Agencja 180heartbeats + Jung v Matt przygotowała kampanię digital wprowadzającą whisky Ballantine’s 23 Year Old w kanale travel-retail w Korei Południowej. Po udanych kampaniach dla marki Absolut, to kolejny międzynarodowy projekt realizowany dla Pernod Ricard Global Travel Retail.
Pierwsza w rodzinie Ballantine’s 23-letnia whisky trafiała na koreański rynek we wrześniu, a kampania ruszyła równolegle. Ballantine’s 23 Year Old dojrzewa wyłącznie w beczkach z amerykańskiego dębu, a producent określa jej smak jako bogaty, zrównoważony, odważny i dojrzały.
Kampania skierowana do dojrzałych mężczyzn powyżej 30-dziestki, wspiera sprzedaż Ballantine’s 23 Year Old w strefach wolnocłowych na lotniskach (travel-retail). Pomysł “For those who matter the most” (Dla tych, którzy znaczą najwięcej) jest mocno osadzony w koreańskiej kulturze. Nawiązuje do powszechnego tam zwyczaju obdarowywania się prezentami, a także do atrybutów 23-letniej whisky Ballantine’s, takich jak dojrzałość, zbalansowanie i głębia smaku.
Bohaterem spotu jest Bruno, znany koreański influencer i właściciel sklepu krawieckiego szyjącego na zamówienie, którego widzimy w trakcie pisania listu z podziękowaniami do swojego mentora. Kampania zachęca Koreańczyków do obdarowania whisky Ballantine’s 23 Year Old wyjątkowych w ich życiu osób, które wspierały ich na drodze do dojrzałości, symbolizując czas, jaki alkohol spędził dojrzewając w beczkach. Dodatkową zachętą dla osób kupujących butelkę Ballantine's 23 Year Old jest prezent dodawany do zakupu - ekskluzywne pióro, które nawiązuje do aktu podziękowania w bardziej tradycyjny sposób.
Działania realizowane są w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube), z dodatkowym wsparciem kampanii display. Komunikację zaplanowano tak, by dotrzeć zarówno do biznesmenów podróżujących w interesach, jak i tych, którzy planują kolejną podróż - rezerwują loty, zakwaterowanie itp. 180heartbeats przygotowała 30-sekundowy film, formaty wideo do social mediów i emisji na koreańskich lotniskach (w tym na 23-metrowy Giant LED), a także opracowała koncepcję podstrony marki.
Wsparcie promocji Ballantine’s 23 Year Old to już kolejna międzynarodowa kampania, którą 180heartbeats realizuje dla Pernod Ricard. Wcześniej przygotowała działania w retail-travel wspierające limitowaną edycję wódki Absolut Drop of Love (m.i.n. Australia, Singapur) oraz Absolut Grapefruit (Australia, Nowa Zelandia, USA, Singapur) oraz Martell Coniac (Chiny): - Ta kampania stanowi dobry przykład tego, w jaki sposób Pernod Ricard Global Travel Retail wykorzystuje głębokie zrozumienie konsumentów i dane, by komunikować się z nimi na kluczowych etapach podróży - komentuje Dino Metaxas, digital director Pernod Ricard Global Travel Retail. - Określiliśmy jak chcemy dotrzeć do docelowych konsumentów i obrazowo pokazaliśmy dlaczego Ballantine’s 23 Year Old może być dla nich wartościowa, we właściwym kanale komunikacji i czasie, by zmaksymalizować zaangażowanie.
- Dzięki tej współpracy mamy możliwości zdobywania doświadczenia na bardzo ciekawym portfolio, dla prestiżowego i doświadczonego klienta, w wymagającym kanale sprzedaży oraz na ważnych międzynarodowych rynkach - ocenia Marcin Gaworski, chief executive officer & partner 180heartbeats + Jung v Matt. - Nie tylko jest to rozwijające kreatywnie, ale także pozwala wzmacniać inne nasze kompetencje, na przykład z zakresu nowych technologii. Mamy więc szansę budować unikalne know-how - dodaje.
Spoty wyprodukował F25 Production House.
Źródło: 180heartbeats + Jung v Matt