logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

2,5 mld euro na wsparcie artystów i pracowników kultury

  PR 28.05.2021, przeczytano 448 razy
ilustracja

COVID-19 wpędził artystów i pracowników kultury w trudną sytuację; potrzebują oni unijnego wsparcia bardziej niż kiedykolwiek - podkreślali europosłowie w debacie na temat programu UE na rzecz kultury i sektora audiowizualnego. PE zatwierdził program "Kreatywna Europa", opiewający na 2,5 mld euro. To niemal dwukrotnie więcej niż w kończącej się perspektywie finansowej, unijny program na rzecz kultury i sektora audiowizualnego, będący największym jak dotąd zobowiązaniem finansowym UE.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2%2C5-mld-euro-na-wsparcie-artystow-i-pracownikow-kultury,391672,artykul.html

Wsparcie UE - możliwe wstecznie od 1 stycznia tego roku - będzie kierowane do sektora kultury i sektora kreatywnego. Obejmie zarówno tradycyjne projekty, jak i koncerty na żywo oraz promowanie talentów i zawodowej kariery artystycznej wśród kobiet. Projekty o mniejszej skali mają szanse na wyższe unijne współfinansowanie.

"Kreatywna Europa" składa się z trzech filarów. Najwięcej środków (1,4 mld euro) trafi do komponentu "Media", w ramach którego wsparciem objęte zostaną rozwój, promocja i dystrybucja europejskich filmów i utworów audiowizualnych w Europie i poza nią.

Komponent "Kultura" - to transgraniczne projekty kulturalne i kreatywna współpraca między organizacjami i profesjonalistami w takich dziedzinach jak: muzyka, książki i promocja europejskiej literatury, architektury, a także nagrody i inicjatywy kulturalne UE.

W ramach trzeciego, międzysektorowego mechanizmu wsparcie po raz pierwszy zostanie skierowane do sektora mediów informacyjnych, promującego umiejętność korzystania z mediów, pluralizm, wolność prasy i wysokiej jakości dziennikarstwo oraz pomagając mediom w lepszym stawianiu czoła wyzwaniom związanym z cyfryzacją.

W sektorze kultury i instytucjach kreatywnych znajduje zatrudnienie ok. 3,8 proc. Europejczyków.

Źródło: Parlament Europejski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764