logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

2020 w branży druku: grafiki wewnętrzne i rozwój AI

  PR 14.01.2020, przeczytano 188 razy

Zapewnienie bezpieczeństwa danych, postępująca automatyzacja oraz wdrażanie sztucznej inteligencji – to główne wyzwania, przed którymi stanie branża druku w 2020 r. Z  prognozy ekspertów Canon wynika też, że coraz prężniej będą się rozwijały techniki wykorzystywane do dekoracji wnętrz i wystroju miejsc publicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2020-w-branzy-druku%3A-grafiki-wewnetrzne-i-rozwoj-ai,385318,artykul.html

– 2019 rok potwierdził, że rynek rozwiązań dla druku biurowego jest rynkiem dojrzałym – zauważa Dariusz Szwed, MPS Business Development Manager w Canon Polska. – Klienci wiedzą, czego powinni oczekiwać. Coraz większy nacisk kładzie się na niskie koszty eksploatacji, wysoką niezawodność oraz bezpieczeństwo urządzeń w sieci. Nie mniej istotna jest także intuicyjność i szybkość użycia urządzenia. Te trendy będą się pogłębiać w przyszłym roku – przewiduje ekspert.

Coraz większe znaczenie, zdaniem specjalisty, będą odgrywać także procesy wydajnej cyfrowej transformacji dokumentu. – Urządzenia, które pojawią się na rynku w 2020 roku, umożliwią wykonanie do 270 wysokojakościowych skanów na minutę. Standardem stanie się także umieszczone w chmurze, w pełni polskojęzyczne oprogramowanie do zarządzania jakością druku. Nowe serie oprogramowania oferować będą jeszcze szerszy zakres funkcji, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz nowe narzędzia do digitalizacji dokumentów – zapowiada Dariusz Szwed.

Grafiki wewnętrzne w 2020 r. przebojem na rynku

Zdaniem Tomasza Miękusa, Product Business Developera w Canon Polska, 2020 rok przyniesie znaczny wzrost segmentu druku w branży wnętrzarskiej. – 2020 to w naszych prognozach kolejny rok wzrostu popularności grafik wewnętrznych, takich jak fototapety, szkło dekoracyjne, czy grafika podłogowa. Wzrośnie także wykorzystanie tekstyliów w dekoracji wnętrz. Coraz częściej z takich rozwiązań będą korzystać firmy dla ozdoby biur, sal konferencyjnych, czy wnętrza sklepów i restauracji – mówi Miękus. I dodaje: – Spodziewamy się także coraz większego wykorzystania technik druku dla wystroju miejsc publicznych, takich jak szkoły, szpitale, urzędy. Oczywiście nie mniej ważni są klienci indywidualni, którzy coraz bardziej będą zainteresowani wykorzystaniem druku wielkoformatowego dla ozdoby prywatnych przestrzeni.

FESPA (Federacja Europejskich Związków Sitodrukarzy) oraz firma konsultingowa InfoTrends uznały światowy rynek tekstyliów ozdobnych za najbardziej obiecujący segment branży druku wielkoformatowego. Jego wartość szacuje się obecnie na 165 mld USD.

Dla wielu firm z branży drukarskiej istotną szansą na dołączenie do tej dynamicznie rozrastającej się gałęzi gospodarki będą czerwcowe targi DRUPA 2020. Wydarzenie, odbywające się co cztery lata w niemieckim Düsseldorfie, uznane jest za najważniejsze na świecie specjalistyczne targi przemysłu poligraficznego. W 2020 roku będzie miało miejsce między 16 a 26 czerwca.

AI w każdym biurze

Specjaliści przewidują również, że w następnej dekadzie, a być może już w rozpoczynającym się roku, najważniejszym wyzwaniem dla biznesu będzie robotyzacja i techniczne usprawnienie stosowanych rozwiązań. W ciągu ostatnich dziesięciu lat powszechna automatyzacja branży zmieniła się z niejasnej koncepcji w rzeczywistość, a w 2020 roku coraz bardziej pozwoli odciążyć pracowników oraz zwiększyć ich wydajność i satysfakcję z pracy.

Jednym z przejawów automatyzacji jest także wdrażanie coraz dojrzalszych form sztucznej inteligencji. Według ocen ekspertów, w 2020 roku przedsiębiorstwa uważniej zaczną przyglądać się detalom organizacyjnym pod kątem wdrożenia w nie rozwiązań z dziedziny AI.

– Dopóki nie potrafimy wytworzyć w pełni niezależnych inteligentnych systemów, sztuczna inteligencja sprawdza się najlepiej, gdy jest używana w celu poprawy zadań wykonywanych przez ludzi. W przestrzeni biurowej można mówić chociażby o lepszym zarządzaniu obiegiem dokumentów oraz ich wydajniejszej archiwizacji – komentuje Dariusz Szwed.

Ogromne znaczenie w 2020 roku będzie też miała konieczność zapewnienia użytkownikom cyfrowego bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku systemów obsługujących wrażliwe dane. – Klienci są coraz bardziej świadomi zagrożeń, czyhających na nich w cyfrowym świecie. To kwestia istotna także w dziedzinie druku, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z dokumentami o poufnej treści. Zagrożenia cały czas ewoluują, dlatego nieustannie musimy trzymać rękę na pulsie – zauważa ekspert Canon Polska.

Podsumowania 2019 r. i prognozy na 2020 r. ekspertów Canon Polska

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Michał Pietruszka nowym Head of Mobile Product w Mobiem Polska
Na początku roku do agencji Mobiem Polska, która należy do Grupy Interia.pl i specjalizuje się w mobile marketingu, dołączył Michał Pietruszka, obejmując stanowisko Head of Mobile Product. Jego najważniejszym celem na 2020 rok będzie stworzenie w pełni kompleksowej oferty firmy, obejmującej nie tylko aplikacje mobilne. Ponadto będzie odpowiadał m.in. za konsultacje w...
Korony Reklamy i Gifts of the Year - Branża reklamowa wybiera najlepsze firmy i upominki w 2020 roku
Wybierz najlepsze firmy w 4 kategoriach. Finał konkursu połączony z wręczeniem "Koron Reklamy" nastąpi 12 lutego 2020 r., pierwszego dnia Targów RemaDays Warsaw 2020 podczas Wieczoru Wystawców.
Remadays 2020: japońskie drukarki Mutoh na stoisku Atrium
Polski dystrybutor marki MUTOH – firma Atrium Centrum Ploterowe – jako co roku zaprezentuje odwiedzającym targi RemaDays pełną ofertę tego czołowego, japońskiego producenta drukarek i ploterów wielkoformatowych.
T-Raperzy znad Wisły i OLX zachęcają do walki ze smogiem
- Ta kampania to kolejne duże wyzwanie dla marki - przyznaje Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX. - Zabieramy głos w sprawie społecznie istotnej, na którą wszyscy mamy wpływ i możemy ją zmienić na lepsze. Oczywiście jak zwykle w OLXie robimy to z dystansem.
Loteria konsumencka „Milka. Sercem z Naszymi”
Trwa kampania „Milka. Sercem z Naszymi”, w ramach której marka przygotowała m.in. ogólnopolską loterię skierowaną do konsumentów. Do wygrania 4 nagrody pieniężne w wysokości 100 000 zł oraz ponad 700 nagród w wysokości 100 zł! Akcja potrwa do 14 lutego bieżącego roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764