logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 200 proc. normy – media o polityce

  PR 04.12.2015, przeczytano 1227 razy
ilustracja

Liczba publikacji na temat wydarzeń politycznych osiągnęła rekordowy wynik – 31,5 tys. materiałów. To wzrost o prawie 100 proc. w stosunku do ubiegłego miesiąca – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/200-proc.-normy-%E2%80%93-media-o-polityce,26758,artykul.html

Tak duża popularność partii politycznych była związana głównie z wyborami parlamentarnymi i ofensywą medialną ugrupowań. Pierwsze miejsce w klasyfikacji pod względem liczby przekazów prasowych zajęło Prawo i Sprawiedliwość. W ciągu miesiąca pojawiło się 9,3 tys. tekstów. Oznacza to średnio 301 materiałów każdego dnia i wzrost o 47 proc. PiS wyraźnie wyprzedziło Platformę Obywatelską, o której w październiku ukazało się 8,3 tys. doniesień. Na dalszych miejscach uplasowały się: PSL (4,2 tys.), Zjednoczona Lewica (2,7 tys. ), Nowoczesna (2 tys.), Kukiz’15 (2 tys.), Korwin (1,8 tys.) i Razem (1,2 tys.).

Jednak zdecydowanie największy skok medialności odnotowała partia Razem – wzrost o 229 proc., Nowoczesna – o 201 proc. i KORWiN – o 184 proc.

Cisza wyborcza

Analizując rozkład publikacji w czasie, można zaobserwować ciszę wyborczą – wyraźny spadek w dniach 24 i 25 października. Na wykresie widoczne jest także zwycięstwo Prawa i Sprawiedliwości. Od 26 października partia utrzymuje znaczącą przewagę nad pozostałymi ugrupowaniami.

Na temat PiS najczęściej pisały „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Dziennik Polski”. Natomiast PO dominowało w tytułach „Dziennik Polski”, „Polska – Dziennik Łódzki” i „Polska – Głos Wielkopolski”. Dziennikarze redakcji „Echo Dnia” poruszali głównie tematykę PSL, Kukiz’15, Zjednoczonej Lewicy i Nowoczesnej.

Aktualna partia rządząca wygrała z ugrupowaniem Ewy Kopacz także pod względem ekwiwalentu reklamowego - 169,8 mln złotych do 136,9 mln złotych oraz w zestawieniu liczby przekazów prasowych, w których partie polityczne obecne były na pierwszych stronach tytułów prasowych. Na temat prawicy pojawiło się na jedynkach o prawie 500 wzmianek więcej niż o PO.

Barbara Nowacka nr 1!

W październiku diametralne zmienił się obraz medialności liderów partii politycznych. Najwięcej publikacji dotyczyło Barbary Nowackiej. Przedstawicielka Zjednoczonej Lewicy uzyskała wynik 4,8 tys. doniesień medialnych. Wyprzedziła Ewę Kopacz (2,9 tys. materiałów), Jarosława Kaczyńskiego (2,8 tys.). Tuż za podium uplasowali się Ryszard Petru (1,5 tys.), Paweł Kukiz (0,9 tys.) i Janusz Piechociński (0,5 tys.).

Wśród liderów partii politycznych najbardziej krytykowanym okazał się Janusz Piechociński*. Tym razem odsetek negatywnych materiałów na jego temat wyniósł 31 proc. Lider PSL wyprzedził Ewę Kopacz (29 proc.) i Janusza Korwin-Mikkego (16 proc.). Z kolei w pozytywnym świetle publikacje przedstawiały głównie Adriana Zandberga. W październiku 31 proc. artykułów dotyczących przywódcy partii Razem miało korzystny wpływ na jego wizerunek.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Dodatkowe informacje:

* Badanie wydźwięku artykułów prasowych w dziennikach ogólnopolskich dotyczy następujących tytułów: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express” oraz „Gazeta Polska Codziennie”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764