logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

20 polskich agencji powalczy o statuetki Golden Drum

   01.10.2015, przeczytano 1293 razy
ilustracjastrzałka

208 kampanii zostało zgłoszonych do tegorocznej edycji Golden Drum. Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które przesłały 100 zgłoszeń, o 15 więcej, niż rok temu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/20-polskich-agencji-powalczy-o-statuetki-golden-drum,26125,artykul.html

Golden Drum to jeden z największych europejskich festiwali reklamy. Do tegorocznej edycji zgłosiło się 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo – Wschodniej, które wysłały w sumie 1208 propozycji kampanii. Do części Off Drum: Portorož Piran Poster Award, konkursu na najlepszy plakat reklamujący Portorož, miasto – gospodarza festiwalu, zgłoszonych zostało 58 kreacji.

Podczas Golden Drum Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które wysłały 86 zgłoszeń w ramach dwóch głównych kategorii Single Channel i Multi Channel, w tym:

  • Isobar – 17
  • 180heartbeats + JUNG v. MATT – 10
  • K2 – 10
  • DDB&tribal – 8
  • VML –  6
  • Communication Unlimited – 4
  • Change – 4
  • McCANN Worldgroup – 4
  • Young & Rubicam – 4
  • Havas Worldwide – 3
  • Leo Burnett – 3
  • Scholz & Friends – 3
  • Publicis – 2
  • 2012 – 2
  • Lemon Sky – 2
  • LVOV – 1
  • MSLGROUP – 1
  • Polymus – 1
  • Saatchi & Saatchi – 1


oraz 14 kreacji do konkursu Off Drum: Portorož Piran Poster Award, w tym:

  • S4 – 4
  • Isobar – 3
  • Lvov – 2
  • 180heartbeats + JUNG v. MATT – 2
  • zgłoszenia indywidualne – 3


Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało mniej prac niż przed rokiem - 1220 kampanii przesłanych w 2014 r. Jest to efektem sytuacji polityczno – gospodarczej w Rosji i na Ukrainie i co za tym idzie w tym roku agencje z tych państw wysłały mniej zgłoszeń. Dla większości krajów biorących udział w konkursie, w tym dla Polski, odnotowana została tendencja wzrostowa. Agencje z Bułgarii, Węgier, Słowenii, Rumunii i Słowacji zgłosiły dwa razy więcej kampanii, niż do poprzedniej edycji festiwalu. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii do grona reprezentacji państw obecnych na Golden Drum dołączyły agencje z Gruzji i Armenii.

Uroczysta gala, podczas której wręczone zostaną statuetki Golden Drum we wszystkich kategoriach, odbędzie się 16 października w słoweńskim Portorož.

Golden Drum to organizowany przez Słoweńską Izbę Reklamy jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z branżą reklamy. Po raz pierwszy został zorganizowany już w 1994 roku i przez ten czas stał się symbolem branży reklamowej znanym na całym świecie. Przez 20 lat istnienia zgromadził 26 000 specjalistów z 40 krajów a ponad 36 000 zgłoszeń konkurowało w znanych i prestiżowych kategoriach. Golden Drum to trzy dni wykładów, prezentacji, warsztatów, spotkań i rozmów z ludźmi branży reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów branżowych. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż, będące corocznym gospodarzem tego wydarzenia.

Partnerem tegorocznej edycji Golden Drum jest MSLGROUP, która odpowiada za komunikację konkursu.

Źródło: MSLGROUP

www.mslgroup.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764