logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

2+3D - nowe czasopismo o designie

   15.11.2001, przeczytano 6499 razy

Mamy nareszcie nowe czasopismo o designie. Kwartalnik "2+3D" będzie starał się zapełnić lukę powstałą po zlikwidowanym w 1989 r. "Projekcie". Czasopismo podzielone jest na trzy części. Pierwsza poświęcona jest grafice użytkowej, druga projektowaniu produktu. Oprócz tego omawiane są problemy pojawiające się na styku projektowania i innych dziedzin.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2%2B3d---nowe-czasopismo-o-designie,625,artykul.html

Redakcja "2+3D": "(..) Polskie wzornictwo i grafika użytkowa są niemal całkowicie pozbawione rzetelnej, profesjonalnej krytyki, bez której nie może się obejść, a tym bardziej rozwijać, żadna dziedzina twórczości.
Brak specjalistycznej prasy walnie przyczynia się do tej sytuacji. Dla młodych projektantów opuszczenie murów uczelni oznacza często koniec szerszej dyskusji i wymiany doświadczeń na tematy zawodowe. Niedostatek wspólnej hierarchii wartości, wzorców i kryteriów oceny, ustalonej terminologii oraz dyskusji odczuwa nie tylko środowisko projektantów. (...)"

Czasopismo adresowane jest do projektantów - zarówno grafiki użytkowej, jak i wzornictwa przemysłowego, kadry menedżerskiej, dla zlecających usługi projektowe z zakresu identyfikacji wizualnej firm, reklamy, opracowywania nowych produktów oraz modernizacji wyrobów istniejących, a także dla firm współpracujących z projektantami, krytyków, dziennikarzy, historyków sztuki, pedagogów wzornictwa oraz studentów uczelni artystycznych i wydziałów zorientowanych na projektowanie. Może zainteresować także odbiorców dizajnu.

Pierwsza część kwartalnika, poświecona jest zagadnieniom grafiki użytkowej (2D) i prezentuje wybrane plakaty, znaki graficzne, kroje pisma, typografie, opakowania, opracowania wizualnej identyfikacji firm, również wybrane elementy reklamy. W każdym numerze przedstawione jest m.in. portfolio wybranego projektanta.

W drugiej części zamieszczane są publikacje dotyczące produktów (3D) - zarówno z zakresu wzornictwa przemysłowego, jak i wyrobów krótkoseryjnych, a niekiedy także unikatów. Redakcja skupia uwagę nie tylko na produktach codziennego użytku, ale również na rzadziej podejmowanej problematyce projektowania przestrzeni publicznej, środków produkcji i miejsc pracy, wspomagania osób starszych i niepełnosprawnych.

Trzecia grupa tematyczna to zagadnienia interdyscyplinarne (+), poruszający zagadnienia pojawiające się na styku projektowania i psychologii, socjologii, etnologii, prawa, ale również sztuki i wszystkich tych specjalności, które wyposażają ten zawód w narzędzia pracy.

Redaktorem naczelnym "2+3D" jest Czesława Frejlich - projektant wzornictwa przemysłowego, profesor na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie i na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego ASP w Warszawie.
Kwartalnik dostępny jest w prenumeracie oraz w sieci EMPIK i u wybranych dystrybutorów. Objętość 80 stron, nakład 5 500 egzemplarzy, cena 11 zł.

www.2plus3d.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Upominki świąteczne - propozycje marki Nobilia
Przed nami jeden z najbardziej wyczekiwanych momentów w roku – Boże Narodzenie. Z tej okazji marka Nobilia stworzyła wyjątkowe zestawy z myślą o nadchodzącym sezonie świątecznym. Każda z powstałych kompozycji jest unikatowa, zaprojektowana w ścisłej współpracy z prestiżowymi markami, często niszowymi i cenionymi za swoje rzemieślnicze podejście oraz...
Murale z Matą w kampanii EA Sports FC 25
Dwa murale z Matą, ambasadorem EA SPORTS FC 25 w Polsce, zostały właśnie ukończone. Pierwszy powstał w Warszawie przy Rondzie ONZ, a drugi w Ostrowie Lubelskim przy boisku LKS Tajfun Ostrów Lubelski – klubu, którego Mata jest prezesem i piłkarzem. Murale powstały w ramach kampanii z okazji premiery EA SPORTS FC 25.
Radaway zachęca do samobadania pod prysznicem
Październik jest miesiącem świadomości raka piersi. Radaway, czołowy polski producent kabin prysznicowych, organizuje z tej okazji wyjątkową akcję edukacyjną. Współpraca z Federacją, wspierającą kobiety walczące z tą chorobą, ma na celu zwrócenie uwagi na profilaktykę nowotworową oraz zachęcenie do regularnego samobadania. Inicjatywa promuje nawyk kontrolowania...
Platige Image nagrodzone na gali The Best Annual Report 2023
Podczas prestiżowej Gali „The Best Annual Report 2023” Platige Image zostało wyróżnione dwoma nagrodami za raporty finansowe, co podkreśla zaangażowanie spółki w utrzymywanie najwyższych standardów w zakresie transparentności finansowej i komunikacji korporacyjnej.
Clarins Polska przedłuża kontrakt z Małgorzata Rozenek-Majdan
Polski dystrybutor marki Clarins kontynuuje współpracę z Małgorzatą Rozenek-Majdan w roli ambasadorki. Prezenterka będzie współtworzyć lokalną tożsamość marki, angażując się w szerokie działania promocyjne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764