logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

18. Galeria Plakatu AMS: Wyniki konkursu

   13.12.2017, przeczytano 4367 razy
strzałkistrzałka
Nagroda główna Joanna Kurowska

Jury przyznało także 6 wyróżnień – w tym wyróżnienie specjalne, które otrzymała Aleksandra Zatorska. Ponadto wyróżnienia zdobyli Stanisław Gajewski,  Szymon Szymankiewicz – za dwie prace, Zofia Joanna Wawrzyniak i Filip Zbrzeźniak. Już wkrótce zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/18.-galeria-plakatu-ams%3A-wyniki-konkursu,34850,artykul.html

Temat 18. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS – „Rzeczpospolita = Rzecz wspólna” – wzbudził wiele emocji. Uczestnicy zgłosili niemal 500 projektów, znacznie więcej niż w poprzedniej edycji. Obok plakatów o pozytywnym przesłaniu, afirmujących nasz kraj i jego osiągnięcia, pojawiło się też wiele odpowiedzi krytycznych, piętnujących ksenofobię, egoizm czy nacjonalizm Polaków.

– Wyróżnione prace bardzo dobrze pokazują przekrój zgłoszeń do konkursu – mówi Szymon Gutkowski, juror tegorocznej edycji, prezes zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, dyrektor zarządzający agencji DDB&tribal. – Obok radosnych plakatów widać głęboki niepokój pogłębiającymi się podziałami, smutek i niezgodę na to, że 100-lecie niepodległości będziemy świętować skłóceni. Dlatego Grand Prix oraz wyróżnienie specjalne zdobyły prace, które – dzięki uniwersalnym symbolom – mają potencjał dotarcia do wszystkich z pozytywnym przekazem. Warto podkreślić, że wszystkie wyróżnione prace są znakomite – dodaje.

– Nagrodzona praca Joanny Kurowskiej z Gdańska to piękny przykład plakatu, który świetnie radzi sobie bez słów – mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. – Mocny i czytelny symbol oraz lapidarna i oszczędna forma projektu, ograniczenie do dwóch – narodowych – kolorów, wyważona, choć zarazem dynamiczna kompozycja ostatecznie przechyliły szalę na jego korzyść. Jednak do ostatniej chwili członkowie jury wahali się między tą pracą a projektem Aleksandry Zatorskiej, której plakat urzekł ich świeżością, bezpretensjonalnością i humorem. Dlatego jury, podkreślając wysoki poziom graficzny nadesłanych prac, wyjątkowo – obok nagrody głównej i pięciu wyróżnień – przyznało w tej edycji wyróżnienie specjalne właśnie temu ostatniemu projektowi. Wśród prac wyróżnionych znalazły się aż dwa plakaty Szymona Szymankiewicza. Jeden z nich (o dwudzielnej kompozycji z czarną swastyką oraz czerwonym sierpem i młotem) jurorzy ocenili jako mistrzowski pod względem formy, choć zawarte w nim przesłanie i jednoznaczne odwołanie do dwudziestowiecznej historii Polski uznali za nie całkiem zgodne z ideą tej edycji konkursu – dodaje.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
  • Szymon Gutkowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, dyrektor zarządzający agencji reklamowej DDB&tribal,
  • dr hab. Michał Kopczyński, profesor UW - Instytut Historyczny, koordynator projektów badawczych Muzeum Historii Polski,
  • Sławomir Kosmynka, artysta grafik, profesor ASP w Łodzi,
  • Luka Rayski, malarz i grafik.


Zwycięskie prace będzie można oglądać w całej Polsce na citylightach należących do AMS przez cały jubileuszowy 2018 rok.

Źródło: Galeria Plakatu AMS

Galeria: Galeria Plakatu AMS - 18. Edycja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bluerank z nagrodami na European Search Awards i Performance Marketing Diamonds
Za nami uroczyste gale European Search Awards oraz Performance Marketing Diamonds, prestiżowych konkursów branżowych, które honorują projekty z obszarów Search, Performance Marketingu, Content Marketingu, innowacyjnych rozwiązań AI oraz kreatywnych kampanii digitalowych. Bluerank, we współpracy ze swoimi Partnerami, został w tym roku uhonorowany łącznie pięcioma statuetkami.
Platige Image z nagrodą Golden Cube
Studio Platige Image zdobyło Gold Cube w prestiżowym konkursie ADC Awards 2025 za zwiastun gry „The Witcher 4 – Cinematic Reveal Trailer”, wyreżyserowany przez Tomka Suwalskiego i zrealizowany we współpracy z CD PROJEKT RED. Produkcja została nagrodzona w kategorii Gaming – Marketing – Trailer podczas 104. edycji wydarzenia organizowanego przez The One Club for Creativity w...
SOFTSWISS laureatem nagrody Eventex Award za Kids Camp
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zdobyła nagrodę Eventex Award 2025 w kategorii Corporate Event za projekt Kids Camp. Program został stworzony z myślą o wspieraniu pracowników poprzez zaangażowanie ich dzieci w wyjątkowe, transgraniczne doświadczenie. To prestiżowe wyróżnienie plasuje SOFTSWISS obok takich marek jak Disney, Nike czy...
Performics ponownie z tytułem Agencji Roku
Agencja marketingu efektywnościowego Performics, należąca do Publicis Groupe, po raz kolejny nagrodzona tytułem Agency of the Year w międzynarodowym konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2025, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izbę).
Znamy zwycięzców konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025
Najważniejsza wiadomość w branży marketingu efektywnościowego w tym sezonie to ogłoszenie laureatów 7. edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025 e-Izby. W piątek, podczas wielkiego towarzyskiego wydarzenia, jakim była Diamentowa Gala, przekonaliśmy się kto dołączył do strefy performance’owej mocy, a kto utrwalił w niej swoją pozycję.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764