logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

26. edycja Golden Drum Festiwal już za tydzień

   11.10.2019, przeczytano 382 razy
ilustracja

26 Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum ponownie otwiera swoje drzwi. Organizatorzy zapraszają już w następny czwartek, 17 października, do nadmorskiej miejscowości Portorož w Słowenii. „Creativity 4 Change” jest zagadnieniem, wokół którego skupiają się wszystkie wydarzenia dwóch dni festiwalu, zwieńczonych uroczystą galą, podczas której ogłoszeni zostaną tegoroczni zwycięzcy Golden Drum.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/26.-edycja-golden-drum-festiwal-juz-za-tydzien,384307,artykul.html

Creativity 4 Change

We współczesnym świecie jedyna stała to zmiana, a kreatywność jest jej najpotężniejszą siłą napędową. Myślimy globalnie, a jednocześnie czerpiemy inspiracje z lokalnego dziedzictwa i wartości. Bo to właśnie tu swój początek mają wszystkie zmiany.  Zmieniający się świat nie pozostał bez wpływu na kreację i reklamę. Poza promowaniem produktów i kreowaniem potrzeb, reklamy stały się nośnikiem idei i inspiracją do zmian na lepsze.

Festiwal Golden Drum to przegląd najbardziej inspirujących kampanii, ale także miejsce do wymiany myśli i idei z różnych regionów oraz kultur. Tegoroczna edycja festiwalu, pod hasłem „Creativity 4 change” koncentruje się na kreatywności w służbie zmiany na lepszą przyszłość.

Sprawdź program festiwalu

Festiwal to wyjątkowa przestrzeń oraz okazja do wysłuchania niezwykłych osobistości ze świata kreacji i reklamy, ale nie tylko. W tym roku gościem specjalnym festiwalu jest Slavoj Žižek, najczęściej publikowany współczesny filozof i teoretyk kultury. Na scenie zagości również światowy ekspert w dziedzinie neuronauki, Profesor Bogdan Draganski oraz fotografka Rena Effendi, specjalizująca się w artystycznym storytellingu.

Goście festiwalu będą mieli okazję wysłuchać Andrea Henao, Managing Directora 360 Agency Berlin oraz 360 Agency Europe – pierwszej agencji reklamowej, która promuje jedynie zrównoważone marki. Na festiwalu nie zabraknie też polskiej reprezentacji. Prelegentami na festiwalu będą Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director & Partner i Art Director w VMLY&R Poland Ewelina Wojtyczka, którzy przedstawią kampanię kreatywną "The Last Ever Issue”.

Diversity 4 Change kreuje również przestrzeń do dyskusji na temat społeczności LGBTQiA+ w reklamie, którą poprawdzi Jason Romeyko, Serviceplan wraz z Julianem Wiehlem, VANGARDIST Magazine oraz Lady Bunny utalentowanym artystą drag queen.

Festiwal to miejsce pełne możliwości do nawiązania nowych relacji netoworkingowych,  jak i wyśmienitej zabawy. Już w czwartek wieczorem odbędzie się Party with a purpose w Piran’s Caffe Teater, w odsłonie Coca-Cola – będącej oficjalnym napojem  26.Golden Drum, a imprezę poprowadzi artysta drag queen i  DJ z USA, Lady Bunny. Marka Coca Cola wszystkich kreatywnych uczestników festiwalu zaprasza do wzięcia udziału w konkursie – wyzwaniu na ideę rozwiązania, w jaki sposób Coca Cola może funkcjonować w świecie bez śmieci Portfolio Speed Dating. W tym konkursie można wygrać: 3.000 EUR (Grand Prix), 2.000 EUR (Gold Prize) i 1.000 EUR (Silver Prize).

Najważniejsze informacje o konkursie

Zgłoszenia

  • 21 różnych sieci/networków zgłosiło swoje prace
  • 208 różnych agencji zgłosiło swoje kampanie
  • 37,3% zgłoszeń to prace agencji niezależnych
  • 112 agencji niezależnych walczy o nagrodę Golden Dragon

Kraje

  • 26 różnych krajów zgłosiło prace
  • Największy wzrost zgłoszonych prac pochodzi z Cypru (+900% więcej niż w 2018)
  • Znacząco więcej prac zostało zgłoszonych z Armenii (+300%), Łotwy (+160%) oraz Turcji (+93,4%).

Grupy i konkurs

  • 267 plakatów zgłoszono do konkursu Young Drummers Competition
  • Craft jest wiodącą grupą w kategorii WHAT, tuż za nią B. Print oraz A. Film
  • Engagement i Z. Social Good są wiodącymi w kategorii WHY

Kluczowe daty:

  • Ogłoszenie shortlisty nominowanych w konkursie Golden Drum: 16 października 2019
  • Ceremonia wręczenia nagród GOLDEN DRUM: 18 października 2019 o godzinie 20.30
  • 26 edycja Festiwalu GOLDEN DRUM: 17-18 października 2019

26. edycja Golden Drum Festiwal objęta jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Golden Drum

goldendrum.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zwycięzcy Grand Press Photo 2020 w Galerii Signs.pl
Jacek Szydłowski („Dziennik Wschodni”) wygrał Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo 2020. Zdjęcie Roku jego autorstwa przedstawia lekarkę z Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 4 w Lublinie na dyżurze w specjalnym namiocie do segregacji pacjentów podczas pandemii koronawirusa. Zwycięskie prace prezentujemy w Galerii...
Znamy laureatów III edycji Design by Śliwka Nałęczowska
Marka Śliwka Nałęczowska zrealizowała III edycję konkursu Design by Śliwka Nałęczowska, skierowanego do młodych twórców. Akcja rokrocznie cieszy się coraz większą popularnością i uznaniem w środowisku artystów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. W bieżącej odsłonie projektu pasjonaci grafiki i designu zgłosili rekordowe 2874 prac.
300 tys dolarów w konkursie Huawei dla twórców motywów
Ruszyła nowa edycja globalnego konkursu Huawei dla twórców motywów – Huawei Global Theme Design Competition.
Konkurs na kampanię dla ZOO Wrocław
Wrocławskie ZOO we współpracy z AMS przygotowało konkurs dla grafików. Może w nim wziąć udział każdy, kto zaprojektuje plakat zachęcający do odwiedzenia ogrodu zoologicznego. Kampania trafi m.in. na przystanki AMS w Polsce i poprzedzi ponowne otwarcie ogrodu dla odwiedzających. Autor zwycięskiego plakatu pomoże zwierzętom i zgarnie nagrodę o wartości ponad 3,5 tys....
The Kissinger Twins nagrodzeni Webby Award
Instagramowa seria @Sufferosa autorstwa The Kissinger Twins z prestiżową statuetką Webby Award 2020! Polski projekt został nagrodzony w kategorii Social Content Series & Campaigns | Arts & Entertainment. Pokonał kreacje takich gigantów  jak Marvel, Youtube czy Grammy’s.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764