
Stowarzyszenie Producentów Reklamowych (SPR), zakończyło pierwszy etap przyjmowania członków. Obecnie zrzesza 23 domy produkcyjne, które aktywnie działają w obszarze produkcji filmów do komunikacji marketingowej.
- Celem działania SPR jest reprezentowanie interesów szerokiego środowiska producentów filmów reklamowych. Widzimy bardzo wyraźnie problemy i wyzwania stojące przed naszą branżą. We współpracy z organizacjami branżowymi, reprezentującymi wszystkich interesariuszy rynku komunikacji marketingowej, będziemy działać nad ich rozwiązaniem i wypracowaniem wspólnych standardów. Model funkcjonowania SPR oparty jest na angażowaniu w bieżące i długofalowe działania jak najszerszej reprezentacji członków. Dajemy możliwość współtworzenia realnych rozwiązań wszystkim producentom, niezależnie od wielkości firmy czy też generowanego przez nią obrotu. – powiedziała Magda Olak, prezes SPR.
Stowarzyszenie Producentów Reklamowych jest obecnie najliczniejszą organizacją w Polsce, reprezentującą studia produkujące filmy do komunikacji marketingowej. W dniu 31.03.2023 na stronie www.sprfilm.pl został udostępniony przycisk „dołącz do nas” , dla wszystkich zainteresowanych przystąpieniem do SPR.
Obecnie Stowarzyszenie Producentów Reklamowych zrzesza 23 domy produkcyjne:
- Baltica Film
- Bites Studio
- Dobro Film
- Dynamo Film
- F25
- Feel Movie
- Film Fiction
- Filmokracja
- Film Produkcja
- Film Reaktor
- Graffiti Film
- HighNoon
- Houdini Film
- Lemon Films
- Lucky Luciano
- M5
- Moon Films
- Spokój Film
- Tank Production
- Timecode Film Production
- Truskavka
- Watchout Studio
- Warsaw Witches Association
SPR utrzymuje stały kontakt z organizacjami branżowymi, takimi jak Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Związek Filmowców Polskich oraz CFP-E międzynarodową organizacją zrzeszającą domy produkcyjne.
Zarząd w składzie: Magdalena Olak (prezes), Konrad Mikołajczyk (wiceprezes), Franciszek Rogala (wiceprezes), Natalia Strzałkowska (członek zarządu), Adrian Włodarski (członek zarządu), powołał 8 grup roboczych, które obecnie działają w najbardziej istotnych dla Stowarzyszenia obszarach:
- Grupa prawna (umowy i ujednolicony wzór karty castingowej.
- Grupa Film Crews (kontakty z przedstawicielami ekip filmowych, wdrażanie dobrych praktyk).
- Grupa Adgoesgreen & Kodeks Etyczny (współpraca ze SKM SAR przy tworzenie katalogu „zielonych” rozwiązań, redukujących negatywny wpływ branży na środowisko).
- Grupa komunikacji i PR (kontakt z mediami branżowymi, wizerunek SPR, social media).
- Grupa BHP (wytyczne BHP podczas zdjęć jak i w pre oraz post produkcji).
- Grupa Zagranica (wymiana doświadczeń z organizacjami i podmiotami zagranicznymi. Promocja członków SPR zagranicą).
- Grupa Szkolenia i Warsztaty (opracowanie tematów i przeprowadzenie szkoleń dla członków SPR oraz podmiotów zamawiających filmy reklamowe).
Źródło: Stowarzyszenie Producentów Reklamowych