logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

23. edycja Festiwalu Golden Drum podsumowuje ilość zgłoszeń

   14.10.2016, przeczytano 1158 razy
ilustracjastrzałka

23 edycja Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Golden Drum, która odbędzie się 18 - 21 października 2016 w Ljubljanie, otrzymała 1047 zgłoszeń z 26 krajów. Dodatkowo 168 osób zgłosiło się do konkursu Off Drum: Ljubljana Poster Award. Jest to dowód na to, że festiwal staje się coraz bardziej atrakcyjny wśród młodych kreatywnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/23.-edycja-festiwalu-golden-drum-podsumowuje-ilosc-zgloszen,30249,artykul.html

Jesteśmy bardzo podekscytowani tak znaczącym wzrostem zgłoszeń od niezależnych agencji, a jednocześnie zwiększoną liczbą uczestników znad Adriatyku. Jest to dla nas dowód na to, że znajduje sie tam duży potencjał twórczy, który tylko czeka na bycie odkrytym., Lučka Peljhan, Dyrektor konkursu Golden Drum.

W stosunku do ubiegłego roku dwukrotnie zwiększyła się ilość zgłoszeń na konkurs Off Drum Ljubliana Poster Award (168 prac), podczas gdy liczba nadesłanych zgłoszeń rywalizujących o nagrodę Adriatic Golden Drum Award wzrosła o 46% (w stosunku do 2015 roku) i wynosi 140.

Choć w 2016r. na Golden Drum zgłosiło się aż 27 różnych agencji sieciowych (w zeszłym roku 25), to właśnie wśród agencji niezależnych zauważalny jest największy wzrost nadesłanych prac (442 w 2016r., 46 więcej niż w roku ubiegłym).

W 2016r. nowymi uczestnikami konkursu są agencje z Bośni i Hercegowiny oraz Kosowa. Warte uwagi jest również to, że pomimo niezwykle trudnego czasu, to właśnie Turcja, spośród 26 konkurujących w tym roku krajów, zgłosiła najwięcej prac (158) - nadal największa ilość odrzuconych zgłoszeń, a także Rosja (147), której liczba zarejestrowanych prac jest większa w porównaniu do ubiegłego roku. Najwięcej prac zgłosiły agencje z Chorwacji i Gruzji.

Dwudziesta trzecia edycja festiwalu Golden Drum wprowadziła wiele nowości w programie wydarzenia. W sekcji Best Practice najwięcej zgłoszeń dotyczy Public Relations (73), Activation Programme (64) i Branded Content (60), natomiast w sekcji Best Piece, najpopularniejsze są kategorie Press (147), a następnie Film (146) i Out of Home (132).

Jedną z najistotniejszych nowości wprowadzonych w tym roku było utworzenie grupy “Capture the local spirit”, której celem było połączenie i twórcze przedstawienie lokalnej energii. 42 kreatywnych pomysłów opartych właśnie o lokalnego ducha, będzie rywalizowało o nagrodę „Best capture of local spirit”. 

Tegoroczne prace będą oceniane przez dwa składy jurorskie złożone z 22-ch najlepszych, międzynarodowo uznanych ekspertów z branży kreatywnej: Graham Lang, Chief Creative Officer, Y&R Advertising, Afryka Południowa i Afryka to przewodniczący jury kategorii “Best Piece“, natomiast Eduardo Marques, Executive Creative Director 180LA, Kalifornia jest przewodniczącym jury kategorii “Best Practice“. Prace konkursu Off Drum będą oceniane przez pięcioosobowe jury pod przewodnictwem Jason'a Romeyko, Global Executive Creative Director, Serviceplan Group Austria.

Źródło: MSLGROUP

www.mslgroup.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764