logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: 2025 - kolejne wyzwania przed e-commerce

  PR 03.01.2025, przeczytano 875 razy
ilustracja

Nowe technologie i zmieniające się oczekiwania konsumentów nieustannie stawiają przed e-sprzedawcami konieczność szybkiego dostosowywania strategii sprzedażowych i marketingowych. Według ekspertów Klarny w 2025 roku kluczowe będzie dalsze inwestowanie w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, oferowanie zaawansowanej personalizacji oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych, które przyciągną i zatrzymają klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/2025---kolejne-wyzwania-przed-e-commerce,407036,artykul.html

Coraz bardziej spersonalizowane interakcje

Jednym z kluczowych trendów na 2025 rok będzie dalszy rozwój technologii wspierających personalizację zakupów. Wdrażanie takich rozwiązań już teraz wymaga od firm inwestycji w infrastrukturę technologiczną oraz stałych prac nad udoskonalaniem aplikacji mobilnych. Zdolność firm do szybkiego reagowania na coraz większe i dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów stanie się jednym z kluczowych czynników sukcesu w e-commerce.

– Personalizacja w e-commerce nieustannie ewoluuje. Od prostych narzędzi przeszliśmy do zaawansowanych systemów opartych na sztucznej inteligencji, które są dziś standardem. Ich wypadkową jest możliwość zapewnienia klientom unikalnych doświadczeń zakupowych, jak również maksymalne uproszczenie tego procesu. Dzięki zaawansowanym algorytmom firmy będą w stanie przewidywać potrzeby konsumentów, oferując produkty i usługi, które w idealny sposób wpisują się w ich potrzeby oraz styl życia – podkreślił Łukasz Dwulit, Head of CEE Klarna.

Ewolucja ery „all in one” 

Kolejnym krokiem w rozwoju e-commerce będzie rozwój aplikacji i platform typu „all in one”, które integrują wszystkie aspekty zakupów. Rozwiązania te pozwalają nie tylko na przeglądanie i porównywanie produktów, ale także na kompleksową obsługę procesu zakupowego – od rekomendacji produktowych, przez porównywanie cen, aż po finalizację transakcji i śledzenie przesyłek. Przykładem takiego rozwiązania jest aplikacja Klarny, która nie tylko umożliwia dostęp do szerokiej oferty różnych sprzedawców w jednym miejscu, ale także łączy funkcje holistycznie wspierające proces zakupowy.

– Za pośrednictwem aplikacji Klarna użytkownicy mają w swoim smartfonie centrum zarządzania zakupami. W jednym miejscu mogą nie tylko przeglądać oferty tysięcy sprzedawców, porównywać ceny, dokonywać zakupów, ale także śledzić swoje przesyłki, zarządzać zwrotami, korzystać z programów lojalnościowych czy planować budżet zakupowy – dodał Łukasz Dwulit.

Cross-border e-commerce przybiera na sile

W 2025 roku na znaczeniu zyska także cross-border e-commerce, czyli zakupy transgraniczne. Konsumenci coraz chętniej korzystają z możliwości zamawiania towarów z zagranicy, co stanowi dla firm ogromną szansę na dotarcie do nowych rynków. Jednak rozwój tej formy handlu będzie wiązał się z koniecznością dostosowania ofert do lokalnych preferencji konsumentów oraz przestrzegania regulacji prawnych obowiązujących w poszczególnych krajach.

– Nasze doświadczenia z 27 europejskich rynków pokazują wyraźnie, że współcześni konsumenci oczekują nie tylko wygody zakupów w jednym miejscu, ale również swobody w „przekraczaniu granic” podczas e-zakupów. Ta zmiana w zachowaniach konsumenckich otwiera przed sprzedawcami nowe możliwości ekspansji i znaczącego zwiększenia zasięgu sprzedaży – powiedział Łukasz Dwulit.

Gen AI: poprawa doświadczeń konsumentów i efektywności sprzedawców 

Rok 2025 przyniesie także dalszy rozwój funkcjonalności ułatwiających klientom nie tylko podejmowanie decyzji zakupowych, ale także pozwalających na bardziej angażujące i spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Dzięki dynamicznemu postępowi generatywnej sztucznej inteligencji (Gen AI), przedstawiciele branży e-commerce coraz częściej będą korzystać z technologii VR i AR. Wirtualne przymierzalnie, wizualizacje mebli w domowej przestrzeni czy interaktywne showroomy ułatwią klientom podejmowanie decyzji zakupowych, a coraz bardziej naturalni w komunikacji asystenci AI będą oferować wsparcie przypominające rozmowę z prawdziwym sprzedawcą.

– Gen AI będzie przynosić coraz więcej korzyści nie tylko konsumentom, ale również sprzedawcom. Automatyczne tworzenie zdjęć, filmów i opisów produktów na podstawie minimalnych danych wejściowych to tylko jeden z przykładów na to, jak firmy mogą szybciej wprowadzać nowe produkty na rynek, redukując koszty produkcji treści – podsumował Łukasz Dwulit.

Źródło: CEE Klarna

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża badawcza 2024 r. zakończy na plusie. W 2025 r. kluczowe dwa sektory
Dwa ostatnie lata były stabilne w branży badawczej. Przychody rdr. rosły. Z ostatnich danych wynika, że od I do III kw. ub.r. co trzecie badanie było realizowane metodą CAWI. Podobne były wyniki audytów miejsc sprzedaży i mystery shopping. Natomiast coraz trudniej było wykonywać badania CATI. W tym roku, z powodu niepewności gospodarczej, wiele firm może zmniejszyć swoje...
AI i automatyzacja w digitalu. Przyszłość cyfrowa według IAB Polska
Sztuczna inteligencja jest dziś jednym z najszybciej rozwijających się sektorów świata digital, przyciągającym ogromne inwestycje. W minionym roku globalne wydatki na AI miały osiągnąć wartość 900 miliardów dolarów[1]. Z całym prawdopodobieństwem kolejne lata przyniosą dalsze wzrosty – do 2027 roku rynek AI ma osiągnąć wartość 990 miliardów dolarów[2]....
Druk biurowy - trendy 2025 wg Sharp
Branża druku biurowego jest obszarem nieustannie zachodzących zmian. Drukowanie to już nie tylko tonery i papier, ale coraz częściej związana z nim infrastruktura - ta w siedzibie firmy, ale również ta w chmurze. Jason Cort, European Director Product Management and Marketing, omawia kluczowe prognozy i trendy, które zdefiniują przyszłość druku w 2025 r....
Ondre.pl triumfuje w europejskim konkursie Wrap & Remix 2024 [WYWIAD]
Firma Ondre.pl, właściciel marki It’s Wrap, zwyciężyła w konkursie Wrap & Remix by Antalis Challenge 2024, pokonując 1103 uczestników z Europy. Sukces potwierdził jej pozycję lidera w branży car wrappingu. Wręczenie nagród odbyło się 17 października w Przeźmierowie.
Badania dowodzą, że mikroinfluencerzy mają średnio aż o 60% wyższy wskaźnik zaangażowania (engagement rate) pod postami komercyjnymi w porównaniu z topowymi twórcami internetowymi1. Dzięki temu, że są bardziej skuteczni w docieraniu do odbiorców i przyciąganiu ich uwagi, stają się wartościowymi partnerami dla marek, które nie tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764