logo
WIEDZA

3 najczęstsze wyzwania e-mail marketera

Mateusz Zawiślak  PR 19.06.2017, przeczytano 253 razy
ilustracjastrzałka

Według badania przeprowadzonego przez Ascend2 i Research Partners, 45% marketerów ocenia e-mail marketing jako najbardziej skuteczny sposób pozyskiwania nowych klientów, a dla 28% z nich stanowi on trudność. Jak sprawić, by e-mail marketing przy możliwie najmniejszym wysiłku przyczynił się do wzrostu wskaźników?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-najczestsze-wyzwania-e-mail-marketera,32841,artykul.html

Eryk Bocheński, Solution Consultant w Optivo, an Episerver Company, podpowiada, co zrobić, by e-mail marketing sprawiał jak najmniej problemów i pomagał efektywniej prowadzić komunikację z klientami.

Ukierunkowana dostarczalność

Problem: Cztery lata temu Gmail wprowadził sortowanie wiadomości, dając tym samym użytkownikom możliwość korzystania z folderów: Społeczności, Oferty, Powiadomienia oraz Fora. Zakładki można także wyłączyć i kierować wszystkie wiadomości do folderu głównego. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Return Path, ponad 90% respondentów potwierdza, że Gmail prawidłowo sortuje wiadomości, co sprawia, że rozwiązanie to jest sporym ułatwieniem dla odbiorców. Co robić, by newsletter znalazł się w odpowiednim folderze?

Rozwiązanie: Dla providera z Doliny Krzemowej zaangażowanie jest głównym wyznacznikiem dającym obraz jakości wysyłanej korespondencji. Wtedy, gdy odbiorcy są pozytywnie nastawieni do wiadomości, jest ona lepiej traktowana tzn. umieszczana w zakładkach, a nie w folderze spam. Przenoszeniem wiadomości pomiędzy zakładkami dajemy Gmailowi znać, w której zakładce powinna znaleźć się wiadomość od danego nadawcy. Dlatego warto zachęcić najwierniejszych subskrybentów do przenoszenia wiadomości do określonej zakładki, co wpłynie na filtrowanie wiadomości. Dla Gmaila, wiadomość, która trafia do głównej zakładki nie powinna nosić znamion tradycyjnego masowego newslettera. Wiadomość powinna być jednak przede wszystkim interesująca dla odbiorcy. Okazuje się, że zakładki nie są takie złe – badania wskazują, że wskaźniki po wprowadzeniu zakładek spadły o około 1%. Dlatego też, raczej nie ma powodów do paniki.

Klienci na pierwszym miejscu

Problem: Pozyskiwanie nowych klientów i przywracanie tych, którzy zrezygnowali z zakupu jest jednym z najczęściej deklarowanych problemów e-mail marketerów. Połączyć z tym można także kwestię zwiększenia wskaźnika otwarć newsletterów, czyli podwyższenia zaangażowania subskrybentów. Jak budować bazę lojalnych użytkowników?

Rozwiązanie: W pozyskaniu nowych subskrybentów pomoże umieszczenie przycisku rejestracji w widocznym miejscu na stronie, a także podzielenie się z użytkownikami contentem np. w formie e-booka czy poradnika. Dobrym sposobem na rozwiązanie problemu pozyskiwania nowych subskrybentów jest jasne określenie korzyści, jakie mogą odnieść odbiorcy zapisując się na newsletter oraz wytrwałe i spójne wywiązywanie się z obietnic. Natomiast zapewnienie informacji na temat aktualnych ofert i promocji, bieżące wsparcie w przypadkach, w których klient może poczuć się nieco zagubiony, czy też przesyłanie przydatnych rekomendacji może sprawić, że klienci, którzy zapisali się na newsletter, nie będą chcieli z niego zrezygnować. Konwersja subskrybenta w klienta to kolejne wyzwanie, które należy sobie postawić. W tej kwestii pomagają specjalne limitowane oferty dla subskrybentów i trafnie dobrane produkty (np. w formie predykcyjnych rekomendacji). Nie zapominajmy również o porzuconych koszykach i kampaniach reaktywacyjnych.

ROI w górę

Problem: Wyzwaniem dla e-mail marketerów jest także zwiększenie wskaźnika ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Według badania przeprowadzonego przez The Campaigner, ponad 1/4 respondentów twierdzi, że problem ten będzie w 2017 roku największą bolączką specjalistów ds. marketingu, a 1/5 uważa, że będzie to drugi najistotniejszy problem, z którym przyjdzie im się borykać.

Rozwiązanie: Jest szereg sposobów na to, by zwiększyć zaangażowanie klientów podczas ich interakcji z kierowanymi do nich treściami, a tym samym zachęcenie ich do konwersji. Tutaj wyróżniamy dwa aspekty. Pierwszym z nich, na który warto zwrócić uwagę jest temat, jako że jest pierwszym punktem styczności pomiędzy marketerem a subskrybentem. Stworzenie tematu wiadomości, który nie pozwoli odbiorcom przejść obok niego obojętnie, to spore wyznanie wymagające dużej dawki kreatywności. Zwięzły i treściwy, a zarazem zabawny, oryginalny, dopasowany do grupy docelowej i spersonalizowany. Z pomocą przychodzą tutaj testy A/B pomagające poznać grupę docelową. Kolejnym elementem, któremu należy się bliżej przyjrzeć jest content. Nie tylko ciekawa kreacja jest istotna. Wyniki kampanii poprawi także personalizacja treści, nie tylko ze względu na płeć i wiek, lecz także biorąc pod uwagę osobiste preferencje użytkowników, czy najczęściej wyszukiwane produkty. Najistotniejszy jest klarowny przekaz i widoczne call to action.

Marketerzy, z racji rosnącej konkurencji na rynku, stoją głównie przed wyzwaniem stałego przyciągania uwagi potencjalnych klientów, a co więcej, zatrzymania na dłużej tych, którzy przynajmniej raz zdecydowali się na zakup produktu lub usługi. Stosując jednak kilka prostych zasad i niestandardowych działań, budujących lojalność klienta, można sprawić, że e-mail marketing stanie się głównym narzędziem zachęcającym klientów to interakcji z daną marką.

Źródło: Optivo, an Episerver Company

www.optivo.com

Dodatkowe informacje:

Autor:
Eryk Bocheński – Solution Consultant, Optivo an Episerver Company

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
czwartek 19.04.2018, 116 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone