logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

20. konkurs Galerii Plakatu AMS rozstrzygnięty

   29.11.2019, przeczytano 1578 razy
ilustracjastrzałka
Anna Frydrych - nagroda główna

Anna Frydrych z ASP w Warszawie laureatką jubileuszowego konkursu Galerii Plakatu AMS. Jury przyznało także 5 wyróżnień oraz 2 nagrody dodatkowe – od Animal Rescue Polska i Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/20.-konkurs-galerii-plakatu-ams-rozstrzygniety,384915,artykul.html

W 20. edycji konkursu wyróżnieni zostali: Dawid Celek, Wiktor Ciepak, Maria Ilczyna, Nikodem Pręgowski oraz Julia Solecka. Nikodem Pręgowski otrzymał dodatkowo wyróżnienie Fundacji Animal Rescue Polska, a Julia Solecka Nagrodę Specjalną Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce.

Zadaniem uczestników konkursu, którego temat brzmi Zwierzę też człowiek, było zaprojektowanie plakatu na temat praw zwierząt do godnego życia. Na konkurs napłynęło 779 projektów – tym samym kolejny raz pobity został rekord zgłoszeń.  

– Podczas obrad jury odniosłam wrażenie, że spotykały się tam osoby, które wiedzą, że człowiek to też zwierzę – mówi Dorota Sumińska, lekarz weterynarii, autorka audycji „Wierzę w zwierzę” nadawanej w Radiu TOK FM. – Z takich ludzi powinny się składać grupy, które mają wpływ na resztę świata. Może wtedy dalibyśmy radę ten świat uratować. A plakaty, które wybraliśmy i które pojawią się na przystankach, to „listy do świata”. Oby zostały odczytane zgodnie z zamierzeniem – dodaje.

Temat konkursu spotkał się z ogromnym zainteresowaniem twórców. Wśród zgłoszeń nie zabrakło prac wstrząsających, metaforycznych i wywołujących emocje. Wiele z nich wyróżnia doskonały warsztat artystyczny i bogata symbolika. Jak co roku jurorzy wybierali zwycięzców spośród anonimowych prac, a nad przebiegiem konkursu czuwał audytor E&Y.

– Bardzo cieszymy się, że zostaliśmy audytorem konkursu Galerii Plakatu AMS w tak szczególnym momencie, przy jego jubileuszowej, dwudziestej edycji – mówi Marcin Zieliński, Partner EY i audytor konkursu Galerii Plakatu AMS. – Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy i jesteśmy dumni, że mogliśmy być częścią tego wydarzenia – dodaje.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  • Łukasz Balcer, prezes Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce,
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  • Marcin Dorociński, aktor zaangażowany w wiele akcji na rzecz zwierząt,
  • Dawid Fabjański, Prezes Zarządu Animal Rescue Polska, Biegły Sądowy z dziedziny dobrostanu zwierząt i ochrony zwierząt,
  • Ewelina Gąska, projektantka graficzna, ilustratorka, Senior Designer Saatchi&Saatchi,
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU,
  • Justyna Stoszek, rzeźbiarka, malarka,
  • Dorota Sumińska, lekarz weterynarii, autorka audycji „Wierzę w zwierzę” w Radiu TOK FM,
  • Adam Wajrak, działacz na rzecz ochrony przyrody, dziennikarz związany z „Gazetą Wyborczą”.

Zwycięskie prace będzie można oglądać na przystankach AMS w całej Polsce w 2020 roku.

Przypomnijmy, że wszyscy laureaci konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See&Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR). Dzięki temu spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników See&Say będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki.

Nadzór na prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu Ernst & Young Audyt Polska; partnerami konkursu są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy (KTR), a patronat objęło Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Patroni medialni to: „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

ilustracjastrzałka

Dawid Celek

ilustracjastrzałka

Julia Solecka

ilustracjastrzałka

Maria Ilczyna

ilustracjastrzałka

Nikodem Pręgowski

ilustracjastrzałka

Wiktor Ciepak

Źródło: Galeria Plakatu AMS

www.galeriaplakatu.ams.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Do 19 marca można głosować na swoich faworytów w organizowanym przez magazyn „Press” plebiscycie AD WO/MAN Roku 2020. W tym roku po raz pierwszy branża reklamy wybierze najlepszą lub najlepszego w kategorii Agencje PR.
Finaliści i wyróżnieni w konkursie profesjonalnym Sony World Photography Awards 2021
World Photography Organisation ogłosiło nazwiska finalistów i zdobywców wyróżnień w konkursie profesjonalnym Sony World Photography Awards 2021. W 14. edycji nagradzane są cykle zdjęć wyróżniających się doskonałością techniczną i świeżym spojrzeniem na problematykę współczesności.
Ruszyły zgłoszenia do Mixx Awards Europe i IAB Europe Research Awards 2021
W imieniu IAB Europe zapraszamy do zgłaszania swoich kampanii reklamowych do europejskich nagród MIXX Awards oraz Reaserach Awards. Oferta Early Birds obowiązuje do 12 marca, całkowity termin zgłoszeń upływa zaś 16 kwietnia.
Deszcz nagród za kampanię „Starred Holidays” Fiata Professional
1 lutego br. miało miejsce wręczenie nagród „L'Italia che comunical’Italia", konkursu organizowanego przez UNA nagradzającego kreatywność, strategię i wyniki kampanii włoskich. W centrum uwagi znalazły się nagrody przyznane agencji Fore Comunicazione za kampanię kampera Ducato Fiata Professional zatytułowaną „Starred Holidays", brąz w...
Tiktok for Business startuje z „Make TikToks Contest”
TikTok for Business wystartował z konkursem skierowanym do pracowników branży marketingowej m. in. agencji kreatywnych, PR oraz domów mediowych. Do wygrania są trzy nagrody, każda o wartości 60 tys. złotych. Wystarczy kreatywne podejście i niestandardowy pomysł na TikToka! Konkurs już ruszył a zgłoszenia można przesyłać do 10 marca.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764