logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

15 urodziny Map Google

  PR 10.02.2020, przeczytano 217 razy
ilustracja

W 2005 roku, a dokładnie 8 lutego, postanowiliśmy stworzyć mapę świata i uruchomiliśmy usługę Map Google. Od tamtego czasu ulepszamy ją, by pomóc Wam łatwiej poruszać się po świecie. Wspieramy już ponad miliard użytkowników: ułatwiamy Wam dotarcie z punktu A do punktu B oraz umożliwiamy odkrywanie ciekawych miejsc. Dzisiaj rozpoczynamy świętowanie 15 urodziny Map Google z nowym wyglądem i aktualizacjami produktowymi, które wprowadziliśmy w oparciu o Wasze opinie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/15-urodziny-map-google,385617,artykul.html

Odświeżony wygląd i nowe karty

Od dzisiaj zobaczycie zaktualizowaną aplikację Map Google na Androida oraz iOS i szybko znajdziecie potrzebne Wam informacje dzięki pięciu łatwo dostępnym kartom: Odkrywaj, Dojazd, Zapisane, Opublikuj i Najnowsze.

  • Odkrywaj: Szukacie miejsca na obiad w pobliżu swojego biura? Chcecie wybrać się na dobry koncert? W karcie Odkrywaj udostępniamy Wam informacje i opinie o około 200 milionach miejsc na całym świecie, w tym o lokalnych restauracjach, pobliskich atrakcjach lub zabytkach.
  • Dojazd: Niezależnie od tego, czy podróżujecie samochodem, czy komunikacją miejską, z kartą Dojazd zawsze skorzystacie z najlepszej trasy. Ustawcie swoje codzienne dojazdy, aby otrzymywać aktualne informacje o ruchu drogowym i czasie podróży oraz propozycje alternatywnych tras.
  • Zapisane: Zapisaliście już ponad 6,5 miliarda miejsc na Mapach Google - od nowej piekarni po drugiej stronie miasta po słynną restaurację, którą warto odwiedzić podczas następnych wakacji. Teraz możecie przeglądać swoje zapisane miejsca, organizować plany na następną podróż oraz udostępniać Wasze rekomendację w jednym wygodnym miejscu.
  • Opublikuj: Każdego roku setki milionów ludzi pomaga nam aktualizować Mapy Google. Dzięki nowej karcie Opublikuj możecie łatwo dzielić się swoją lokalną wiedzą i dodawać szczegółowe informacje na temat dróg i adresów, brakujących miejsc, a także recenzje biznesowe i zdjęcia. Dzięki każdemu udostępnieniu pomagacie innym użytkownikom Map w poznawaniu nowych miejsc i podjęciu decyzji, co chcą zrobić.
  • Najnowsze: Nowa karta Najnowsze jest dla Was źródłem wiedzy o trendach oraz miejscach, których nie możecie przegapić zdaniem lokalnych ekspertów i wydawców (takich jak np. The Infatuation). Oprócz odkrywania, zapisywania i udostępniania rekomendacji w sieci, możecie także bezpośrednio porozmawiać z firmami, aby uzyskać odpowiedzi na Wasze pytania.

Aktualizujemy również nasz wygląd o nową ikonę Map Google, która odzwierciedla ewolucję jaką przeszliśmy mapując świat. Zmiana opiera się na kluczowym od samego początku elemencie Map - pinezce - i reprezentuje zmianę charakteru naszej usługi - od narzędzia ułatwiającego dotarcie do miejsca docelowego, do takiego, które towarzyszy Wam podczas zdobywania nowych doświadczeń i odkrywania kolejnych ciekawych punktów na mapie świata.

Nie mogliśmy się oprzeć i postanowiliśmy uczcić taką okazję specjalną urodzinową ikoną samochodu. Będzie dostępna przez ograniczony czas, więc wypatrujcie jej podczas nawigacji na Mapach Google!

Stworzona dla Was, do użytku w podróży

Nieustannie wprowadzamy zmiany, aby pomóc Wam w podróżowaniu - bez względu na to, jaki środek transportu wybierzecie. Nasze nowe funkcje dostępne w aplikacji Mapy Google pozwolą Wam uzyskać jeszcze więcej informacji podczas poruszania się transportem publicznym.

