26. międzynarodowy festiwal Golden Drum po raz kolejny organizowany jest w nadmorskim mieście Portorož w Słowenii. W dniach 17-18 października 2019 hotel Slovenija gościć będzie przyjaciół Golden Drum pod hasłem „Creativity 4 Change”. Podobnie jak w roku ubiegłym, wydarzenie odbywa się pod patronatem medialnym Signs.pl.
Właśnie ruszyło trwające do 13 sierpnia przyjmowanie zgłoszeń. Taki terminarz w połączeniu ze wsparciem Mastercard pozwolił na zaproponowanie uczestnikom korzystniejszych cen.
Prace zgłoszone w sekcji WHY będą oceniane przez jury pod przewodnictwem Álvaro Rodriguesa z agencji Fullpack z Rio de Janeiro z Brazylii, podczas gdy zgłoszenia w sekcji WHAT oceniać będzie zespół pod przewodnictwem Tiffany Rolfe z R / GA, USA. W każdym z zespołów oceniających zasiądzie po 10 profesjonalistów z branży.
Organizatorzy kontynuują w tym roku tradycję konkursu Young Drummers przeznaczonego dla uczestników poniżej 30. roku życia.
W tym roku zadbano o bardziej dynamiczny i kompaktowy format wystąpień, dzięki czemu podczas 2 festiwalowych dni udało się zmieścić prezentacje ok. 40 prelegentów, którzy zajmą się tematem pozytywnych zmian w różnych dziedzinach oraz wpływem jaki na te procesy może mieć reklama. Pojawią się wśród nich także nazwiska z Polski – wiemy już o zaproszeniu Michała Marczaka, reżysera wyróżnionego na Sundance Film Festival, a także dla Anny Różalskiej z agencji Match&Spark.
CREATIVITY 4 CHANGE
Ponieważ zmiana jest jedyną stałą, kreatywność jest jednym z jej najpotężniejszych źródeł. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest myślenie globalne, ale także jak ważne jest, aby czerpać z lokalnej specyfiki i działać lokalnie - tam, gdzie wszystkie zmiany naprawdę się rozpoczynają.
Przemysł kreatywny rozwinął się w coś znacznie poważniejszego niż tylko mechanizm generujący sprzedaż. Branża reklamowa jest coraz bardziej świadoma różnorodności sposobów pozwalających wnosić wkład na rzecz społeczeństwa. Potencjał wspierania pozytywnych zmian na świecie poprzez stymulowanie społecznego zaangażowania oraz wskazywanie istotnych społecznie tematów, jest ogromny.
Festiwal Golden Drum chce zainspirować i wzmocnić kreatywne myślenie i działania na rzecz takich zmian na wiele różnych sposobów, podejmując tą tematykę zarówno w programie konkursowym jak i kongresowym.
NAGRODY
Konkurs Golden Drum to oficjalny konkurs festiwalu, otwarty dla wszystkich agencji, reklamodawców, klientów, firm projektowych lub produkcyjnych, medialnych i innych zaangażowanych w tworzenie lub produkcję komunikacji marketingowej, zarejestrowanych w następujących krajach: Albania, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Cypr, Estonia, Finlandia, Gruzja, Grecja, Węgry, Izrael, Włochy, Kazachstan, Kosowo, Kirgistan, Łotwa, Liban, Litwa, Malta, Mołdawia, Czarnogóra, Macedonia Północna, Polska, Rumunia , Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Tadżykistan, Turcja, Turkmenistan, Ukraina i Uzbekistan.
Konkurs Golden Drum podzielony jest na dwie główne sekcje WHAT i WHY. Każda sekcja jest podzielona na grupy i kategorie, które odzwierciedlają najnowsze trendy w branży reklamowej i kreatywnej.
SEKCJA WHAT
Kluczowym zagadnieniem będzie pytanie CO jest wyjątkowego w formie ocenianego rozwiązania komunikacyjnego oraz CO jest wartością dodaną związaną z jego realizacją. Jury spróbuje wyłonić prace które dzięki nowatorskiej, przełamującej standardy formie pozwalają tradycyjnym metodom komunikacji nawiązać konkurencję z zalewem komunikatów ze strony nowych mediów. W jury zasiądzie m.in. Mikołaj Sadowski z agencji 180hearbeats + Jung v Matt (na zdjęciu).
SEKCJA WHY
Kluczowym pytaniem, które będzie zadawać jury, jest powód DLACZEGO ta praca istnieje? W tej części konkursu wyłaniane będą prace nie tyle efektowne formalnie, co raczej dające dobre argumenty za wyborem reklamowanego produktu. Polskę będzie w jury reprezentował Bartek Klimaszewski z warszawskiego oddziału McCann Worldgroup (na zdjęciu).
- Więcej informacji, program: https://goldendrum.com
Źródło: Golden Drum