logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

2020 - rekordowy rok grupy kapitałowej Bluerank - FSE

  PR 09.02.2021, przeczytano 272 razy

Firma odczuła skutki COVID-19, jednak powołanie nowej spółki Full Stack Experts oraz rozwój w obszarze technologii doprowadziły ostatecznie do rekordowych przychodów na poziomie 49 mln PLN dla grupy kapitałowej Bluerank - FSE.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2020---rekordowy-rok-grupy-kapitalowej-bluerank---fse,390159,artykul.html

Ostatecznie przeszliśmy przez tę ulewę suchą stopą - tak aktywność biznesową Bluerank w 2020 roku podsumowuje Maciej Gałecki, CEO agencji. W 2020 roku Bluerank zanotował 23 miliony PLN przychodów ze sprzedaży. W pierwszych trzech kwartałach agencja osiągała wpływy niższe niż od planowanych, na co wpływ miała pandemia COVID-19. Trend odwrócił się pod koniec minionego roku. Motorem napędowym biznesu Bluerank w ubiegłym roku była analityka.

- Rozwój obszaru marketing analytics, który zanotował aż 74% wzrostu przychodów, w porównaniu do 2019 roku, wpisuje się w globalny trend związany z analizą skuteczności działań marketingowych i opieraniu decyzji biznesowych o dane. Miniony rok  to kolejne wdrożenia Google Analytics i umacnianie naszych kompetencji w tym zakresie. To także wsparcie naszych Partnerów w zakresie tworzenia strategii marketingowych data-driven, analityka predykcyjna i rozwój kompetencji data science, których efektem są m.in. własne produkty wspierające marketerów w ich codziennej pracy i w podejmowaniu lepszych, opartych o dane decyzji, które pozwalają na skalowanie działań i zwiększanie ich efektywności. - Tomasz Sąsiadek, Co-Managing Director

Bluerank, jako agencja oferująca swoim klientom kompleksowe usługi, oparte o ideę Customer Journey, w minionym roku konsekwentnie rozwijała kompetencje swoich obszarów biznesowych i specjalistów. Firma znalazła się w gronie kluczowych polskich agencji, które przystąpiły do programu Facebook Marketing Partners for Agencies. Rozpoczęła współpracę z kolejnymi platformami: TikTok, Pinterest i Criteo. Do grona partnerów Bluerank dołączyły takie marki jak Booksy, EMPIK, Endo, Booksy i LaMania.

- Przemyślane inwestycje w rozwój naszych autorskich produktów i technologii w 2020 roku przyniosły realne efekty biznesowe. Mamy na swoim koncie kolejne wdrożenia nagrodzonej na arenie międzynarodowej technologii BlueAttribution - narzędzia analizującego źródła konwersji, które dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów samouczących, pozwala na optymalizację budżetów mediowych. W trakcie roku rozwinęliśmy i skalowaliśmy w ramach klientów Bluerank kolejne produkty - ReWrite - narzędzie do audytowania tworzonej treści i Feeds.Automated - rozwiązanie wspierające automatyczne zarządzanie kampaniami produktowymi. Obie technologie weszły w dojrzały i stabilny poziom rozwoju w wyniku czego zostały przekazane z obszaru akceleracji do dalszego skalowania, gdzie będą oferowane w modelu SaaS. - Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director

W przeprowadzonym na początku 2021 roku badaniu satysfakcji klientów, które realizowane jest cyklicznie, aż 95% naszych partnerów pozytywnie ocenia pracę agencji. 2020 rok to także okres dynamicznego rozwoju Full Stack Experts, nowej spółki należącej do tej samej grupy kapitałowej. FSE posiada status Google Marketing Platform Sales Partner. Zajmuje się całościową obsługą narzędzi Google Marketing Platform - poczynając od udostępniania licencji, poprzez wdrożenia narzędzi, szkolenia po konsulting.

