logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

16. Zimowa Konferencja Poligraficzna za nami

  PR 19.01.2015, przeczytano 1099 razy
ilustracjastrzałka

W dniach 11-14 stycznia 2015 roku w Bukowinie Tatrzańskiej odbyła się 16. Zimowa Konferencja Poligraficzna, zorganizowana przez firmę MZ Consulting. Towarzyszyły jej jubileuszowe 10. zawody poligrafów w narciarstwie alpejskim o puchar Michael Huber Polska. Patronem medialnym spotkania był miesięcznik Świat Druku, partnerem – portal dla drukarzy i zleceniodawców PrintinPoland.com.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/16.-zimowa-konferencja-poligraficzna-za-nami,23678,artykul.html

Zimowa Konferencja Poligraficzna w Bukowinie Tatrzańskiej to spotkanie, które łączy w sobie stronę merytoryczną z szeroko rozumianą integracją branżową. Stąd – poza referatami wygłoszonymi przez przedstawicieli firm - dostawców dla branży poligraficznej – jej integralną część stanowiły zawody na stoku, kulig czy wspólny wieczór przy muzyce serwowanej przez didżejów.

Aspekty te podkreślali – witając gości spotkania – Waldemar Światły (jego organizator) oraz Edward Dreszer – prezes Polskiej Izby Druku i właściciel drukarni Lotos-Poligrafia. Ten ostatni oficjalnie otworzył bukowińską konferencję, zaznaczając, że jest ona jednym z nielicznych wydarzeń branżowych, które spełniają właśnie rolę integracyjną i pozwalają uczestnikom na nawiązanie kontaktów w mniej formalnej atmosferze.

Merytoryczną część konferencji rozpoczął Grzegorz Rutkowski z firmy Michael Huber Polska, który wystąpił z – przygotowanym przez anonsowanego wcześniej Roberta Kuczerę – referatem zatytułowanym „Wielopłaszczyznowe spojrzenie na problematykę wzrostu efektywności druku”. Autor szczególną uwagę zwrócił w nim na kwestię standaryzacji produkcji poligraficznej, która ma znaczący wpływ na finalną jakość druku, obniżenie ilości makulatury, szybsze osiągnięcie pierwszej odbitki nakładowej itd. a co za tym idzie – zwiększenie wydajności działań całego zakładu poligraficznego i brak reklamacji realizowanych zleceń. Zaprezentowane zostały przy tym (w ujęciu historycznym) obowiązujące w poligrafii normy i standardy, głównie bazujące na systemie ISO, jak też ich wpływ na poprawę relacji między drukarnią i klientem oraz drukarnią i dostawcą. Tu wspomniano o kwestii odpowiedniego doboru komponentów, znajdujących zastosowanie w procesie poligraficznym. Nie zabrakło akcentów związanych z zarządzaniem barwą, które – zdaniem autora referatu – pozwala na uzyskanie najlepszych finalnych efektów w aktualnych warunkach, tj. reprodukowanie największej przestrzeni barwnej przy wykorzystaniu wyspecyfikowanych do produkcji materiałów takich jak papier czy farba.

Na zakończenie Grzegorz Rutkowski przedstawił powszechnie stosowane rozwiązania i techniki kontrolo-pomiarowe, które pozwalają na zachowanie przyjętych norm i standardów: densytometryczną (konwencjonalną oraz z trójpodziałem wiązki światła), spektrofotometryczną oraz densytometryczno-spektrofotometryczną. Zaznaczył przy tym, że do procesu standaryzacji niezbędnym instrumentem jest spektrofotometr; do procesu kontroli wystarczy sam densytometr.

Jako drugi głos zabrał Andrzej Ćwikliński z firmy DKS, prezentując swoje spostrzeżenia, dotyczące zadrukowywania opakowań w technologii cyfrowej. Rozpoczął od definicji opakowania: „Jest ono wytworem określonej konstrukcji, którego zadaniem jest zabezpieczenie towaru lub jego otoczenia w trakcie transportu i przechowywania. Często pełni ono też funkcje narzędzia marketingowego, mającego pobudzić klienta do nabycia towaru”.

Następnie scharakteryzował rynek opakowań i etykiet, opierając się na informacjach z ubiegłorocznego raportu KPMG i prezentując szereg danych liczbowych: średni udział grup produktowych w przychodach ze sprzedaży opakowań z nadrukiem, strukturę firm drukujących opakowania, najczęściej stosowane przez nie procesy produkcyjne oraz planowane inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne. „Tu druk cyfrowy wymieniło 33% ankietowanych, co stawia go na drugim miejscu, tuż za automatycznymi systemami kontroli druku – mówił Andrzej Ćwikliński. – Świadczy to o jego olbrzymim potencjale, zwłaszcza, że – jak wynika z tego samego raportu – obecnie zaledwie 20% drukarń arkuszowych stosuje tę technologię przy produkcji opakowań”.

