logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

25 tysięcy dla Rak'n'Roll Music - Donguralesko dziękuje teledyskiem

  PR 27.05.2020, przeczytano 724 razy
ilustracjastrzałka

DonGURALesko wraz z Fundacją Rak’n’Roll przedstawiają „Wschód”, utwór i teledysk, które powstały w podziękowaniu za wpłaty fanów muzyka dla pacjentów onkologicznych. Zbiórka rapera osiągnęła 250% założonego celu – do podopiecznych Fundacji trafi ponad 25 000 zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/25-tysiecy-dla-rak-n-roll-music---donguralesko-dziekuje-teledyskiem,387181,artykul.html

Rak’n’Roll Music to ruch, w ramach którego artyści tworzą nowe utwory w podziękowaniu za wpłaty fanów na facebookowe zbiórki pieniędzy na rzecz Fundacji Rak’n’Roll. Wszystkie zebrane środki trafiają do Fundacji i pomagają chorym przejść przez raka. Ta pomoc stała się jeszcze ważniejsza w obecnej sytuacji, jaką jest pandemia, ponieważ pacjenci onkologiczni nie mogą odkładać leczenia na później. Fundacja wciąż przyjmuje nowych podopiecznych i organizuje dla nich m.in. bezpieczny transport i nocleg dla utrzymania ciągłości terapii. Dla osób w grupie ryzyka zapewniane są środki ochrony indywidualnej. Ponadto podopieczni mogą liczyć na wsparcie psychoonkologa ze strony Fundacji. Każda kwota to realna pomoc dla potrzebujących.

- To, jak wielkie serducha mają moi fani, przeszło moje najśmielsze wyobrażenia. Jesteście sztosem! Zrobiliście prawdziwy hałas i razem udało nam się zebrać ponad 25 koła dla osób, które są w bardzo trudnej sytuacji i nie mogą poczekać na lepsze czasy. W podziękowaniu za Wasze zaangażowanie, w najnowszym teledysku kończymy na chwilę z kwarantanną i zabieram Was ze sobą w kosmiczną podróż  – mówi DonGURALesko.

- Pomysł na klip powstał jeszcze przed pandemią. Mieliśmy wszystko dopięte na ostatni guzik i zamiast wkraczać do studia, wylądowaliśmy nagle zamknięci w domach. Jednak zgodnie z filozofią Fundacji złapaliśmy byka za rogi i ruszyliśmy z pracami. Kiedy wszyscy nagrywali self video w domach, my uszyliśmy skafander i będąc na home office wysłaliśmy DonGURALesko w kosmos - uzupełnia Michał Desowski, Creative Director z Saatchi & Saatchi.

W klipie ponownie wykorzystano technologię rozszerzonej rzeczywistości. Specjalny filtr AR zaprojektowany przez Aarona Jablonsky, znanego szerszemu gronu pod pseudonimem @exitsimulation, jest już dostępny dla wszystkich użytkowników Instagrama. Dzięki niemu każdy może wejść do zaprezentowanego w teledysku świata i poczuć się jak DonGURALesko w statku kosmicznym.

- Zdjęcia zostały zrealizowane w 30 klatkach. Delikatne slow motion miało swoje konkretne uzasadnienie. Dzięki temu zabiegowi widzowie mają odczucie, że grawitacja w teledysku jest trochę inna niż ta na ziemi - komentuje Filip Bartczak, reżyser klipu z Papaya Films. Wideo zrealizowane jest w formacie pionowym (9:16), dopasowanym do ekranów smartfonów oraz mediów społecznościowych, w których żyje akcja.

Jak zaznacza Fundacja Rak’n’Roll, nie tylko popularni twórcy popu, hip hopu czy innych gatunków muzycznych mogą inicjować zbiórki – każdy użytkownik Facebooka może wesprzeć potrzebujących i w łatwy sposób założyć własną, klikając w link.

