logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

14 krajów, 14 rynków, 14 wizji content marketingu

  PR 12.10.2017, przeczytano 555 razy
ilustracjastrzałka
Wydatki na rozwiązania digitalowe w zestawieniu z poziomem penetracji internetu w poszczególnych krajach regionu CEE.

Content marketing w regionie CEE – jego możliwości, perspektywy i najlepsze rynkowe praktyki – będzie tematem przewodnim tegorocznej CANnual Conference, organizowanej przez weCAN, sieć afiliacyjną niezależnych agencji komunikacyjnych z Europy Środkowo-Wschodniej. Podczas spotkania w Pradze, 17 października br., zaprezentowana zostanie również trzecia edycja przewodnika po branży reklamowej w regionie CEE – CANnual Report 2017.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/14-krajow%2C-14-rynkow%2C-14-wizji-content-marketingu,34075,artykul.html

O rosnącej roli content marketingu we współczesnej komunikacji, najlepszych związanych z nim praktykach oraz wpływie na każdy z rynków, podczas konferencji dyskutować będą specjaliści z regionu. Walk - z wykładem „Digital. The coin with many faces” – będzie reprezentował Sebastian Oszczepaliński, Digital Development Director Walk Digital.

Temat content marketingu został również obszernie omówiony w tegorocznej edycji CANnual Report. Jego misją niezmiennie pozostaje dostarczanie wiedzy firmom działającym w regionie CEE na temat trendów komunikacyjnych Europy Środkowo-Wschodniej oraz specyfiki rynku reklamowego w krajach, w których funkcjonują podmioty zrzeszone w weCAN. 320-stronicowy raport zawierający dogłębne analizy i najważniejsze dane, pochodzące z 14 rynków (Bułgaria, Czechy, Estonia, Chorwacja, Polska, Łotwa, Litwa, Węgry, Rosja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Ukraina), przedstawia wpływ czynników społecznych, politycznych i ekonomicznych na rynki lokalne oraz ocenia ich rozwój w obszarze digitalu.

Publikacja ukazuje dynamiczny wzrost wartości rynku reklamowego w Europie Środkowo-Wschodniej z 9,9 mld EUR w 2015 roku do 11 mld EUR w 2016 roku, co potwierdza jego niesłabnący potencjał rozwojowy. Nadal najchętniej wykorzystywanym medium pozostaje telewizja, a popularność reklamy prasowej spada w takim samym tempie, w jakim wzrasta popyt na rozwiązania z obszaru digital. Trend ten nasilił się w ciągu ostatnich trzech lat, w 2014 roku wydatki na działania w digitalu były większe o 4% niż wydatki na reklamę w prasie, a już w 2016 roku różnica ta wynosiła 17%.

W raporcie opublikowano również kolejny weCAN Ranking, który przedstawia udział procentowy wydatków na reklamę per capita w odniesieniu do nominalnego PKB w danym kraju. Interpretacja wartości wskaźnika pozwala ocenić czy rynek reklamy jako sektor gospodarki jest silniejszy, czy słabszy niż sugerowałaby ogólna sytuacja ekonomiczna kraju. W zestawieniu Polska znalazła się na drugim miejscu.

ilustracjastrzałka

CANnual Conference 2017 odbędzie się 17 października br. w galerii „Černá Labuť” w Pradze. Szczegółowe informacje na temat wydarzenia są dostępne pod adresem: www.cannualconference.wecan.net

Źródło: Walk

www.walk.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764