logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

13. Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych

  PR 09.10.2024, przeczytano 198 razy
ilustracja

Jak prowadzić marketing instytucji naukowych i badawczych, by skutecznie wspierać komercjalizację? Jaką rolę takie placówki odgrywają w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w skali międzynarodowej? Czym charakteryzuje się marketing nauk ścisłych i jak go wykorzystać w kampaniach rekrutacyjnych? Jak prowadzić skuteczny influencer marketing zgodnie z wytycznymi UOKiK? To tylko przykładowe pytania, na które odpowiedzi padną podczas 13. Europejskiego Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych, którego organizatorem jest Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa. Wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024 roku w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/13.-europejskie-forum-marketingu-instytucji-naukowych-i-badawczych,406009,artykul.html

Instytucje naukowe i badawcze odgrywają istotną rolę w ekosystemie światowej gospodarki. To właśnie w takich placówkach naukowcy, inżynierowie, wysokiej klasy specjaliści prowadzą projekty badawczo-rozwojowe, testują i wdrażają nowe rozwiązania oraz technologie. Te następnie adaptowane są przez firmy z różnych branż: energetycznej, motoryzacyjnej, wydobywczej, lotniczej i kosmicznej, farmaceutycznej, czy militarnej. Sukces wdrożenia zależy od skutecznej i długotrwałej współpracy między instytutami badawczymi, ośrodkami naukowym a przedsiębiorstwami.

„Działania marketingowe instytucji naukowych i badawczych odgrywają kluczową rolę w budowaniu przewag konkurencyjnych producentów nowych technologii. Dlaczego? Dzięki badaniom, testom i wiedzy naukowców, przedsiębiorstwa oszczędzają czas, środki, które musieliby ponieść tworząc własne zespoły B+R i wyspecjalizowaną infrastrukturę. Renoma danej instytucji, kompetencje inżynierów stają się wręcz gwarantem jakości. To dodatkowa wartość w oczach odbiorcy końcowego. Nie będzie jej bez przemyślanych, trafnych działań marketingowych, o których skuteczności będziemy rozmawiać podczas 13. Europejskiego Forum Instytucji Naukowych i Badawczych” –mówi dr inż. Sylwester Wyka, zastępca dyrektora ds. badawczych w Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa.

13. Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych – co czeka uczestników?

Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych to wydarzenie, które koncentruje się na współczesnych wyzwaniach związanych z promocją, public relations, e-marketingiem, kampaniami EB, jak również pozycjonowaniem przewag rynkowych w odniesieniu do segmentu B2B, B2B2C czy B2C.

„Sukces instytucji naukowych i badawczych jest głównie wynikiem bliskiej kooperacji z przedstawicielami biznesu i coraz częściej administracji publicznej, tworząc tzw. potrójną helisę. Bez współpracy różnych stron tworzących nowoczesny ekosystem biznesu, oparty na silnych powiązaniach sieciowych, trudno jest tworzyć wartość dodaną poszczególnych graczy i całego układu. Stąd tegoroczne Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych to przestrzeń, w której przedstawiciele środowiska naukowego, biznesu oraz administracji publicznej spotykają się, by wzajemnie inspirować się, dyskutować i dzielić najlepszymi praktykami w celu wypracowania nowego – wspólnego kodeksu skutecznych oraz nowoczesnych działań marketingowych instytucji badawczych i naukowych. Postęp technologiczny wkracza również do strategii marketingowych. Dotychczasowe narzędzia i sposoby komunikacji rynkowej wspierane są rozwiązaniami cyfrowymi. Dlatego powstaje konieczność wspólnego budowania nowych sposobów komunikacji rynkowej, opartej na współpracy i wzajemnym szacunku” – mówi profesor Joanna Cygler ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa, przewodnicząca Komitetu Naukowego.

Tegoroczne wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024. Składać się na nie będą panele dyskusyjne z udziałem polskich i międzynarodowych ekspertów, którzy będą rozmawiać o:

  • rozwoju nowych technologii – w kierunku świata kooperacyjnego,
  • znaczeniu instytucji badawczych i naukowych w tworzeniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w skali międzynarodowej,
  • wyzwaniach współpracy jednostek naukowych i badawczych z partnerami.

