logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

2. Festiwal Plakatu Reklamowego

   04.05.2007, przeczytano 1500 razy
ilustracjastrzałka

Ruszył drugi Festiwal Plakatu Reklamowego w Krakowie. W tegorocznej edycji tej imprezy, której organizatorem jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i jej członkowie, główną rolę odgrywa konkurs na projekt plakatu reklamowego pod nazwą „Wakacje w Polsce”. Wpłynęło blisko 250 prac, z których jury wybrało do drugiego etapu ponad 80.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2.-festiwal-plakatu-reklamowego,5522,artykul.html

Ideą konkursu jest pozyskanie ciekawych pomysłów, które mogą być wykorzystane do promocji Polski, zarówno w naszym kraju, jak i za granicą. Wystawa najlepszych prac konkursowych zaplanowana została w starym zabytkowym Barbakanie i potrwa od 26 kwietnia do 20 maja.

Równie atrakcyjnie zapowiadają się inne wystawy Festiwalu: Na Plantach prezentacja pierwszych polskich reklamowych plakatów komercyjnych, które pojawiły się na naszych ulicach ponad dziesięć lat temu. W Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej wyjątkowa wystawa plakatów teatralnych ze zbiorów teatrów polskich. Ich liczba, nadesłana z całego kraju, przekroczyła wyobrażenia organizatorów i niezbędne było dokonanie wyboru najcenniejszych i najbardziej wartościowych prac, których autorami są artyści graficy należący dzisiaj do czołówki polskiej szkoły plakatu. W Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej również wystawa plakatów teatralnych — „Plakaty teatralne Andrzeja Pągowskiego”. Ta szczególna wystawa organizowana jest z okazji 30-lecia twórczości naszego znakomitego artysty grafika i pokazuje kilkadziesiąt prac poświęconych sztukom teatralnym. I wreszcie w zabytkowym holu krakowskiego magistratu zaprezentowane zostaną plakaty promujące regiony alpejskie.

W czwartek 10 maja, podczas dnia galowego, odbędzie się konferencja poświęcona promocji miast i regionów. Będzie okazja do zapoznania się z doświadczeniami zagranicznych speców od marketingu i promocji oraz skonfrontować je z rodzimymi pomysłami. Na konferencję zapraszamy do zabytkowej Sali Fontany w Muzeum Historycznym Krakowa przy Rynku Głównym. Zaraz potem zapraszamy do klubu „Pod Jaszczurami”. Wraz z tygodnikiem „Wprost” organizujemy panel dyskusyjny z udziałem polskich polityków, publicystów i artystów poświęcony promocji Polski za granicą, a raczej braku tej promocji. Być może nawet braku koncepcji takiej promocji. Wieczorem w Collegium Maius wręczone zostaną nagrody dla uczestników konkursu festiwalowego. W nocy, główny sponsor Festiwalu — miesięcznik „Machina”, zaprasza na gorącą zabawę. W tym czasie czekają na uczestników zabaw także najnowsze rozwiązania technologiczne przygotowane przez firmę „Trias”.

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764