logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

18 Havas Warsaw zatrudnia bota do pisania tekstów

  PR 14.07.2016, przeczytano 643 razy

18 Havas Warsaw, wyspecjalizowana w innowacyjnej komunikacji marketingowej jednostka Havas Media Group, wykorzystała sztuczną inteligencję do napisania artykułu o przyszłości mediów. Tekst, stworzony przez bota, mimo prostej formy stawia pytania o przyszłość dziennikarstwa i rolę sztucznej inteligencji w zastępowaniu pracy człowieka.    


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/18-havas-warsaw-zatrudnia-bota-do-pisania-tekstow,29284,artykul.html

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w różne sfery naszego życia. Automatyka w branży mediowej postępuje z dnia na dzień, a większość działających na tym rynku podmiotów korzysta z tego typu rozwiązań przy planowaniu, analizowaniu, a nawet już tworzeniu treści komunikacyjnych. Ponadto, sztuczna inteligencja wciąż się rozwija i podbija kolejne dziedziny, również te zarezerwowane dotychczas tylko dla ludzi ze względu na swój abstrakcyjny charakter. Specjalnie zaprogramowane boty malują obrazy, piszą książki czy grają w gry.

Rozwój tej technologii może sprawić, że już w niedalekiej przyszłości boty w 100 procentach zastąpią całkowicie niektóre ludzkie zawody. Być może jednym z nich będzie dziennikarstwo. 18 Havas Warsaw, jednostka HMG korzystająca z najnowocześniejszych narzędzi technologicznych, zatrudniła bota do napisania artykułu o przyszłości mediów. Tekst który powstał, z pewnością nieco odbiega od obowiązujących standardów dziennikarskich, jednak skłania do ważnych przemyśleń na temat rosnącej roli sztucznej inteligencji w zastępowaniu człowieka w pracy i przyszłości mediów.
   
Oto efekty pracy bota:
 

Przyszłość Mediów

W 2019 roku, gdy spojrzymy na krajobraz sieci społecznej sprzed 10 lat, można się będzie śmiać z tego, jak ciężko pracowaliśmy. W przyszłości sieć społeczna może być łatwo dostępna i wszechobecna. Oto przegląd szeregu nowych, dostępnych technologii, które w ciągu najbliższych 10 lat mogą uczynić nasze społeczne życie prostszym. Koszt, wydajne i proste wykonanie sprawiło, że to małe urządzenie (smartfon - przyp. red.) stało się wiodącym narzędziem entuzjastycznej rewolucji w łączeniu rzeczywistych, żyjących obiektów z witrynami internetowymi, jak Twitter.
   
Jednemu człowiekowi dane było stworzenie urządzenia podłączonego do terenu, które twittuje na temat istnienia na nim szkodliwych naturalnych gazów, inny korzysta z Arduino, aby kontrolować kiedy jego koty są w domu, a kiedy poza nim, a mała piekarnia i kawiarnia we wschodnim Londynie ma możliwość twittowania na temat swoich świeżych wyrobów prosto z pieca. Rewolucja związana z obiektami, które informują ludzi o ich stanie, nie dzieje się w laboratoriach badawczo-rozwojowych dużych międzynarodowych korporacji, to dzieje się w pokojach, garażach i sypialniach programistów. Prasa drukarska, jedna z pierwszych innowacji, która miała pomóc w wymianie informacji, została stworzona przez Johannesa Gutenberga z funduszy przeznaczonych na zupełnie odrębną działalność: sprzedaży nieszczęsnym turystom polerowanych, aluminiowych luster, przeznaczonych do łapania świętego światła z relikwii religijnych.

   
Twoje śmieci są bogatym źródłem danych o konsumpcji, i tak samo jak historia wyszukiwania i przeglądania informacji, mogą być wykorzystane do śledzenia zaangażowania w markę i nawyków konsumpcyjnych. Producenci telefonów komórkowych, zwłaszcza Nokia, obecnie eksperymentują z urządzeniami klienta, które działają jak czytniki i skanery, a więc telefon komórkowy może być w stanie wymieniać się informacjami z innymi telefonami dzięki zbliżeniu lub zbierać informacje bezpośrednio z urządzeń i wiedzieć od razu, czy ktoś w twojej sieci nabył daną rzecz w przeszłości. W kontekście telefonów komórkowych, technologia ta jest zazwyczaj określana jako NFC.
   
Oczywiście sam fakt, że możemy to zrobić, niekoniecznie oznacza, że zrobimy czy powinniśmy. Istnieją bardzo wyraźne wytyczne dotyczące polityki prywatności, które mogą zablokować możliwość analizowania zawartości twojego kosza czy zakupów bielizny. Więcej informacji dotyczących wykorzystania technologii RFID można znaleźć na witrynie spychips.org.

Źródło: Havas Media Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764