logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 2019 rok rokiem mobile

  PR 21.08.2019, przeczytano 573 razy

Rynek z roku na rok zaskakuje innowacjami technologicznymi w urządzeniach mobilnych, które nierzadko już mają lepsze parametry niż komputery. Mimo to, wciąż wielu użytkowników nie wyobraża sobie przelewania pieniędzy czy robienia zakupów przez aplikację mobilną.  Wydawać by się mogło, że nic nie jest w stanie zdominować desktopu… i tu mamy niespodziankę! Grupa Interia.pl na urządzeniach mobilnych w czerwcu 2019 osiągnęła 51% zasięgu. Mobile zaczyna dominować, a 2019 możemy nazwać rokiem mobile.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2019-rok-rokiem-mobile,383657,artykul.html

Korzystanie ze smartfonów jest już standardem, dlatego nikogo już nie dziwi, że wydatki reklamodawców na reklamę mobilną stale rosną. Tylko w 2018 roku ta wartość przekroczyła rekordową granicę 1,2 mld złotych przy dynamice wzrostu sięgającej 35% (IAB Polska/PwC AdEx).

Firma badawcza Gemius/PBI potwierdziła, że aplikacje mobilne Grupy Interia.pl w czerwcu wygenerowały ponad 394 mln odsłon docierając do przeszło 954 tys. użytkowników. To nie wszystko, bo liczba real userów osiągnęła 14,4 mln osób, co dalej przełożyło się na ponad 860 mln odsłon (51% użytkowników mobilnych).

– Wskaźniki wykazały, że przecięły się ze sobą dwie linie: linia liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych z linią liczby użytkowników korzystających z desktopów. To przecięcie się linii widoczne jest również w statystykach Grupy Interia.pl – przekroczyliśmy magiczne 50% liczby odsłon w mobile – ocenia Norbert Kowalski, CEO Mobiem.

Według StatCounter w maju 2019 roku miało miejsce globalne przecięcie się linii desktop vs mobile. Pewne ich „zbliżenia” i przecięcia miały miejsce już w przeszłości, ale były to chwilowe wahania. Dziś widać, że te linie sukcesywnie oddalają się od siebie.

– Rynek mobilny to dynamiczny ekosystem, który ciągle jest w fazie rozwoju. Użytkownicy korzystają zarówno z mobilnych aplikacji, jak i stron. Usługi voice’owe mają coraz więcej zastosowań, cały czas rozwija się sztuczna inteligencja, chatboty przejmują funkcję odpisywania na pytania klientów, a dzięki wirtualnej rzeczywistości przymierzanie ubrań na odległość stanie się realne. Reklamodawcy w pełni wykorzystują potencjał mobile – pojawiają się nowe formaty reklamowe, które nie tylko angażują użytkowników, ale też bawią, a możliwość geolokalizacji pozwala na jeszcze lepsze docieranie do klientów – dodaje Kowalski.

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że sformułowanie „rok mobile” już jest passe. Nic bardziej mylnego. W poprzednich latach czekaliśmy na ten moment – mówiliśmy o trendzie, który dziś stał się rzeczywistością, a tę odpowiedź w tym roku dały nam liczby, nie opinie ekspertów.

Źródło: Mobiem

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764