logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

2020 w branży druku: grafiki wewnętrzne i rozwój AI

  PR 14.01.2020, przeczytano 562 razy

Zapewnienie bezpieczeństwa danych, postępująca automatyzacja oraz wdrażanie sztucznej inteligencji – to główne wyzwania, przed którymi stanie branża druku w 2020 r. Z  prognozy ekspertów Canon wynika też, że coraz prężniej będą się rozwijały techniki wykorzystywane do dekoracji wnętrz i wystroju miejsc publicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2020-w-branzy-druku%3A-grafiki-wewnetrzne-i-rozwoj-ai,385318,artykul.html

– 2019 rok potwierdził, że rynek rozwiązań dla druku biurowego jest rynkiem dojrzałym – zauważa Dariusz Szwed, MPS Business Development Manager w Canon Polska. – Klienci wiedzą, czego powinni oczekiwać. Coraz większy nacisk kładzie się na niskie koszty eksploatacji, wysoką niezawodność oraz bezpieczeństwo urządzeń w sieci. Nie mniej istotna jest także intuicyjność i szybkość użycia urządzenia. Te trendy będą się pogłębiać w przyszłym roku – przewiduje ekspert.

Coraz większe znaczenie, zdaniem specjalisty, będą odgrywać także procesy wydajnej cyfrowej transformacji dokumentu. – Urządzenia, które pojawią się na rynku w 2020 roku, umożliwią wykonanie do 270 wysokojakościowych skanów na minutę. Standardem stanie się także umieszczone w chmurze, w pełni polskojęzyczne oprogramowanie do zarządzania jakością druku. Nowe serie oprogramowania oferować będą jeszcze szerszy zakres funkcji, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz nowe narzędzia do digitalizacji dokumentów – zapowiada Dariusz Szwed.

Grafiki wewnętrzne w 2020 r. przebojem na rynku

Zdaniem Tomasza Miękusa, Product Business Developera w Canon Polska, 2020 rok przyniesie znaczny wzrost segmentu druku w branży wnętrzarskiej. – 2020 to w naszych prognozach kolejny rok wzrostu popularności grafik wewnętrznych, takich jak fototapety, szkło dekoracyjne, czy grafika podłogowa. Wzrośnie także wykorzystanie tekstyliów w dekoracji wnętrz. Coraz częściej z takich rozwiązań będą korzystać firmy dla ozdoby biur, sal konferencyjnych, czy wnętrza sklepów i restauracji – mówi Miękus. I dodaje: – Spodziewamy się także coraz większego wykorzystania technik druku dla wystroju miejsc publicznych, takich jak szkoły, szpitale, urzędy. Oczywiście nie mniej ważni są klienci indywidualni, którzy coraz bardziej będą zainteresowani wykorzystaniem druku wielkoformatowego dla ozdoby prywatnych przestrzeni.

FESPA (Federacja Europejskich Związków Sitodrukarzy) oraz firma konsultingowa InfoTrends uznały światowy rynek tekstyliów ozdobnych za najbardziej obiecujący segment branży druku wielkoformatowego. Jego wartość szacuje się obecnie na 165 mld USD.

Dla wielu firm z branży drukarskiej istotną szansą na dołączenie do tej dynamicznie rozrastającej się gałęzi gospodarki będą czerwcowe targi DRUPA 2020. Wydarzenie, odbywające się co cztery lata w niemieckim Düsseldorfie, uznane jest za najważniejsze na świecie specjalistyczne targi przemysłu poligraficznego. W 2020 roku będzie miało miejsce między 16 a 26 czerwca.

AI w każdym biurze

Specjaliści przewidują również, że w następnej dekadzie, a być może już w rozpoczynającym się roku, najważniejszym wyzwaniem dla biznesu będzie robotyzacja i techniczne usprawnienie stosowanych rozwiązań. W ciągu ostatnich dziesięciu lat powszechna automatyzacja branży zmieniła się z niejasnej koncepcji w rzeczywistość, a w 2020 roku coraz bardziej pozwoli odciążyć pracowników oraz zwiększyć ich wydajność i satysfakcję z pracy.

Jednym z przejawów automatyzacji jest także wdrażanie coraz dojrzalszych form sztucznej inteligencji. Według ocen ekspertów, w 2020 roku przedsiębiorstwa uważniej zaczną przyglądać się detalom organizacyjnym pod kątem wdrożenia w nie rozwiązań z dziedziny AI.

– Dopóki nie potrafimy wytworzyć w pełni niezależnych inteligentnych systemów, sztuczna inteligencja sprawdza się najlepiej, gdy jest używana w celu poprawy zadań wykonywanych przez ludzi. W przestrzeni biurowej można mówić chociażby o lepszym zarządzaniu obiegiem dokumentów oraz ich wydajniejszej archiwizacji – komentuje Dariusz Szwed.

Ogromne znaczenie w 2020 roku będzie też miała konieczność zapewnienia użytkownikom cyfrowego bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku systemów obsługujących wrażliwe dane. – Klienci są coraz bardziej świadomi zagrożeń, czyhających na nich w cyfrowym świecie. To kwestia istotna także w dziedzinie druku, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z dokumentami o poufnej treści. Zagrożenia cały czas ewoluują, dlatego nieustannie musimy trzymać rękę na pulsie – zauważa ekspert Canon Polska.

Podsumowania 2019 r. i prognozy na 2020 r. ekspertów Canon Polska

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764