logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

3 nowe kategorie w jubileuszowej edycji Effie Awards

   17.04.2014, przeczytano 2015 razy
ilustracjastrzałka

Ruszyły zgłoszenia do kolejnej edycji międzynarodowego konkursu Effie Awards, nagradzającego efektywność działań komunikacyjnych i osiągane wyniki biznesowe. W tym roku pojawiają się trzy nowe kategorie: Motoryzacja, Media i Rozrywka oraz Technology & Innovation.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-nowe-kategorie-w-jubileuszowej-edycji-effie-awards,21406,artykul.html

Kampanie można zgłaszać do 26 maja (pierwszy termin) oraz 6 czerwca 2014 roku (termin ostateczny).

Organizatorem Effie Awards w Polsce jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Effie Awards jest konkursem doceniającym najbardziej efektywną komunikację marketingową. Kryteria według których, złożone z ekspertów jury, wyłoni zwycięzców to: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, jej rozwinięcie w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.

Effie to najbardziej prestiżowy konkurs dla branży marketingowej w kraju, ale to również konkurs, który chce się rozwijać, chce odpowiadać na nowe trendy, nowe zjawiska na rynku. Niewątpliwie takim zjawiskiem jest ciągle zmieniająca się panorama mediów, jak i samo zachowanie konsumentów, ich oczekiwania względem komunikatu reklamowego, współuczestnictwo i zaangażowanie w tworzenie komunikatów reklamowych – powiedział Dariusz Andrian, CEO VML Poland i członek komitetu organizacyjnego Effie.

Do najważniejszych zmian w tegorocznej edycji należy z pewnością pojawienie się trzech nowych kategorii.

MEDIA I ROZRYWKA

Jedną ze zmian jest rozszerzenie kategorii Media. Można do niej zgłaszać, podobnie jak w zeszłym roku, kampanie promujące media, wydawców, stacje telewizyjne, stacje radiowe, czasopisma. Natomiast od tego roku mogą trafiać do niej również, zgłoszenia kampanii, które promują produkty związane z rozrywką i różne formy spędzania czasu wolnego – opisuje Grażyna Skarżyńska, Managing Director w Albert Lumberjacker oraz członek komitetu organizacyjnego Effie.

MOTORYZACJA

Ta kategoria została wyłoniona z kategorii Dobra konsumenckie. Spowodowane jest to tym, że z roku na rok pojawia się coraz więcej zgłoszeń marek samochodowych. Z tego względu uznaliśmy, że należy ten obszar potraktować oddzielnie – wyjaśniła Beata Golubińska, Chief Operating Officer w Starcom MediaVest Group oraz członek komitetu organizacyjnego Effie.

TECHNOLOGY & INNOVATION

Nowa kategoria ma promować innowacyjność myślenia. Nie tylko i wyłącznie w kontekście strategii i kreacji rozwiązań kreatywnych, ale również w kontekście niebanalnego, nieszablonowego podejścia do angażowania konsumenta w przekaz marketingowy, poprzez wykorzystanie nowych kanałów, nowych technologii, bo niewątpliwie to daje dzisiaj nowe możliwości zaskakiwania, intrygowania, czy wprowadzania klienta w świat marki w tak spektakularny, ciekawy i niebanalny sposób, który później przekłada się na konkretne reakcje i sukces biznesowyDariusz Andrian.

Istotą zmianą jest także rezygnacja z kategorii Digital.

W wyniku dynamicznie zmieniających się mediów i strategii komunikacji postanowiliśmy zrezygnować z tej kategorii, ponieważ obecnie digital stał się nierozłączną i nieodrębną częścią komunikacji marketingowej. Stąd też staramy się nie wyróżniać poszczególnych mediów. Uważamy, że dla kampanii komunikacji interaktywnej jest miejsce w kategoriach produktowych czy usługowych i w kategoriach specjalnych – tłumaczy decyzję Marcin Gaworski, Dyrektor Zarządzający 180heartbeats + JUNG v. MATT i członek komitetu organizacyjnego Effie.

W tym roku, poza nowymi kategoriami, wydłużono również okres kwalifikacyjny zgłoszeń. W konkursie mogą brać udział kampanie marketingowe realizowane w Polsce od 1 stycznia 2013 do 31 marca 2014 roku.

Zmiany w tegorocznej edycji wypracował komitet organizacyjny w nowym składzie:

  • Izabela Albrychiewicz, MEC, Dariusz Andrian, VML Poland, Cezary Antoń, Fat baby
  • Marcin Gaworski, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Beata Golubińska, Starcom MediaVest Group
  • Szymon Gutkowski, DDB Warszawa, Monika Jabłońska, Good, Igor Kaleński, Saatchi&Saatchi Poland
  • Michał Kazimierczak, Young&Rubicam, Agnieszka Kosik, MediaCom Warszawa,
  • Łukasz Lewandowski, K2, Katarzyna Przewuska, Havas Worldwide, Olga Sobieraj, Ogilvy&Mather
  • Alena Suszycka, TBWATequila, Michał Wronecki, Brasil

Jury będzie oceniało projekty zgłoszone w 20 kategoriach (w tym w trzech nowych): Artykuły nieżywnościowe, Bankowość, Dobra konsumenckie, E-commerce / e-services / m-commerce, Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR, Leki i suplementy diety, Media i rozrywka, Motoryzacja, Napoje, Pro bono, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoringu kultury i sportu, Retail, Telekomunikacja, Ubezpieczenia i inwestycje, Usługi, Żywność oraz kategorie specjalne: Launch, Limited budget, Long term marketing excellence, Technology & Innovation.

Wsparcie dla konkursu zapewniają liczni partnerzy oraz media. Audytorem konkursu jest firma prawnicza LSW, a Patronem Głównym PKPP Lewiatan. Sponsorami Strategicznymi tegorocznej edycji konkursu Effie zostali: Radio Zet, TVN, Onet. Sponsorami Wspierającymi są: AMS, Facebook, Multikino Media. Z kolei Premium TV, Media Impact Polska zostali Partnerami Merytorycznymi. Partnerem konkursu jest Nespresso. Patronami Medialnymi 15. edycji konkursu Effie są: ThinkThank, Radio Zet Chilli, Biznes.pl i NowyMarketing.pl.

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Effie Awards 6 października 2014 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

www.effie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764