logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

1% procentuje – nowa kampania Powiślańskiej Fundacji Społecznej

  PR 17.03.2021, przeczytano 733 razy
ilustracjastrzałka

1% procentuje to nowa kampania Powiślańskiej Fundacji Społecznej zachęcająca do przekazania części podatku na tę organizację. Dlaczego warto? Przekonują do tego historie podopiecznych Fundacji, których życie Fundacja odmieniła na lepsze. Za koncept i kreacje odpowiada pro bono agencja Plej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/1procent-procentuje-%E2%80%93-nowa-kampania-powislanskiej-fundacji-spolecznej,390673,artykul.html

Działania komunikacyjne skupione wokół zachęcania do świadomego przekazywania 1% rozpoczęła wyjątkowa sesja zdjęciowa zrobiona przez SHOOTME Visual Artists. Jej głównymi bohaterami zostali Adrian i Eliza. Adrian do świetlicy socjoterapeutycznej Powiślańskiej Fundacji Społecznej trafił w wieku 5 lat. W jego domu oboje rodzice zmagali się z problemami alkoholowymi i jak sam Adrian mówi, Fundacja uratowała mu życie. Do świetlicy uciekał przed przemocą domową i głodem. To tu uczył się, co oznacza normalne życie. Dziś jest trenerem i sędzią w Polskim Związku Przeciągania Liny. Zaczynał jako zawodnik, reprezentował Polskę między innymi na Mistrzostwach Świata oraz The World Games. Dziś Adrian zupełnie nie przypomina nerwowego, wystraszonego chłopca, którym był kilkanaście lat temu. Mówi o tym bez skrępowania: - Gdybym nie trafił do Powiślańskiej Fundacji Społecznej, byłbym skazany na społeczny margines. Skończyłbym w domu dziecka. Nie wiem, czy potrafiłbym wtedy komuś zaufać.

Wsparcie Fundacji zaprocentowało także w przypadku Elizy. Eliza już w wieku 6 lat zajmowała się rodzicami, domem i czwórką rodzeństwa. Sprzątała i gotowała dla wszystkich. Specjaliści nazywają to parentyfikacją. Dotyka ona dzieci – nawet tych całkiem małych – które czują ogromną odpowiedzialność za swoich nieporadnych życiowo rodziców i polega na tym, że przejmują one ich rolę. W pierwszej klasie podstawówki Eliza trafiła do świetlicy socjoterapeutycznej  Fundacji. Tu po raz pierwszy nie ona o innych, a ktoś o nią się zatroszczył. Świetlica uchroniła ją, jej rodzeństwo i wiele innych dzieciaków przed włóczeniem się po mieście, przesiadywaniem na podwórkach lub nad Wisłą czy poszukiwaniem kłopotów. Dała im znacznie więcej niż schronienie i pomoc w nauce. – W Fundacji dostawało się wsparcie od wychowawców, kolegów i koleżanek, a także poczucie, że ktoś się cieszy z tego, że jesteś – przekonuje Eliza.

Dziś 21-letnia Eliza jest samodzielną, dumną z siebie kobietą. Skończyła liceum, zdała maturę, ukończyła policealną szkołę medyczną. Teraz studiuje położnictwo. Z Powiślańską Fundacją Społeczną cały czas jest w kontakcie – z dorosłymi podopiecznymi kontakt utrzymują fundacyjni asystenci rodzinni. Jak mówi Eliza: - Raz na jakiś czas mamy spotkania, rozmawiamy o tym, co się u nas dzieje, czy wszystko w porządku. Nadal mamy zapewnione wsparcie. Są osoby, którym trzeba pomóc coś załatwić, pójść do urzędu, pismo napisać. Ja takich potrzeb nie mam. Rozmawiamy o tym, co ważnego się ostatnio wydarzyło w moim życiu,  czym chciałabym się z kimś podzielić.

Eliza i Adrian to tylko przykłady. Wsparcie Powiślańskiej Fundacji Społecznej zaprocentowało w setkach przypadków dzieciaków, dla których placówki Fundacji były drugim domem, azylem i szansą na lepsze życie. Fundacje takie jak ta utrzymują się w dużej mierze z 1% podatku. Ten mały procent naprawdę ma znaczenie, może zmienić czyjeś życie i zaprocentować w przyszłości.

ilustracjastrzałka

Źródło: Powiślańska Fundacja Społeczna

www.pfs.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764