logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

26. międzynarodowy festiwal Golden Drum pod patronatem Signs.pl

   14.06.2019, przeczytano 1016 razy
ilustracja

26. międzynarodowy festiwal Golden Drum po raz kolejny organizowany jest w nadmorskim mieście Portorož w Słowenii. W dniach 17-18 października 2019 hotel Slovenija gościć będzie przyjaciół Golden Drum pod hasłem „Creativity 4 Change”. Podobnie jak w roku ubiegłym, wydarzenie odbywa się pod patronatem medialnym Signs.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/26.-miedzynarodowy-festiwal-golden-drum-pod-patronatem-signs.pl,382887,artykul.html

Właśnie ruszyło trwające do 13 sierpnia przyjmowanie zgłoszeń. Taki terminarz w połączeniu ze wsparciem Mastercard pozwolił na zaproponowanie uczestnikom korzystniejszych cen.

Prace zgłoszone w sekcji WHY będą oceniane przez jury pod przewodnictwem Álvaro Rodriguesa z agencji Fullpack z Rio de Janeiro z Brazylii, podczas gdy zgłoszenia w sekcji WHAT oceniać będzie zespół pod przewodnictwem Tiffany Rolfe z R / GA, USA. W każdym z zespołów oceniających zasiądzie po 10 profesjonalistów z branży.

Organizatorzy kontynuują w tym roku tradycję konkursu Young Drummers przeznaczonego dla uczestników poniżej 30. roku życia.

W tym roku zadbano o bardziej dynamiczny i kompaktowy format wystąpień, dzięki czemu podczas 2 festiwalowych dni udało się zmieścić prezentacje ok. 40 prelegentów, którzy zajmą się tematem pozytywnych zmian w różnych dziedzinach oraz wpływem jaki na te procesy może mieć reklama. Pojawią się wśród nich także nazwiska z Polski – wiemy już o zaproszeniu Michała Marczaka, reżysera wyróżnionego na Sundance Film Festival, a także dla Anny Różalskiej z agencji Match&Spark.

CREATIVITY 4 CHANGE

Ponieważ zmiana jest jedyną stałą, kreatywność jest jednym z jej najpotężniejszych źródeł. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest myślenie globalne, ale także jak ważne jest, aby czerpać z lokalnej specyfiki i działać lokalnie - tam, gdzie wszystkie zmiany naprawdę się rozpoczynają.

Przemysł kreatywny rozwinął się w coś znacznie poważniejszego niż tylko mechanizm generujący sprzedaż. Branża reklamowa jest coraz bardziej świadoma różnorodności sposobów pozwalających wnosić wkład na rzecz społeczeństwa. Potencjał wspierania pozytywnych zmian na świecie poprzez stymulowanie społecznego zaangażowania oraz wskazywanie istotnych społecznie tematów, jest ogromny.

Festiwal Golden Drum chce zainspirować i wzmocnić kreatywne myślenie i działania na rzecz takich zmian na wiele różnych sposobów, podejmując tą tematykę zarówno w programie konkursowym jak i kongresowym.

NAGRODY

Konkurs Golden Drum to oficjalny konkurs festiwalu, otwarty dla wszystkich agencji, reklamodawców, klientów, firm projektowych lub produkcyjnych, medialnych i innych zaangażowanych w tworzenie lub produkcję komunikacji marketingowej, zarejestrowanych w następujących krajach: Albania, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Cypr, Estonia, Finlandia, Gruzja, Grecja, Węgry, Izrael, Włochy, Kazachstan, Kosowo, Kirgistan, Łotwa, Liban, Litwa, Malta, Mołdawia, Czarnogóra, Macedonia Północna, Polska, Rumunia , Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Tadżykistan, Turcja, Turkmenistan, Ukraina i Uzbekistan.

Konkurs Golden Drum podzielony jest na dwie główne sekcje WHAT i WHY. Każda sekcja jest podzielona na grupy i kategorie, które odzwierciedlają najnowsze trendy w branży reklamowej i kreatywnej.

SEKCJA WHAT

Kluczowym zagadnieniem będzie pytanie CO jest wyjątkowego w formie ocenianego rozwiązania komunikacyjnego oraz CO jest wartością dodaną związaną z jego realizacją. Jury spróbuje wyłonić prace które dzięki nowatorskiej, przełamującej standardy formie pozwalają tradycyjnym metodom komunikacji nawiązać konkurencję z zalewem komunikatów ze strony nowych mediów. W jury zasiądzie m.in. Mikołaj Sadowski z agencji 180hearbeats + Jung v Matt (na zdjęciu).

SEKCJA WHY

Kluczowym pytaniem, które będzie zadawać jury, jest powód DLACZEGO ta praca istnieje? W tej części konkursu wyłaniane będą prace nie tyle efektowne formalnie, co raczej dające dobre argumenty za wyborem reklamowanego produktu. Polskę będzie w jury reprezentował Bartek Klimaszewski z warszawskiego oddziału McCann Worldgroup (na zdjęciu).

Źródło: Golden Drum

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Youtube Works 2023: Grand Prix i dwa wyróżnienia dla ING
Podczas tegorocznej edycji YouTube Works Awards „Miasto ING” w Roblox zwyciężyło w kategorii Ingenious Insight oraz Action Driver. Bank zdobył również główne wyróżnienie konkursu – Grand Prix. Jury konkursu doceniło ING za najlepiej zaadresowany insight oraz doskonały przykład innowacyjnego marketingu i wykorzystania mediów...
Sony World Photography Awards 2024: Wyniki konkurs otwartego
World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców kategorii i zdobywców wyróżnień w konkursie otwartym Sony World Photography Awards 2024, w którym nagradzane były najlepsze pojedyncze zdjęcia z całego świata zrobione w 2023 r.
Kampania Fundacji Avalon: konkurs dla dziennikarzy rozstrzygnięty
Fundacja Avalon z przyjemnością ogłasza wyniki konkursu dziennikarskiego zorganizowanego w ramach jej ostatniej kampanii społecznej „Teraz mnie widzisz”. Laureatami zostali Dominika Kopańska (Niepelnosprawni.pl), Jakub Jamrozek (PR Czwórka) i Magdalena Stefańska (TVP Info).
Znamy zwycięzców Youtube Works Awards 2023
Tym razem po Grand Prix sięgnął ING Bank Śląski z kampanią „Złap hakera”. W poszczególnych kategoriach triumfowały także projekty marek Decathlon, Epaka.pl, Health Labs Care oraz YES.
Festiwal Kreatywności Golden Drum świętuje 30 urodziny
Od ponad trzech dekad festiwal zaprasza firmy z branży komunikacji kreatywnej, reklamy i pokrewnych dziedzin do udziału w konkursie, w którym prezentowane i nagradzane są wybitne osiągnięcia. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia zaplanowanego na 9-10 października, w Grand Hotel Bernardin w Portorož na Słowenii przedstawiciele branży kreatywnej ponownie spotkają się, aby wyłonić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764