Ruszył drugi Festiwal Plakatu Reklamowego w Krakowie. W tegorocznej edycji tej imprezy, której organizatorem jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i jej członkowie, główną rolę odgrywa konkurs na projekt plakatu reklamowego pod nazwą „Wakacje w Polsce”. Wpłynęło blisko 250 prac, z których jury wybrało do drugiego etapu ponad 80.
Ideą konkursu jest pozyskanie ciekawych pomysłów, które mogą być wykorzystane do promocji Polski, zarówno w naszym kraju, jak i za granicą. Wystawa najlepszych prac konkursowych zaplanowana została w starym zabytkowym Barbakanie i potrwa od 26 kwietnia do 20 maja.
Równie atrakcyjnie zapowiadają się inne wystawy Festiwalu: Na Plantach prezentacja pierwszych polskich reklamowych plakatów komercyjnych, które pojawiły się na naszych ulicach ponad dziesięć lat temu. W Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej wyjątkowa wystawa plakatów teatralnych ze zbiorów teatrów polskich. Ich liczba, nadesłana z całego kraju, przekroczyła wyobrażenia organizatorów i niezbędne było dokonanie wyboru najcenniejszych i najbardziej wartościowych prac, których autorami są artyści graficy należący dzisiaj do czołówki polskiej szkoły plakatu. W Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej również wystawa plakatów teatralnych — „Plakaty teatralne Andrzeja Pągowskiego”. Ta szczególna wystawa organizowana jest z okazji 30-lecia twórczości naszego znakomitego artysty grafika i pokazuje kilkadziesiąt prac poświęconych sztukom teatralnym. I wreszcie w zabytkowym holu krakowskiego magistratu zaprezentowane zostaną plakaty promujące regiony alpejskie.
W czwartek 10 maja, podczas dnia galowego, odbędzie się konferencja poświęcona promocji miast i regionów. Będzie okazja do zapoznania się z doświadczeniami zagranicznych speców od marketingu i promocji oraz skonfrontować je z rodzimymi pomysłami. Na konferencję zapraszamy do zabytkowej Sali Fontany w Muzeum Historycznym Krakowa przy Rynku Głównym. Zaraz potem zapraszamy do klubu „Pod Jaszczurami”. Wraz z tygodnikiem „Wprost” organizujemy panel dyskusyjny z udziałem polskich polityków, publicystów i artystów poświęcony promocji Polski za granicą, a raczej braku tej promocji. Być może nawet braku koncepcji takiej promocji. Wieczorem w Collegium Maius wręczone zostaną nagrody dla uczestników konkursu festiwalowego. W nocy, główny sponsor Festiwalu — miesięcznik „Machina”, zaprasza na gorącą zabawę. W tym czasie czekają na uczestników zabaw także najnowsze rozwiązania technologiczne przygotowane przez firmę „Trias”.
Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej