logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

26 Biennale Plakatu Polskiego - przedstawiamy zwycięskie prace!

   19.12.2019, przeczytano 2681 razy
strzałkistrzałka
26 Biennale Plakatu Polskiego - przedstawiamy zwycięskie prace! ZOBACZ GALERIĘ

Znamy wszystkich zwycięzców 26 Biennale Plakatu Polskiego. 9 września 2019 roku Jury dokonało przeglądu prac zakwalifikowanych do konkursu oraz zdecydowało poprzez głosowanie o przyznaniu nagród.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/26-biennale-plakatu-polskiego---przedstawiamy-zwycieskie-prace%21,385136,artykul.html

Nagrody regulaminowe

  • Grand Prix — Aleksandra Wilert Pray for Amazonia
  • Złoty Medal — Szymon Szymankiewicz Loading
  • Srebrny Medal — Iwona Rypeśc-Kostović  FACT-FAKE
  • Brązowy Medal — Lex Drewinski Casting

Nagrody fundowane

  • Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku — Tomasz Bogusławski Król Roger
  • Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach — Max Skorwider Populizm
  • Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu — Marek Osman Brexit
  • Galeria Plakatu Krzysztof Dydo — Patrycja Longawa Jubileuszowa 10
  • ZPAP O/Katowice — Paweł Król FETA
  • Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach — Justyna Machnicka Katowice rozkwitają

Wyróżnienia Honorowe

  • Piotr Pietrzak 100 Lat
  • Marta Kostrzewa Polska 2018

Wystawa potrwa do 26 stycznia 2020 roku. Jak już informowaliśmy, Biennale zakończyło się żenującym zgrzytem. Marszałek woj. śląskiego Jakub Chełstowski (PiS) wycofał nagrodę finansową dla autora nagrodzonej Złotym Medalem pracy. Plakat zatytułowany „Loading” ma zdecydowany, antynazistowski charakter. Więcej informacji

Skład Jury 26 Biennale Plakatu Polskiego

  • prof. Mieczysław Wasilewski — Przewodniczący
  • dr hab. Irma Kozina
  • dr Marta Lisok
  • Irena Przymus
  • prof. Antoni Cygan
  • Krzysztof Dydo

O Biennale i sztuce plakatu

„(…) Plakat żyje i ma się świetnie. Plakat jako jednoczesne dzieło projektowe podlegające pewnym założeniom i dziedzina swobodnej wypowiedzi artystycznej jest trudną sztuką. I właśnie to duże słowo, obawiam się, boli najbardziej tych, co chcą widzieć plakat pogrzebanym.

A konkursy plakatu w wielu krajach wciąż kwitną, mają mnóstwo uczestników chcących zaistnieć w tym kolorowym, intelektualnym świecie. Będąc od wielu już lat członkinią Komitetu Organizacyjnego a tym razem i kuratorką Biennale, mam sposobność obserwować niesłabnące zainteresowanie udziałem w tym starym konkursie, w którym liczba uczestników nie maleje i jest co nagradzać (…)”.
Fragment tekstu z katalogu, dr hab. Katarzyna Gawrych-Olender

Ranga Biennale jest niewątpliwa. Od ponad półwiecza przyciąga uwagę twórców i entuzjastów plakatu. Dla uczestników konkursu, szczególnie najmłodszych, sam udział jest wyróżnieniem. To właśnie ci młodzi, debiutujący artyści interesują mnie najbardziej. Wnoszą świeży powiew do tej imprezy i zapewniają ciągłość w dziedzinie projektowania plakatów artystycznych w Polsce”.
Fragment tekstu z katalogu, Krzysztof Dydo 

Źródło: Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach

Galeria: Laureaci 26. Biennale Plakatu Polskiego

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Hochland na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2023
„Gdy przyjemność chodzi Ci po głowie”, kampania z udziałem jednej z najpopularniejszych polskich piosenkarek i celebrytek – Cleo, przygotowana przez Hochland Polska dla serków wiejskich Almette, znalazła się na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2023.
12. edycja konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2023 - pełne wyniki
Po raz 12. Kapituła Konkursu doceniła wybitnych liderów marketingu i komunikacji w Polsce, z pośród 183 nominowanych osób, nagrody przyznano w 41 kategoriach.
McCann Poland na 3. miejscu w Lions Creativity Report Rankings
W tegorocznym rankingu Cannes Lions International Festival of Creativity McCANN Poland znalazł się na 3. miejscu zestawienia najlepszych agencji kreatywnych w Europie, będąc w nim jedyną agencją z regionu CEE.
Nagroda Specjalna „Game Changer” dla kampanii profrekwencyjnych
Podczas Gali Innovation została przyznana Nagroda Specjalna „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku dla kampanii zachęcających do udziału w wyborach parlamentarnych w 2023 roku. Wśród nich znalazła się kampania „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, współrealizowana przez VMLY&R. 
Agencja VMLY&R zdobyła cztery nagrody w konkursie Innovation 2023. Kampania The Art of Sex Ed zrealizowana dla marki Durex zdobyła dwie Złote statuetki i jedną Brązową. Ponadto kampania To Twój Wybór znalazła się wśród kampanii profrekwencyjnych uhonorowanych Nagrodą Specjalną „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764