logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

2. edycja raportu BuzzCenter „Power of AI”

  PR 14.09.2024, przeczytano 205 razy
ilustracja

W Polsce coraz więcej firm dostrzega ogromny potencjał sztucznej inteligencji jako narzędzia wspierającego rozwój, automatyzację i optymalizację procesów. Wyniki najnowszego raportu „Power of AI” przeprowadzonego przez firmę BUZZcenter pokazują, że aż 77% respondentów wskazuje AI jako czynnik napędzający zmiany w ich działalności. Raport został objęty patronatem honorowym IAB Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2.-edycja-raportu-buzzcenter-_power-of-ai_,405676,artykul.html

Sztuczna inteligencja przyspiesza transformację polskiego biznesu

W Polsce coraz więcej firm dostrzega ogromny potencjał sztucznej inteligencji jako narzędzia wspierającego rozwój, automatyzację i optymalizację procesów.
Wyniki najnowszego raportu „Power of AI” przeprowadzonego przez firmę BUZZcenter pokazują, że aż 77% respondentów wskazuje AI jako czynnik napędzający zmiany w ich działalności. To technologia, która zmienia nie tylko wewnętrzne operacje przedsiębiorstw, ale również otwiera przed nimi nowe horyzonty rozwoju i ekspansji na konkurencyjnym rynku.

AI znajduje zastosowanie w coraz szerszym spektrum działalności biznesowej
 od analizy danych po marketing, HR i sprzedaż. Jednak największe korzyści badani dostrzegają w trzech kluczowych obszarach:

– analiza danych (40%),
– automatyzacja procesów (29%),
– tłumaczenia (26%).

Te wyniki podkreślają jak ważną rolę sztuczna inteligencja odgrywa w podnoszeniu efektywności operacyjnej oraz redukowaniu kosztów, co szczególnie widać
w obszarze optymalizacji procesów biznesowych.

AI – korzyści na wielu poziomach

Sztuczna inteligencja to nie tylko narzędzie do usprawnienia działań operacyjnych, ale również szansa na realne oszczędności. Raport wskazuje, że aż 59% badanych reprezentantów firm wyraża pozytywne nastawienie do wdrożenia AI, doceniając takie korzyści jak:

– oszczędność czasu (52%),
– automatyzacja procesów (33%),
– oszczędność pieniędzy (27%).

Te dane pokazują, że przedsiębiorstwa, które zainwestowały w AI odnotowują widoczne efekty w postaci lepszej wydajności. To z kolei w dłuższej perspektywie przekłada się na poprawę konkurencyjności na rynku. Co więcej, 31% respondentów planuje zwiększyć nakłady na rozwój sztucznej inteligencji w najbliższych latach, podczas gdy 30% zamierza utrzymać obecny poziom inwestycji, co świadczy o rosnącym zaufaniu do technologii.

Wyzwania na drodze do pełnego wdrożenia AI

Pomimo optymizmu związanego z AI, wiele firm wciąż mierzy się z istotnymi wyzwaniami. Raport ujawnia, że największymi barierami są:

– brak wiedzy o AI (42%),
– strach przed możliwościami tej technologii (42%).

Te obawy wskazują na pilną potrzebę edukacji, która pozwoli lepiej zrozumieć potencjał i funkcjonowanie rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję. Jednocześnie 46% respondentów zwraca uwagę na kwestie prywatności i bezpieczeństwa danych, co pokazuje rosnącą troskę o ochronę informacji, szczególnie w kontekście wdrażania nowych technologii.

Przyszłość rynku pracy

Jednym z najważniejszych aspektów związanych z wdrożeniem AI jest jej wpływ na rynek pracy. Zdaniem 27% badanych sztuczna inteligencja przyczyni się do powstania nowych kategorii zawodowych, co będzie stanowić impuls
do rozwoju nowych kompetencji i ról na rynku.
 Kolejne 25% podkreśla, że rosnąca świadomość i zrozumienie technologii AI to kluczowe efekty jej adaptacji, które mogą pomóc pracownikom lepiej przystosować się do zmieniających się warunków zawodowych.

Cyberbezpieczeństwo jako priorytet

Jednym z głównych wyzwań, na które zwrócili uwagę respondenci jest zapewnienie bezpieczeństwa systemów opartych o AI. Aż 42% firm uważa ochronę przed cyberatakami za priorytet, jednak niepokojące jest to, że 30% przedsiębiorstw nie podejmuje działań przygotowujących na ewentualne awarie systemów AI. To wyraźny sygnał, że mimo rosnącego zaufania do tej technologii, firmy muszą zwracać większą uwagę na aspekty związane z cyberbezpieczeństwem, aby zminimalizować ryzyko operacyjne.

Sztuczna inteligencja staje się nieodzownym elementem strategii rozwoju firm w Polsce. Jej wdrożenie przekłada się na realne korzyści, takie jak oszczędność czasu, automatyzacja procesów oraz poprawa efektywności operacyjnej. Niemniej jednak, brak wiedzy i obawy związane z bezpieczeństwem danych wciąż pozostają istotnymi wyzwaniami, którym firmy muszą stawić czoła, aby w pełni wykorzystać potencjał AI.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy raport o programach lojalnościowych SARE
Liczący 500 stron dokument oferuje szczegółowe analizy, praktyczne wskazówki oraz insighty, które odkrywają prawdziwe oczekiwania i motywacje klientów wobec programów lojalnościowych. Nowy raport o programach lojalnościowych ujawnia, co naprawdę napędza lojalność klientów w Polsce.
ESG update. Nowy trendbook Grupy Roboczej PR IAB Polska
Nowe regulacje prawne, rosnąca świadomość i zmiana oczekiwań konsumentów oraz przede wszystkim nowe wyzwania globalne jak np. społeczna odpowiedzialność marek, ład korporacyjny, etyka czy walka o ochronę środowiska to zagadnienia, przed którymi staje dziś biznes. Grupa Robocza Public Relations IAB Polska przygotowała trendbook z praktycznymi, z punktu widzenia firm,...
ESG update. Marki powinny poruszać kwestie ważne społecznie
Nowe regulacje prawne, rosnąca świadomość i zmiana oczekiwań konsumentów oraz przede wszystkim nowe wyzwania globalne jak np. społeczna odpowiedzialność marek, ład korporacyjny, etyka czy walka o ochronę środowiska to zagadnienia, przed którymi staje dziś biznes. Zatem nic dziwnego, że niemal połowa agencji PR (w ujęciu globalnym)...
Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024 - również po angielsku
Jeden z najpopularniejszych tegorocznych e-booków IAB Polska teraz dostępny również w wersji anglojęzczynej. Zapraszamy do lektury Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska.
Werbe!Punkt zwiększa zasięg
W październiku na biurka agencji reklamowych i dystrybutorów produktów reklamowych trafi drugie wydanie magazynu Werbe!Punkt. Od najbliższego wydania magazyn Werbe!PUNKT zwiększa swój zasięg na rynkach D-A-CH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764