której pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży kont powiązano z LokiBot. Jest to wirus typu trojan, który zbiera informacje o właścicielu zainfekowanego komputera. Stale monitoruje aktywność ofiary i sprawdza, jakie strony odwiedza oraz jakie klawisze naciska. Tą metodą pozyskuje loginy i hasła do usług online, które następnie przesyła na kontrolowany przez przestępców serwer - komentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

W oficjalnym komunikacie przedstawiciele społecznościowego giganta poinformowali, że infrastruktura IT Facebooka nie została naruszona. Winni są niefrasobliwi użytkownicy, bezmyślnie uruchamiający w przeglądarce internetowej aplikacje nieznanego pochodzenia (np. gry), za pośrednictwem których przestępcy przemycają na komputer ofiary trojana LokiBot. Zwracają również uwagę, że trojan poza kradzieżą poświadczeń do Facebooka, mógł też kraść hasła i loginy do innych usług online.

- Nawiązaliśmy kontakt z twórcami przeglądarek internetowych, upewniając się, że nie ma już możliwości pobierania – z posiadanych przez nie sklepów – podejrzanych wtyczek i rozszerzeń – potwierdził jeden z menadżerów Facebooka. Strona, na której pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży kont również została zamknięta.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marek Czyż powraca do TVP Info z programem „Bez Retuszu”
W niedzielę, 03.03.2024 o godzinie 20:40, widzowie będą mieli okazję ponownie aktywnie uczestniczyć w programie „Bez Retuszu”, który powraca po przerwie. Będzie on transmitowany „na żywo”, zapewniając niepowtarzalną okazję do rozmowy poprzez wysyłanie SMS-ów, czy publikacje komentarzy w kanałach social media widzów z hasztagiem #BezRetuszu. Oprócz zaproszonych gości,...
Dziennikarze dla Planety
Dziennikarze i dziennikarki oraz twórcy internetowi odpowiedzialnie informujący na temat zmiany klimatu, konsekwentnie pogłębiający swoją wiedzę o klimacie zasługują na wsparcie i docenienie. Dlatego powstała strona www.dziennikarzedlaplanety.pl, prezentująca sylwetki, motywacje i pracę takich osób. Strona to niezależna od redakcji inicjatywa Fundacji Climate Strategies...
Magazyn „Spotkania z Zabytkami” - odświeżona forma i wzrost sprzedaży
„Spotkania z Zabytkami” to jedno z najstarszych czasopism popularnonaukowych w Polsce. Ukazuje się od 1977 roku. W czerwcu 2023 roku wydawanie magazynu przejął Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków. Pismo przeszło gruntowną modyfikację, poszerzając zakres tematyki o dziedziny takie jak: wzornictwo, sztuka, architektura. Magazyn stał się pismem o profilu...
Rynek reklamy w mediach – styczeń 2024
W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal za styczeń 2024.
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024. Mecze będą nadawane w TVP1, TVP2, TVP Sport, oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Pierwszeństwo zakupu - do 10 marca - mają oficjalni sponsorzy. Pierwszy etap sprzedaży czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpocznie się 11...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764