- W pierwszą odsłonę naszej akcji włączyła się Margaret, teraz razem z Guralem mieliśmy okazję tworzyć coś niesamowitego. Społeczność Facebooka odpowiedziała bardzo donośnie - udało nam się zebrać 250% zakładanej kwoty! Mimo że na co dzień ta dwójka artystów tworzy zupełnie różną muzykę, połączyło ich Rak’n’Roll Music i chęć pomagania. Bardzo dziękujemy im oraz wszystkim darczyńcom za każdą wpłaconą złotówkę! Jesteście wielcy! – komentuje Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll. - Już wkrótce startujemy z kolejną zbiórką i niebawem zdradzimy, kim jest nowy artysta! – dodaje.

Pomysłodawcą inicjatywy Rak’n’Roll Music jest agencja kreatywna Saatchi & Saatchi. Działania realizowane są przy wsparciu komunikacyjnym MSL (PR), Performics (paid digital) oraz Facebook Creative Shop. Za koncepcję i realizację klipów odpowiedzialna jest Papaya Films.

CREDITS

  • Klient: Fundacja Rak’n’Roll | Łukasz Kościuczuk, Jacek Maciejewski, Olga Myślińska
  • Artysta: DonGuralesko, “Wschód”
  • Projekt: Rak’n’Roll Music
  • Agencja: Saatchi&Saatchi | Creative Director: Michał Desowski, Pat Lukjanov; Creative Team: Antoni Kamiński, Adam Sierociński; Design: Kamil Bugno, Paweł Samul, Olga Rukat; Account: Magdalena Kantorowicz, Agata Skrzypczak;
  • Produkcja: Marta Gierej, Eliza Kurek
  • MSL Group: Igor Stypa, Aleksandra Ciok, Joanna Szpatowicz
  • Performics: Mateusz Sokołowski, Basia Drapała, Tomasz Leśniak
  • Produkcja: Papaya Films | Producent Wykonawczy: Kacper Sawicki, Paweł Bondarowicz; Producent: Marta Spychalska
  • Reżyseria: Filip Bartczak
  • Operator: Tomasz Ziołkowski
  • Producenci: Kacper Sawicki, Paweł Bondarowicz, Marta Spychalska
  • Postprodukcja: Lunapark
  • AR Artist: @exitsimulation
  • we współpracy z Gosią Nierodzińską i Mateuszem Wyszyńskim - Facebook Creative Shop

Źródło: Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rusza kampania reklamowa marki Tarczyński na Litwie
5 grudnia marka Tarczyński rozpoczyna intensywną kampanię reklamową na Litwie. Celem jest promocja kabanosów z linii Tarczyński Exclusive. Działania o ogólnokrajowym zasięgu obejmą główne stacje telewizyjne, reklamę online, media społecznościowe oraz dodatkowe ekspozycje w sklepach. Wybór rynku litewskiego nie jest przypadkowy. Firma Tarczyński obecna jest tam już od kilku...
„Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd” – świąteczna kampania OSM Piątnica
OSM Piątnica startuje z wizerunkową kampanią świąteczną. W dniach od 1 do 20 grudnia w największych stacjach telewizyjnych emitowana będzie bożonarodzeniowa reklama Piątnicy. W spocie powraca sympatyczna babcia Eugenia z życzeniami - „Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd!”.
Dzięki wykorzystaniu zróżnicowanych kanałów komunikacyjnych Żabka ze swoim przekazem o upraszczaniu codzienności i korzyściach z tego płynących trafia do milionów konsumentów. Tylko w pierwszym miesiącu od uruchomienia silna kampania 360 „Uwolnij swój czas” pozwoliła dotrzeć do różnych grup konsumenckich –...
Polscy artyści tworzą serię limitowanych kart podarunkowych dla Amazon.pl
Z okazji zbliżających się świąt polscy artyści, Andrzej Mleczko, Ptaszek Staszek i Nieładnie Rysuje, przygotowali grafiki do serii limitowanych kart podarunkowych dostępnych na Amazon.pl.
Serdecznie zapraszamy na konferencję organizowaną przez Radę Reklamy, poświęconą najważniejszym, aktualnym tematom, które kształtują rynek etycznej reklamy w Polsce. To pierwsza konferencja w Polsce, która podejmuje m.in. temat greenwashingu w reklamie i nieuczciwej reklamy środowiskowej. IAB Polska jest partnerem instytucjonalnym wydarzenia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764