W krakowskiej Tauron Arena odbyło się spotkanie gwiazd YouTube z fanami. W wydarzeniu, którego partnerem było miasto Kraków, wzięło udział niemal 20 000 uczestników.
MeetUp 2017 był okazją do spotkania YouTuberów i ich fanów oraz wymiany zdań na temat rozwoju możliwości biznesowych, związanych z docieraniem do młodych ludzi, czyli Pokolenia Z. Scena główna, ustawiona na płycie Tauron Areny, była miejscem rozmów i koncertów. Twórcy odpowiadali o swoich początkach, rozwoju kanałów oraz własnych pasjach i upodobaniach. Zaproszeni YouTuberzy odpowiadali także na pytania stawiane przez fanów. Dla nieco starszych odwiedzających dodatkową atrakcją była obecność Rafała Sonika, zwycięzcy Rajdu Dakar.
Uczestnicy MeetUp 2017 mogli spotkać się z idolami w specjalnie przygotowanych Meeting Boxach, czyli strefach wyznaczonych do zdjęć, rozmów i autografów. Oczekiwanie na spotkania z YouTuberami można było umilić sobie na strefach sponsorów i partnerów, gdzie przygotowane były konkursy i atrakcje. Wejście na imprezę było bezpłatne, jednak najbardziej oddani fani mogli kupić specjalne bilety, które uprawniały ich do wcześniejszego wejścia czy udziału w spotkaniu Before MeetUp.
- Takie spotkania pozwalają rzeszom młodym ludzi spotkać się, porozmawiać i pobyć z ich idolami, których na co dzień mogą oglądać wyłącznie na ekranie. Cieszymy się, że jako Kraków zaangażowaliśmy się w to wydarzenie, które prezentuje nasze miasto jako miejsce nowoczesne, otwarte na innowacje i młodych ludzi - podsumowuje Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Krakowa.
Podczas imprezy (9 września) odbył się też panel biznesowy, dedykowany dla przedstawicieli firm i agencji reklamowych czy mediowych. Zaproszeni goście wymieniali się doświadczeniami biznesowym, a tematem przewodnim wszystkich paneli był influencer marketing, z naciskiem na dyskusję o tym, co jest najważniejsze w działaniach marketingowych marek z twórcami. (przykładowe tematy: Jak wykorzystać influencer marketing i dotrzeć do pokolenia Z, Jak współpracować z influencerem, Mistrzowie wideomarketingu, Jak zbudować największy kanał markowy na YouTube na przykładzie Studio Tymbark, Musically, jako nowe zjawisko wśród Pokolenia Z, O fenomenie gamingu i e-sportu).
Uczestnicy panelu podkreślali, że YouTube’a, jako medium, nie należy się obawiać, a otwarcie na nowe formaty i możliwości komunikacji może przynieść markom ogromne korzyści. Wśród prelegentów i uczestników paneli dyskusyjnych znaleźli się m.in. przedstawiciele YouTube, Allegro, Spryciarze.pl, ESL, Fantasy Expo.
Źródło: MeetUp