W minionym roku wprowadziliśmy prognozy zatłoczenia w środkach transportu publicznego, oparte o dane zebrane podczas poprzednich przejazdów. Wszystko po to, byście mogli wcześniej dowiedzieć się, jakie będą warunki podróży w wybranym przez Was autobusie, tramwaju czy linii metra. Aby pomóc Wam jeszcze lepiej zaplanować podróż, dodajemy nowe informacje o Waszej trasie zebrane od osób, które już nią jeździły. Wkrótce przed wyruszeniem w drogę będziecie mogli poznać szczegóły, takie jak:

  • Temperatura: dla jeszcze bardziej komfortowej jazdy, sprawdźcie wcześniej, czy według poprzednich pasażerów w pojeździe było za ciepło czy za zimno.
  • Dostępność: jeśli macie specjalne potrzeby lub wymagacie dodatkowego wsparcia, od teraz będziecie mogli zidentyfikować linie transportu publicznego z obsługą personelu, łatwo dostępnym wejściem i siedzeniem, dostępnym przyciskiem STOP lub dobrze widoczną diodą LED.
  • Sekcja dla kobiet: w regionach, w których firmy przewozowe zdecydowały się na wyznaczenie specjalnych sekcji dla kobiet, pomożemy znaleźć te informacje.
  • Bezpieczeństwo na pokładzie: poczujcie się bezpieczniej, wiedząc, czy dany środek transportu jest monitorowany - niezależnie od tego, czy jest to obecność pracownika ochrony, zainstalowane kamery bezpieczeństwa czy dostępność linii pomocy.
  • Liczba dostępnych wagonów: w Japonii będziecie mogli wybrać trasę na podstawie liczby wagonów, aby zwiększyć swoje szanse na zajęcie miejsca siedzącego.

Powyższe przydatne informacje pochodzić będą od pasażerów, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i pojawią się obok tras transportu publicznego (jeśli będą dostępne). Aby pomóc przyszłym pasażerom, możecie wypełnić krótką ankietę w Mapach Google na temat swoich wrażeń z ostatnich podróży. Powyższe informacje zaczniemy pokazywać na całym świecie w marcu, a ich dostępność będzie się różnić w zależności od regionu i organizacji transportu miejskiego.

Kierunek zmian

W ubiegłym roku wprowadziliśmy Live View, żeby pomóc Wam szybko zdecydować, którą drogę wybrać, gdy poruszacie się pieszo z Mapami Google. Dzięki zdjęciom Street View, technologii uczenia maszynowego i czujnikom w smartfonach, funkcja pokazuje Wam Wasze otoczenie ze wskazówkami nałożonymi w rozszerzonej rzeczywistości (AR).

W nadchodzących miesiącach będziemy testować nowe możliwości Live View, zaczynając od lepszej pomocy za każdym razem, gdy wyszukujecie miejsca. Będziecie mogli szybciej zobaczyć, jak daleko się ono znajduje i w jakim kierunku powinniście się udać.

Dan Glasgow, Vice President of Product, Google Maps

Źródło: Google Blog Polska

www.polska.googleblog.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Relacje firm z klientami przenoszą się do mediów społecznościowych – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Salesforce. Social media stają się ulubionym kanałem do komunikowania się z klientami również w segmencie B2B. Dlaczego? Bo zapewniają wyższą skuteczność i efektywność niż obsługa przez telefon.
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków podcastowych
Fenomen podcastów bazuje na pełnej dowolności w dostępie do nagrań audio – można ich słuchać w dogodnym czasie, nie odrywając się od innych czynności, a dodatkowo mamy do wyboru różnorodną tematykę. To główne powody, dla których forma ta z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz więcej zwolenników. – Jest to atrakcyjne medium dla...
Home.pl i CDA rozpoczynają współpracę
Największy w Polsce dostawca usług internetowych i czołowy polski serwis rozrywkowy rozpoczynają współpracę. W jej wyniku do oferty home.pl trafią karty prepaid gwarantujące dostęp do filmów na platformie CDA Premium.
Nadchodzą podwyżki cen adresów w domenie .com
Najpopularniejsza na świecie domena .com stanie się na całym świecie wyraźnie droższa. Cena za jej utrzymanie wzrośnie o 7 proc. w drugiej połowie 2020 roku i taka sama podwyżka czeka nas także przez 3 kolejne lata. Niestety na tym się nie skończy. Od 2026 ceny zaczną rosnąć dalej – informuje serwis hostingowy Domeny.pl. Wedle firmy, podwyżka wynika z porozumienia,...
SalesTube, agencja one stop shop dla e-commerce, część największej niezależnej grupy komunikacyjnej w Polsce Group One, zaprojektowała Asystenta Google dla G2A, platformy sprzedażowej specjalizującej się w grach komputerowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764