Następnie prelegent omówił techniki i technologie drukowania stosowane przy produkcji opakowań, szczególną uwagę zwracając na rozwiązania cyfrowe. Przedstawił wymagania stawiane maszynom cyfrowym przy zadrukowywaniu kartonów i w tym kontekście zaprezentował „opakowaniową” część oferty firmy DKS, na którą składają się wybrane modele marki Konica Minolta oraz plotery nano UV Europrinter. Inne urządzenie z oferty DKS – KIP C7800 – jest często wykorzystywane do produkcji personalizowanego, okolicznościowego papieru pakowego.

Aleksander Bernaś z firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe przedstawił z kolei sylwetkę tego dynamicznie zdobywającego rynek w Polsce i poza nią producenta specjalistycznej chemii do drukowania offsetowego, znajdującej zastosowanie także w branży opakowań. Podkreślił przy tym fakt, że coraz więcej środków chemicznych z jej oferty jest wytwarzanych i konfekcjonowanych w Warszawie. Rozwój przedsiębiorstwa wymusza także stałą rozbudową zespołu serwisowo-technicznego, który obsługuje klientów z kraju i z zagranicy.

Aleksander Bernaś poinformował, że poza coraz częstszym przejmowaniem kompleksowej obsługi drukarń z Polski, firma osiąga sukcesy także w najdalszych zakątkach świata, m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy RPA. „Penetrujemy także rynek europejski, choćby kraje bałtyckie, gdzie nasz udział w sprzedaży chemii do offsetu rośnie lawinowo – mówił. – Systematycznie wzrasta też liczba naszych odbiorców w Europie Zachodniej, m.in. w krajach skandynawskich. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że wśród nowo obsługiwanych firm jest relatywnie dużo drukarń heatsetowych. To bezpośredni efekt uruchomienia lokalnej produkcji środków dedykowanych tej technice drukowania”.

Aleksander Bernaś zapowiedział jednocześnie, że już wkrótce w ofercie ABC/Allied Pressroom Products Europe znajdą się środki chemiczne do druku fleksograficznego.

Po nim ponownie głos zabrał Andrzej Ćwikliński z firmy DKS, który tym razem przedstawił innowacyjne rozwiązania wprowadzane w cyfrowych maszynach drukujących Konica Minolta serii Pro/Press C 1060/1070. „Do ich implementacji – mówił – zmusza producentów sam rynek i oczekiwania klientów wobec coraz wyższej jakości, idealnego pasowania przy zadruku obustronnym, większej dokładności i stabilności kolorystycznej, obsługi szerszej liczby podłoży oraz większej efektywności i sprawności systemu”. Andrzej Ćwikliński przedstawił propozycje Konica Minolta będące odpowiedzią na poszczególne potrzeby klientów firmy.

Jego wystąpienie stało się też okazją do krótkiej prezentacji firmy DKS, która zatrudnia ok. 150 osób i posiada oddziały w większości województw. Poza cyfrowymi rozwiązaniami drukującymi mało- (Konica Minolta) i wielkoformatowymi (Kip, Europrinter) oraz ploterami graficznymi (Canon, Epson), posiada w swojej ofercie urządzenia introligatorskie (m.in. Duplo), oprogramowanie Web-to-Print oraz kontrolery druku.

Dodatkową atrakcją konferencji były 10. zawody narciarskie Huber Ski Cup Bukowina 2015 o puchar firmy Michael Huber Polska. Nagrody w zawodach, w których wzięła udział ponad połowa uczestników spotkania, zostały wręczone podczas tradycyjnej kolacji, wieńczącej całą imprezę. Zwyciężył w nich Oleg Vazhenin z kaliningradzkiego oddziału Zakładu Poligraficznego Elgraf. Drugie miejsce zajął Marcin Szmit (także Elgraf), zaś trzecie – Adam Zindulski z firmy Zinart. Wręczenie pucharu miało miejsce podczas wspomnianego wcześniej wspólnego wieczoru z muzyką.

Źródło: MZ Consulting

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
Packaging Innovations 2024: Produkty kształtujące przyszłość
Produkty kształtujące przyszłość - znamy datę Targów Packaging Innovations Już za niecały rok, 09-10 października 2024 r. w EXPO Kraków, odbędą się 16. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To wydarzenie o ugruntowanej pozycji na rynku, które każdego roku odwiedzają tysiące gości z Polski i zagranicy. W ciągu dwóch dni będzie można poznać ofertę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764