logo
WIEDZA

3 najczęstsze wyzwania e-mail marketera

Mateusz Zawiślak  PR 19.06.2017, przeczytano 271 razy
ilustracjastrzałka

Według badania przeprowadzonego przez Ascend2 i Research Partners, 45% marketerów ocenia e-mail marketing jako najbardziej skuteczny sposób pozyskiwania nowych klientów, a dla 28% z nich stanowi on trudność. Jak sprawić, by e-mail marketing przy możliwie najmniejszym wysiłku przyczynił się do wzrostu wskaźników?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-najczestsze-wyzwania-e-mail-marketera,32841,artykul.html

Eryk Bocheński, Solution Consultant w Optivo, an Episerver Company, podpowiada, co zrobić, by e-mail marketing sprawiał jak najmniej problemów i pomagał efektywniej prowadzić komunikację z klientami.

Ukierunkowana dostarczalność

Problem: Cztery lata temu Gmail wprowadził sortowanie wiadomości, dając tym samym użytkownikom możliwość korzystania z folderów: Społeczności, Oferty, Powiadomienia oraz Fora. Zakładki można także wyłączyć i kierować wszystkie wiadomości do folderu głównego. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Return Path, ponad 90% respondentów potwierdza, że Gmail prawidłowo sortuje wiadomości, co sprawia, że rozwiązanie to jest sporym ułatwieniem dla odbiorców. Co robić, by newsletter znalazł się w odpowiednim folderze?

Rozwiązanie: Dla providera z Doliny Krzemowej zaangażowanie jest głównym wyznacznikiem dającym obraz jakości wysyłanej korespondencji. Wtedy, gdy odbiorcy są pozytywnie nastawieni do wiadomości, jest ona lepiej traktowana tzn. umieszczana w zakładkach, a nie w folderze spam. Przenoszeniem wiadomości pomiędzy zakładkami dajemy Gmailowi znać, w której zakładce powinna znaleźć się wiadomość od danego nadawcy. Dlatego warto zachęcić najwierniejszych subskrybentów do przenoszenia wiadomości do określonej zakładki, co wpłynie na filtrowanie wiadomości. Dla Gmaila, wiadomość, która trafia do głównej zakładki nie powinna nosić znamion tradycyjnego masowego newslettera. Wiadomość powinna być jednak przede wszystkim interesująca dla odbiorcy. Okazuje się, że zakładki nie są takie złe – badania wskazują, że wskaźniki po wprowadzeniu zakładek spadły o około 1%. Dlatego też, raczej nie ma powodów do paniki.

Klienci na pierwszym miejscu

Problem: Pozyskiwanie nowych klientów i przywracanie tych, którzy zrezygnowali z zakupu jest jednym z najczęściej deklarowanych problemów e-mail marketerów. Połączyć z tym można także kwestię zwiększenia wskaźnika otwarć newsletterów, czyli podwyższenia zaangażowania subskrybentów. Jak budować bazę lojalnych użytkowników?

Rozwiązanie: W pozyskaniu nowych subskrybentów pomoże umieszczenie przycisku rejestracji w widocznym miejscu na stronie, a także podzielenie się z użytkownikami contentem np. w formie e-booka czy poradnika. Dobrym sposobem na rozwiązanie problemu pozyskiwania nowych subskrybentów jest jasne określenie korzyści, jakie mogą odnieść odbiorcy zapisując się na newsletter oraz wytrwałe i spójne wywiązywanie się z obietnic. Natomiast zapewnienie informacji na temat aktualnych ofert i promocji, bieżące wsparcie w przypadkach, w których klient może poczuć się nieco zagubiony, czy też przesyłanie przydatnych rekomendacji może sprawić, że klienci, którzy zapisali się na newsletter, nie będą chcieli z niego zrezygnować. Konwersja subskrybenta w klienta to kolejne wyzwanie, które należy sobie postawić. W tej kwestii pomagają specjalne limitowane oferty dla subskrybentów i trafnie dobrane produkty (np. w formie predykcyjnych rekomendacji). Nie zapominajmy również o porzuconych koszykach i kampaniach reaktywacyjnych.