W gronie prelegentów tegorocznego Forum będą przedstawiciele takich instytucji, jak: Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Warszawski, Intel, GE Vernova, Łukasiewicz – Instytut Metali Niezależnych, SW Research, Fundacja „Internet. Czas działać!”, CIRA, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, European Aeronautics Science Network (EASN), Porozumienie Spółek Celowych, Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów, jak również Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa. Uczestnicy będą mieli także okazję poznać dobre praktyki w następujących tematach:

  • Transparentny influencer marketing. Wytyczne UOKiK
  • Marketing w naukach ścisłych. Nauki ścisłe w marketingu – wyniki badań
  • Historyczny sukces inżynierów Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa i medialny „game changer”
  • Fediwersum. Jak wygląda marketing na sieciach społecznościowych pozbawionych algorytmów rekomendacyjnych

Ważnym punktem programu będą także referaty. Autorzy, którzy je wygłoszą, zyskają publikację naukową w czasopiśmie Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, za co przyznawane jest 40 pkt. do dorobku naukowego.

O wydarzeniu

13. Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024 w Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa w Warszawie przy al. Krakowskiej 110/114. To dwudniowe wydarzenie kierowane jest do przedstawicieli zespołów marketingu instytutów badawczych, uczelni wyższych czy parków technologicznych, ale także szeroko pojętego biznesu, który w pozycjonowaniu i wsparciu sprzedaży swoich produktów czerpie z rekomendacji naukowców.

Źródło: Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa

ilot.lukasiewicz.gov.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania świąteczna MediaMarkt z Jürgenem Kloppem
MediaMarktSaturn we współpracy z trenerem Jürgenem Kloppem prezentuje wyjątkową kampanię świąteczną, której celem jest ułatwienie zakupów i zapewnienie spokojnego okresu świątecznego. Kampania podkreśla rolę MediaMarktSaturn jako niezawodnego partnera oferującego spersonalizowane usługi, które pozwalają cieszyć się świętami w gronie rodziny i...
First Line Polska z promocją dla marki Prima
Marka Prima prowadzi akcję cashback w sieci sklepów Biedronka pod hasłem „Świąteczna premia od kawy Prima”. Akcja trwa do 15 grudnia 2024 r. Za zakup dwóch opakowań kaw ziarnistych Prima Aroma uczestnik promocji może otrzymać zwrot 30 zł.
Komunikacja alkoholu bez tabu – 7. spotkanie z cyklu Food Working
W miniony czwartek (28 listopada), podczas 7. spotkania z cyklu Food Working, odbyła się debata na temat wyzwań i możliwości w komunikacji sektora alkoholowego w Polsce. Wydarzenie zgromadziło ekspertów z branży spirytusowej, winiarskiej oraz specjalistów ds. prawa i marketingu, którzy poruszyli kluczowe zagadnienia związane z regulacjami, promocją oraz odpowiedzialną...
Sokołów z nowym logo i identyfikacją wizualną
Sokołów prezentuje nowe logo. Jest ono bezpośrednią kontynuacją dotychczasowego znaku, tak dobrze znanego milionom konsumentów, a ideą zmian było jego unowocześnienie i uproszczenie. Nowe logo łączy dwa filary Sokołowa, czyli tradycję i innowacyjność, na których firma buduje swoją pozycję i zgodnie z którymi rozwija asortyment.
Promo Show: targi skali międzynarodowej
Obecność profesjonalnych zwiedzających z Polski i ponad 20 innych krajów udowadnia, że targi PROMO SHOW są jednym z najważniejszych wydarzeń branży artykułów promocyjnych w Europie. Blisko 500 przedstawicieli TOP agencji reklamowych będzie uczestniczyło razem z wystawcami w Gali Wieczornej targów. Obok przestrzeni do prezentacji innowacyjnych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764