logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

27. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie

   27.07.2021, przeczytano 400 razy
ilustracja

Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, organizowane przez Akademię Sztuk Pięknych, rozpoczęło się 12 czerwca. To najstarsze i jedno z najbardziej znaczących na świecie wydarzeń artystycznych dedykowanych wyłącznie plakatowi. Nazywane jest często Olimpiadą Plakatu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/27.-miedzynarodowe-biennale-plakatu-w-warszawie,392424,artykul.html

Biennale prezentuje szerokiej publiczności najwybitniejsze prace wykonane przez artystki i artystów z całego świata w czasie między poprzednią i bieżącą edycją. Z reguły w czerwcu parzystego roku cały świat plakatowy skupia się jak w soczewce w stolicy Polski. Biennale to jednocześnie prestiżowa polska marka, która przyczynia się do promocji naszej kultury i kreatywności na świecie.

Tegoroczne dwa konkursy mają charakter otwarty. Konkurs Główny nie jest sprofilowany tematycznie. Jest zatem swoistym przeglądem różnorodności kulturowej świata i jego aktualiów z wielu dziedzin życia. Szczegółowym problemem, który przyświeca tylko Konkursowi Tematycznemu, jest „Zmieniający się świat a zdrowie”. W ramach 27. Międzynarodowego Biennale Plakatu zarejestrowano 3200 zgłoszeń, co przełożyło się na 6000 plakatów. Prace zakwalifikowane przez jury preselekcyjne do finałowego etapu obu konkursów będą pokazywane na wystawach pokonkursowych. Otwarcie wystaw i rozstrzygnięcie rywalizacji już 12 czerwca. Plakaty będą oceniane przez Międzynarodowe Jury w znakomitym składzie: Ahn Sang-soo – grafik – Korea Południowa, Jonathan Barnbrook – grafik – Wielka Brytania, Ralph Schraivogel – grafik – Szwajcaria, Justyna Czerniakowska – graficzka – Polska, Mariusz Knorowski – historyk i krytyk sztuki – Polska.

Otwarcie 27. edycji MBP uświetni nowy początek działalności kulturalnej Pałacu Czapskich – głównej siedziby ASP w Warszawie – po renowacji i przebudowie, które przyczyniły się do stworzenia spektakularnej przestrzeni wystawienniczej.

27. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie

  • 12 czerwca – 28 sierpnia 2021
  • Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
  • Pałac Czapskich, Krakowskie Przedmieście 5, Warszawa

 

Więcej informacji: warsawposterbiennale.com

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Główny organizator: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

Honorowy patronat: Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, Prezydent miasta stołecznego Warszawy

Współorganizatorzy: Muzeum Plakatu w Wilanowie – Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, STGU Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

Partnerzy: Polski Komitet ds. UNESCO, Centrum Praskie Koneser – Liebrecht & wooD Poland Sp. z o.o., Prom Kultury Saska Kępa, Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, Związek Polskich Artystów Plastyków Okręg Warszawski, Salon Akademii, Turboposter.

Patronat medialny: TVP Kultura, TVP 2, TVP 3, RDC, Czwórka

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

More Communications Agency powiększa zespół
Do zespołu more communications agency dołączyły dwie osoby – Marek Kubisiak, który objął nowo utworzone stanowisko Senior Communications Specialist oraz Jagoda Mówińska na stanowisko Account Executive.
Gospodarka obiegu zamkniętego wspiera rozwój biznesu przy jednoczesnym racjonalnym wykorzystywaniu zasobów i ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko. Firma Lexmark będąc członkiem Europejskiej Rady Regeneracji od lat skupia się na strategii zrównoważonego rozwoju. Będąc liderem rozwiązań firma wnosi duży wkład w C-SERVEES, projekt finansowany przez...
Seria konferencja o projektowaniu, pieniądzach i klientach. Rozmowy o praktycznej stronie pracy designerów w Polsce. Twarde fakty, trudne pytania, niepopularne opinie, przemilczane problemy, prawdziwe ceny. Bez taniego coachingu, PR-owego bełkotu i kreatywnych pogaduszek. Informacje, których nie znajdziesz w internecie.
Rebranding Terravita – nowa odsłona tradycji
Terravita - polska firma, której historia sięga 40 lat, stawia na zmiany. Już teraz czekolady mleczne i gorzkie Terravita są dostępne w zupełnie nowej odsłonie. Rebranding objął odświeżenie logo, zmianę opakowań, receptury, kształtu tabliczek i kostek. Oto nowa Terravita – słodkie skarby ziemi.
Agnieszka Sora Prezeską Zarządu IAA Polska, kadencja 2021-2023
W środę 22 września 2021 r. członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy na walnym zebraniu sprawozdawczo-wyborczym wyłonili nowe władze Stowarzyszenia na lata 2021 – 2023. Wybrany został Zarząd, Rada Nadzorcza i Sąd Dyscyplinarny IAA Polska. Nowym Prezesem Zarządu została Agnieszka Sora – Regional Consulting Lead NCE GfK.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764