ROI w górę

Problem: Wyzwaniem dla e-mail marketerów jest także zwiększenie wskaźnika ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Według badania przeprowadzonego przez The Campaigner, ponad 1/4 respondentów twierdzi, że problem ten będzie w 2017 roku największą bolączką specjalistów ds. marketingu, a 1/5 uważa, że będzie to drugi najistotniejszy problem, z którym przyjdzie im się borykać.

Rozwiązanie: Jest szereg sposobów na to, by zwiększyć zaangażowanie klientów podczas ich interakcji z kierowanymi do nich treściami, a tym samym zachęcenie ich do konwersji. Tutaj wyróżniamy dwa aspekty. Pierwszym z nich, na który warto zwrócić uwagę jest temat, jako że jest pierwszym punktem styczności pomiędzy marketerem a subskrybentem. Stworzenie tematu wiadomości, który nie pozwoli odbiorcom przejść obok niego obojętnie, to spore wyznanie wymagające dużej dawki kreatywności. Zwięzły i treściwy, a zarazem zabawny, oryginalny, dopasowany do grupy docelowej i spersonalizowany. Z pomocą przychodzą tutaj testy A/B pomagające poznać grupę docelową. Kolejnym elementem, któremu należy się bliżej przyjrzeć jest content. Nie tylko ciekawa kreacja jest istotna. Wyniki kampanii poprawi także personalizacja treści, nie tylko ze względu na płeć i wiek, lecz także biorąc pod uwagę osobiste preferencje użytkowników, czy najczęściej wyszukiwane produkty. Najistotniejszy jest klarowny przekaz i widoczne call to action.

Marketerzy, z racji rosnącej konkurencji na rynku, stoją głównie przed wyzwaniem stałego przyciągania uwagi potencjalnych klientów, a co więcej, zatrzymania na dłużej tych, którzy przynajmniej raz zdecydowali się na zakup produktu lub usługi. Stosując jednak kilka prostych zasad i niestandardowych działań, budujących lojalność klienta, można sprawić, że e-mail marketing stanie się głównym narzędziem zachęcającym klientów to interakcji z daną marką.

Źródło: Optivo, an Episerver Company

www.optivo.com

Dodatkowe informacje:

Autor:
Eryk Bocheński – Solution Consultant, Optivo an Episerver Company

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

RODO: Nowe obowiązki informacyjne dla administratorów danych i podmiotów przetwarzających
Jedną z najważniejszych zmian, która czeka nas po wejściu w życie RODO – ogólnego rozporządzenia 2016/679 o ochronie danych – jest rozszerzenie uprawnień informacyjnych dla osób, których dane są przetwarzane (czyli nas wszystkich).  Wszystko po to, aby każdy z nas – udostępniających miał wiedzę i kontrolę nad tym, co dzieje się z naszymi danymi. Jakie nowe obowiązki...
Co marki i sprzedawcy detaliczni muszą zrobić, żeby wygrać w handlu za pomocą aplikacji
Aplikacje do sprzedaży detalicznej zadomowiły się na dobre w smartfonach klientów. Podczas gdy jest jeszcze zbyt wcześnie na wycofanie się z mobilnych stron, znaczenie aplikacji jako części oferty omnichannel nie może być bagatelizowane, ponieważ mogą one stać się swego rodzaju kopalnią złota dla sprzedawców detalicznych. W świecie zdominowanym przez smartfony, w...
Marketing w formie drukowanej nie jest martwy
- W świetle badań potwierdzających, że ludzki mózg lepiej reaguje na formę drukowaną, marketingowcy muszą zdać sobie sprawę z tego, że materiały drukowane czeka świetlana przyszłość, twierdzi Pamela Ghosal, General Manager, Marketing Communications, OKI Europe Ltd.
Czy klient może zakochać się w marce?
Każda firma może zdobyć wiernych fanów. Jeżeli będzie prowadzić uczciwy dialog z otoczeniem, to ma szansę rozkochać w sobie klientów, niezależnie od skali swojego biznesu. Czy mogą tego dokonać tylko sklepy stacjonarne czy również e-commerce? Co musi się wydarzyć, żeby tak silna więź z marką powstała? Ile potrzeba na to czasu? Jak tego dokonać? Dlaczego...
Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
 
niedziela 24.06.2018, 80 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone