logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

16 edycja Gdynia Design Days: podsumowanie i fotorelacja

   14.07.2023, przeczytano 800 razy

Za nami 9 dni festiwalowych emocji. Jak wyglądała 16 edycja Gdynia Design Days? O czym rozmawialiśmy? Jakie poruszano tematy? Co wzbudzało najwięcej emocji? Czas na krótkie podsumowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/16-edycja-gdynia-design-days%3A-podsumowanie-i-fotorelacja,400793,artykul.html

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się wszystkie wystawy. Już w weekend otwarcia sale ekspozycyjne były pełne odwiedzających. To dowód na to, że poruszane tematy są niesamowicie aktualne. Nieodłącznym elementem każdej edycji są wykłady i dyskusje. To w nich rezonują najbardziej aktualne tematy z obszaru projektowania, ale jak okazało się w tym roku – nie tylko projektowania. Różnorodność tematów i ekspertów to dowód na to, że fundamentem współczesnego designu musi być interdyscyplinarność.

W tym roku festiwalu nie dało się nie zauważyć w przestrzeni miasta. I to bardziej niż dotychczas. Dużą rolę odegrała w tym instalacja zlokalizowana na plaży w centrum Gdyni, zaprojektowana przez multidyscyplinarnego artystę – zulu kuki we współpracy z Porsche Centrum Sopot. Wydrukowany w 3D model Porsche w całości powstał z pozostałości plastikowych butelek. Oglądać można go do końca lipca.

Drugim takim punktem była instalacja na schodach przed wejściem do Muzeum Miasta Gdyni - Deszcz-o-bieg - która zabiera nas w podróż, podczas której dowiemy się, dlaczego woda w mieście i jej oszczędzanie są tak ważne. Instalacja zbiera deszczówkę, która, meandrując, popłynie przez metalowe kształty, tworząc wodne krajobrazy, zakręty i wodospady, kończąc swój w bieg w pojemniku z recyklingu. Interaktywna instalacja będzie czekać na przechodniów przez całe lato.

Jeżeli już tęsknicie za festiwalem, mamy dobrą wiadomość. Do końca lipca poprzez stronę internetową można zakupić tegoroczną kolekcję MANUBA. Na temat kolekcji zostało wybrane pojemne znaczeniowo słowo rest. RE:ST to kolekcja stwarzająca okazję do odpoczynku, złapania równowagi między skrajnymi postawami, a przede wszystkim - inspirująca do refleksji nad kondycją mody, designu i współczesności. Pamiętajcie, produkty możecie zakupić tylko do końca miesiąca, a ich liczba jest mocno ograniczona.

Jak każdego roku, ponownie podczas Gdynia Design Days próbowano podjąć kolejne kroki w kierunku bycia bardziej zrównoważonym festiwalem. Zapewne nigdy nie uda się nie produkować zupełnie niczego, ale w tym roku organizatorzy mogą pochwalić się wieloma działaniamina rzecz planety. Wymieniać można je bardzo długo, ale podamy tutaj tylko kilka przykładów. Po pierwsze na wielu wystawach organizatorzy korzystają od lat z wyprodukowanego już systemu ekspozycyjnego. Z kolei elementy, które muszą zostać wyprodukowane, zawsze są analizowane, gdyż zespół festiwalowy prosi kuratorki i kuratorów o podanie ścieżki życia wystawy. To dokument, który mówi o tym, z jakich materiałów produkowane są poszczególne elementy i co się z nimi potem stanie.

W tym roku ponownie udało się nie produkować zbędnych gadżetów. Zamiast tego dano uczestnikom coś wyjątkowego - możliwość samodzielnego wykonania printu za pomocą sitodruku na przyniesionych przez siebie ubraniach i dodatkach. Wzory zostały przygotowane przez Adę Zielińską i Patryka Hardzieja.

Ponadto co roku organizatorzy starają się również, aby druk festiwalowych materiałów był jak najbardziej zrównoważony. Dlatego programy oraz mapki drukowano pojedynczo i na bieżąco, na papierze recyklingowym od Papierowego Dizajnu. Na takim samym materiale wydrukowano także plakaty, również na papierze od Papierowego Dizajnu. Druk wykonał Drukomat, który posiada fabrykę zasilaną w ponad 99% energią odnawialną.

Chciałoby się rzecz, do zobaczenia za rok. Ale z pewnością zespół Gdynia Design Days, zaskoczy nas jeszcze działaniami w ciągu najbliższych miesięcy.


 

Źródło: Centrum Designu Gdynia

www.ppnt.pl

Galeria: 16 edycja Gdynia Design Days: podsumowanie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Plaża, deptak, urząd, ppnt C o się da i gdzie się da.
Można odnieść wrażenie, że impreza rozrosła się nadmiernie i dryfuje mocno w nieznanym kierunku.

Najnowsze w tym dziale

Zenith ponownie z Obi
Agencja mediowa Zenith, należąca do Publicis Groupe, wygrywa wieloatapowy przetarg mediowy na obsługę marki OBI w Polsce. Czas trwania umowy oraz lista podmiotów biorących udział w przetargu nie została ujawniona.
Super Prezenty i Persona Cars razem z misją u Świętego Mikołaja
8 grudnia osiem sportowych samochodów wyruszy w podróż do Laponii ze specjalną misją charytatywną polegającą na dostarczeniu listów do Świętego Mikołaja oraz przywiezieniu z powrotem prezentów dla dzieci – podopiecznych Fundacji Dziecięca Fantazja. W trakcie Gwiazdki z Fantazją – corocznego wydarzenia dla chorych i niepełnosprawnych dzieci,...
Streetcom dla nowego produktu STR8
Agencja Streetcom wygrała przetarg na launch nowego zapachu STR8 o nazwie GAME i odpowiada za prowadzenie social media oraz realizację kampanii Influencer marketingowej dla tej nowości.
Podsumowanie kampanię ostrzegającą przed oszustwami #Narekrutera
145 438 wiadomości ostrzegających przed oszustwami #NaRekrutera, 3,5 mln odsłon materiałów informacyjnych w internecie, 37 publikacji w mediach. Choć akcja informacyjno-edukacyjna „Nie daj się oszukać #NaRekrutera” zainicjowana przez Gi Group Holding oficjalnie się zakończyła, budowanie świadomości ryzyk związanych z poszukiwaniem pracy pozostanie dobrą...
Domowe historie w kampanii Electrolux
Electrolux startuje z nową kampanią „Domowe historie”. To kolejna odsłona działań marki zachęcających konsumentów do mądrego korzystania z zasobów planety i proekologicznych wyborów w życiu codziennym. Osią kampanii jest cykl 8 filmów z udziałem Olgi Kalickiej i Macieja Musiała, w której popularne serialowe małżeństwo, na przykładzie sprzętów Electrolux z linii...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764