-  Już w pierwszym pełnym roku funkcjonowania Full Stack Experts osiągnął ponad 26 milionów przychodu z aktywności resellerskiej w obszarze Google Marketing Platform i naszego wsparcia eksperckiego. Wydzielenie tego obszaru z Bluerank i przeniesienie do FSE pozwoliło nam skuteczniej i bardziej efektywnie odpowiadać na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej inwestują w nowoczesne technologie. - Aneta Mondry - Gałecka, Marketing Technology Director

Pandemia COVID-19 przyspieszyła zmiany organizacyjne w Bluerank. Firma pracuje w trybie pracy zdalnej, jednak ta forma pracy funkcjonowała w agencji już wcześniej. Bluerank zaangażował się także we wsparcie lokalnych, łódzkich firm, które ucierpiały z powodu lockdownu. W ramach akcji Ratujemy Lokalne Biznesy przekazał 100 tysięcy PLN na zakup ich produktów i usług. Organizował także konferencje i webinary online, pomagając przedsiębiorstwom w transformacji cyfrowej oraz odnalezieniu się w nowej, pandemicznej rzeczywistości.

- To był trudny rok, ale ostatecznie przez tą ulewę przeszliśmy suchą stopą. I choć początek roku wcale na to nie wskazywał - osiągnęliśmy rekordowy przychód, rozwinęliśmy nowe obszary działalności, utrzymaliśmy wynagrodzenia na tym samym poziomie i jeszcze pomogliśmy innym firmom. To ogromna zasługa wszystkich pracowników i ich ogromnego zaangażowania. Ten rok wiele nas też nauczył, przyspieszył zmiany i pokazał nowe kierunki, w których będziemy podążać. Chcemy jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby rynku i dostosowywać się do zmian, dlatego dywersyfikujemy nasze źródła przychodu i planujemy intensywny rozwój w obszarach technologii, konsultingu oraz tworzenia nowych, autorskich produktów w modelu SaaS. Nasz cel to osiągnięcie w perspektywie najbliższych 1-2 lat przychodów na poziomie 100 milionów PLN rocznie. - Maciej Gałecki, CEO Bluerank

Źródło: Bluerank Sp. z o.o.

www.bluerank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
DIMAQ Day wkrótce w trzech polskich miastach
Na ewolucję współczesnego digital marketingu wpływa wiele czynników, a do najważniejszych należy zaliczyć rozwój sztucznej inteligencji, zmieniające się potrzeby odbiorców, coraz większe znaczenie cyberbezpieczeństwa oraz kształtowanie się nowych grup konsumentów. To właśnie między innymi te kwestie zostaną poruszone podczas tegorocznej konferencji DIMAQ Day, którą...
Dolina Dobra rusza z kampanią „ŚniadaTAK”
BudzeNIE, ubieraNIE, śniadaNIE, czekaNIE na autobus – czy każdy poranek musimy zaczynać na „NIE”? Dolina Dobra ruszyła z kampanią „ŚniadaTAK”, w której pokazuje, że jeśli zaczniesz dzień pozytywnie to wszystko inne też jest na „TAK”. Kampania koncentruje się na sposobach na szybkie, pożywne i lekkie śniadania.
Saint-Gobain, lider w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, wybrał Havas PR Warsaw do współpracy związanej z działaniami komunikacyjnymi na rynku w Ukrainie. Agencja jest odpowiedzialna za doradztwo strategiczne, a także działania obszaru hub management i poprowadzi projekt we współpracy z Havas PR Kyiv. 
PR Calling z obsługą funduszu YouNick Mint
Do grona stałych klientów PR Calling dołączył YouNick Mint – fundusz VC od 12 lat inwestujący w projekty deep tech w sektorach Healthcare i Industry 4.0. W ramach współpracy agencja wesprze YouNick Mint w zwiększeniu widoczności na rynku inwestycji venture capital poprzez budowanie relacji z mediami i kluczowymi interesariuszami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764