logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PROGNOZA: 2023 w e-commerce

  PR 19.12.2022, przeczytano 743 razy
ilustracja

Polski sektor e-commerce wciąż się rozwija, a jego wartość z roku na rok rośnie – według prognoz na koniec 2022 wyniesie już 92 mld zł [1]. Mimo kryzysu gospodarczego i galopującej inflacji sympatia Polaków do zakupów przez Internet zdaje się zatem nie słabnąć. Zmieniają się jednak trendy i zachowania zakupowe. W nadchodzącym roku 2023 możemy spodziewać się znacznie większego nacisku na zrównoważony rozwój i ekologię oraz zwiększonego zainteresowania brandingiem opakowań wysyłkowych. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2023-w-e-commerce,398391,artykul.html

W 2022 popularność zakupów w sieci wciąż rosła, co potwierdzają liczne raporty rynkowe. Sektor e-commerce – mimo problemów związanych z konsekwencjami kryzysu gospodarczego – odnotował historyczne wzrosty sprzedaży. Ustabilizował się także odsetek kupujących online, bo obecnie stanowią oni niemal 80 proc. wszystkich badanych internautów[2]. Jednocześnie zwiększała się również świadomość ekologiczna społeczeństwa, co wymusiło na branży konieczność większej dbałości o eko-rozwiązania. W 2023 wprowadzanie przyjaznych środowisku narzędzi stanie się w handlu internetowym absolutną koniecznością. Wiedzą o tym właściciele e-sklepów, którzy już modyfikują m.in. procesy pakowania i wysyłki zamówień tak, aby stały się one możliwie najmniej szkodliwe dla planety.

EKOommerce

Sklepy, które w nadchodzącym roku aktywnie włączą się w walkę o środowisko, mogą tylko zyskać, bo zbudowanie wizerunku nowoczesnego i zaangażowanego społecznie przedsiębiorstwa bez wątpienia zapewni im napływ nowych klientów. Jednym ze sposobów będzie transformacja procesu pakowania. Jak wynika z Raportu „Odpowiedzialny e-commerce”[3], już w 2022, konsumenci za szkodliwe uważali używanie folii do pakowania przesyłek, a także pakowanie małych produktów w zbyt duże paczki.

– Oczekiwania klientów będą jednak coraz większe, dlatego opakowania – poza wysoką jakością i trwałością – muszą spełniać kryterium mniejszego zużycia surowców podczas produkcji oraz być pozyskiwane z materiałów pochodzących z recyklingu i nadających się do ponownego przetworzenia. Z większą uwagą będzie trzeba przyjrzeć się także oferowanemu asortymentowi i ustandaryzować wymiary potrzebnych opakowań tak, aby nie transportować w nich powietrza. Kupujący w sieci chcą identyfikować się z markami, od których kupują i chcą, aby te podzielały ich wartości. To dlatego w RAJA wciąż pracujemy nad poszerzaniem oferty eko-produktów oraz nad dostarczaniem innowacji, które wpisują się w wartości, tak sprzedających, jak i kupujących. Wśród nich prym wiodą opakowania wykonane z jednego materiału, które znacznie ułatwiają i przyspieszają cały proces recyklingu – mówi Jarosław Kamiński, Prezes Raja Polska, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych, blisko współpracującego z e-commerce.

W 2023 postaw na widoczność marki

W nadchodzącym roku e-sklepy nie mogą zapominać, że w dobie rosnącej konkurencji, opakowania wysyłkowe przestały pełnić funkcję wyłącznie praktyczną i stały się integralną częścią strategii komunikacyjnej. Wybór ekologicznych kartonów czy wypełniaczy to jedynie pierwszy krok i swoista baza, na której można ją budować. Każdy element przesyłki można bowiem spersonalizować i wykorzystać do podkreślenia wizerunku marki i charakteru oferowanych produktów. Nadrukowanie hasła lub loga na kartonach, kopertach czy papierowych taśmach pakowych podnosi nie tylko rozpoznawalność, ale i prestiż e-sklepu.

– Ciekawym rozwiązaniem jest „brandowanie” w służbie ekologii, czyli opatrzenie elementów opakowania nie tylko logiem firmy, ale i instrukcją, jak poddać je recyklingowi wraz z krótką informacją o wykorzystanych materiałach. Ten nieoczywisty zabieg może skutecznie przekonać konsumentów, którzy na co dzień nie kupują w sieci, że taka forma nabywania dóbr może być neutralna dla planety – komentuje Jarosław Kamiński.

Źródło: RAJA Polska

Dodatkowe informacje:

[1] Nowy Marketing, “E-commerce 2022/2023. Jak w dobie kryzysu skutecznie zwiększyć sprzedaż w e-sklepie”
[2] Gemius, PBI, IAB Polska, “E-commerce w Polsce 2022”
[3] Izba Gospodarki Elektronicznej, „Odpowiedzialny e-commerce 2022”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764