logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 2019 rok rokiem mobile

  PR 21.08.2019, przeczytano 170 razy

Rynek z roku na rok zaskakuje innowacjami technologicznymi w urządzeniach mobilnych, które nierzadko już mają lepsze parametry niż komputery. Mimo to, wciąż wielu użytkowników nie wyobraża sobie przelewania pieniędzy czy robienia zakupów przez aplikację mobilną.  Wydawać by się mogło, że nic nie jest w stanie zdominować desktopu… i tu mamy niespodziankę! Grupa Interia.pl na urządzeniach mobilnych w czerwcu 2019 osiągnęła 51% zasięgu. Mobile zaczyna dominować, a 2019 możemy nazwać rokiem mobile.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2019-rok-rokiem-mobile,383657,artykul.html

Korzystanie ze smartfonów jest już standardem, dlatego nikogo już nie dziwi, że wydatki reklamodawców na reklamę mobilną stale rosną. Tylko w 2018 roku ta wartość przekroczyła rekordową granicę 1,2 mld złotych przy dynamice wzrostu sięgającej 35% (IAB Polska/PwC AdEx).

Firma badawcza Gemius/PBI potwierdziła, że aplikacje mobilne Grupy Interia.pl w czerwcu wygenerowały ponad 394 mln odsłon docierając do przeszło 954 tys. użytkowników. To nie wszystko, bo liczba real userów osiągnęła 14,4 mln osób, co dalej przełożyło się na ponad 860 mln odsłon (51% użytkowników mobilnych).

– Wskaźniki wykazały, że przecięły się ze sobą dwie linie: linia liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych z linią liczby użytkowników korzystających z desktopów. To przecięcie się linii widoczne jest również w statystykach Grupy Interia.pl – przekroczyliśmy magiczne 50% liczby odsłon w mobile – ocenia Norbert Kowalski, CEO Mobiem.

Według StatCounter w maju 2019 roku miało miejsce globalne przecięcie się linii desktop vs mobile. Pewne ich „zbliżenia” i przecięcia miały miejsce już w przeszłości, ale były to chwilowe wahania. Dziś widać, że te linie sukcesywnie oddalają się od siebie.

– Rynek mobilny to dynamiczny ekosystem, który ciągle jest w fazie rozwoju. Użytkownicy korzystają zarówno z mobilnych aplikacji, jak i stron. Usługi voice’owe mają coraz więcej zastosowań, cały czas rozwija się sztuczna inteligencja, chatboty przejmują funkcję odpisywania na pytania klientów, a dzięki wirtualnej rzeczywistości przymierzanie ubrań na odległość stanie się realne. Reklamodawcy w pełni wykorzystują potencjał mobile – pojawiają się nowe formaty reklamowe, które nie tylko angażują użytkowników, ale też bawią, a możliwość geolokalizacji pozwala na jeszcze lepsze docieranie do klientów – dodaje Kowalski.

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że sformułowanie „rok mobile” już jest passe. Nic bardziej mylnego. W poprzednich latach czekaliśmy na ten moment – mówiliśmy o trendzie, który dziś stał się rzeczywistością, a tę odpowiedź w tym roku dały nam liczby, nie opinie ekspertów.

Źródło: Mobiem

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SalesTube, agencja one stop shop dla e-commerce (Group One), została pierwszą firmą w CEE i jedną z 12 na świecie z certyfikatem Google Marketing Platform Surveys. Wyróżnienie potwierdza najwyższe kompetencje agencji zarówno w zakresie Google Marketing Platform jak i w obszarze analityczno-badawczym.
Zdaje się, że Google prowadzi walkę z wiatrakami. Android, czyli system mobilny giganta z Kalifornii jest najpopularniejszym oprogramowaniem na świecie. Na ten system powstają miliony aplikacji, a wśród nich znajdą się takie, które nie tylko są niebezpieczne dla urządzeń, ale przede wszystkim dla danych użytkowników. W 2019 roku Google zablokowało ponad 790...
Cathy Ibal z CNN International Commercial awansuje na stanowisko Senior Vice President na region EMEA
Cathy Ibal z CNN International Commercial (CNNIC) objęła stanowisko Senior Vice President na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) i będzie odpowiedzialna za komercyjną współpracę stacji z kluczowymi partnerami. Z siedziby w Paryżu będzie raportowała prezesowi CNNIC, Raniemu Raadowi.
Wyniki badania Gemius/PBI za styczeń 2020
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Yieldbird pracuje nad systemem sprzedaży powierzchni reklamowych
Zespół firmy Yieldbird z Grupy Agora pracuje nad stworzeniem rozwiązania, które pomoże właścicielom serwisów internetowych w poprawie efektywności zarządzania posiadaną przez nich powierzchnią reklamową. Spółka otrzymała na działania związane z tym innowacyjnym projektem grant w wysokości 3,6 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Inteligentny...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764