Mija 15 lat od kiedy Bluerank, agencja marketingu internetowego, rozpoczęła współpracę z Rainbow Tours, jednym z największych tour operatorów w Polsce. Firmy zgodnie podkreślają, że kluczowe dla utrzymania długoterminowej relacji są kompetencje, nieustanny rozwój i wspomniane już w tytule partnerstwo.
Początki współpracy były tak skromne, jak internet półtorej dekady temu. Maciej Gałecki, CEO Bluerank, wspomina, że pierwszą kampanię linków sponsorowanych przygotowywał osobiście.
- Miałem budżet, który obecnie pewnie wydajemy w kilka godzin, a wtedy musiał wystarczyć na cały sezon turystyczny. Dzisiaj, dzięki współpracy zespołów po obu stronach, nieustannie pomagamy zwiększać udział sprzedaży z wykorzystaniem internetu. - Maciej Gałecki, CEO Bluerank
Bluerank współpracuje z Rainbow w obszarach analityki internetowej, SEO content marketing, performance marketing, social ads, reklamy programatycznej i tworząc rozwiązania cloudowe. Wykorzystujemy też w działaniach marketingowych autorskie narzędzia Bluerank, jak Blueattribution i Feeds Automated.
Połączenie różnych dziedzin reklamy internetowej pozwala tworzyć wieloobszarowe – zintegrowane kampanie, zgodnie z ideą customer journey.
- Najbardziej cenię zaufanie i zrozumienie Bluerank dla naszego biznesu. Bardziej od marki, liczy się dla mnie to z kim współpracujemy po stronie partnera. Bluerank, mimo, że przez lata poszczególne osoby się zmieniały, nadal utrzymuje wysoką jakość i dlatego nie wyobrażam sobie podobnych działań z inną agencją. - Michał Jaworski, E-commerce, Marketing and Omnichannel Director w Rainbow Tours
Dla Rainbow pracuje po stronie Bluerank kilkanaście osób. To eksperci z różnych dziedzin. Ich działania są zorganizowane w Zespołach Partnerskich. Specjaliści pracują razem, spotykają się na statusach i właśnie dzięki połączeniu kompetencji oraz stałej komunikacji osiągają sukcesy.
Bluerank i Rainbow mogą pochwalić się wieloma nagrodami branżowymi w obszarze marketingu internetowego, m.in. Effie Awards, MIXX Awards, Performance Marketing Diamonds CEE 2022, trzy razy współpraca przyniosła statuetkę European Search Awards.
Firmy wspólnie przechodziły też przez gospodarcze kryzysy. Ostatni spowodowany był pandemią koronawirusa. Ograniczenie w podróżowaniu spowodowały, że Rainbow zanotował drastyczne spadki przychodów.
Po ciężkim okresie lockdownu serwis R.pl notuje obecnie najlepsze wyniki finansowe w historii.
W tym roku firmy zdobyły nagrodę ESA w kategorii Best integrated campaign: large oraz PMD w kategorii: The integrated campaign of the year.
Źródło: Bluerank Sp. z o.o.