logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

3 Plaster: festiwal plakatu i typografii

   11.04.2012, przeczytano 1974 razy
ilustracjastrzałka

3 Edycja Międzynarodowego Festiwalu Plakatu i Typografii Plaster będzie dotyczyła zagadnień relacji kulturowych i twórczych pomiędzy polską i białoruską grafika projektową. Temat wzajemnych odniesień na polu szeroko rozumianego designu, pomimo bliskości geograficznej i silnych skojarzeń historycznych między oboma narodami, wydaje się cały czas mało spenetrowany. Festiwal wywoła działania symetryczne – zobaczymy sztukę polskich i białoruskich projektantów w równych proporcjach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-plaster%3A-festiwal-plakatu-i-typografii,15204,artykul.html

Otwarciu festiwalu – 23 maja (godz. 19.00) towarzyszyć będą wernisaże czterech wystaw. Na parterze CSW zobaczymy ekspozycję wybitnego polskiego plakacisty Lecha Majewskiego, który w bardzo indywidualnym stylu pokazuje relację między formą graficzną z ręcznie preparowaną typografią. Po wernisażu w sali Kina Centrum o godz. 20.00 odbędzie się spotkanie z artystą. Na Bulwarze Sztuki – przed budynkiem CSW – zostanie zainstalowana wystawa plenerowa, na której pojawią się wydrukowane w niecodziennej skali (150 x 200 cm) współczesne plakaty polskich i białoruskich artystów. Na 3 pietrze CSW zostaną zaprezentowane oryginalne prace kaligraficzne wybitnego białoruskiego artysty Pawła Semczanki. Te niepowtarzalne dzieła wykonane całkowicie ręcznie charakteryzują się niebywałą finezją. Indywidualna technika kaligraficzna, tzw. ostre pióro – unikatowa na skalę europejską – nadaje kompozycjom Semczanki bardzo indywidualnego, rozpoznawalnego stylu. Taras Budynku CSW stanie się miejscem ekspozycji ponad 80 prac białoruskiego projektu Litera Art. Te zróżnicowane pod względem stylistycznym kompozycje, oparte w głównej mierze na nowoczesnej typografii, są ważnym głosem w sprawie kondycji współczesnej grafiki projektowej na Białorusi.

Podczas drugiego dnia Festiwalu zostanie zorganizowana konferencja pod tytułem Dizajn Dialogu. Jest ona konsekwencją projektu, który CSW stworzyło w Mińsku w 2011 roku. Do konferencji zostali zaproszeni artyści polscy i białoruscy. Istotą tego przedsięwzięcia jest doszukanie się podobieństw i różnic pomiędzy polskim i białoruskim językiem grafiki projektowej. Prelegenci to między innymi: Michał Aniempadystau, Lena Karpilova, Franciszek Otto, Nikodem Pręgowski, Paweł Semczanka, Dymitr Surski, Rene Wawrzkiewicz

W czasie trwania festiwalu przeprowadzone zostaną warsztaty typograficzne. Pawel Semczanka wprowadzi uczestników w tajniki ręcznej kaligrafii, a Łukasz Dziedzic zajmą się dziedziną projektowania liter. Wszystkie spotkania warsztatowe oparte będą na pracy manualnej bez wykorzystania komputera.

Multimedialnym akcentem festiwalu będzie koncert białoruskiego duetu: Pavel Ambiont & Solar Olga. Po ceremonii otwarcia 23 maja w Pokoju z kuchnią o godz. 21.00 zobaczymy stworzone specjalnie ale CSW animacje połączone z muzyką oscylującą pomiędzy ambientem a tech dubem.

Wstęp na wszystkie imprezy festiwalu jest bezpłatny!
Z powodu ograniczonej ilości miejsc na warsztaty typograficzne obowiązują zapisy.
Kontakt w sprawie warsztatów: eduakcje(at)csw.torun.pl

Kurator festiwalu – Krzysztof Białowicz

Źródło: Centrum Sztuki Współczesnej

csw.torun.pl/dzialania/festiwale/3-plaster

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
Lech przedłuża umowę z agencją Cut The Mustard
Marka Lech przedłuża umowę i kontynuuje współpracę z agencją kreatywną Cut The Mustard. To już siódmy rok współpracy Agencji z Kompanią Piwowarską. Działania Cut The Mustard koncentrować się będą wokół niedawno wprowadzonej platformy komunikacyjnej marki. 
Autobus Popeyes wozi fanów na kurczaki
W minioną niedzielę, 21 kwietnia kilkudziesięciu fanów kurczaków w luizjańskim stylu odbyło niezwykłą kulinarną podróż. Autobusem Popeyes przejechali ponad 700 kilometrów, by skosztować słynnych dań sieci. To efekt nietypowej akcji, którą marka zorganizowała dla swoich najaktywniejszych fanów. Spośród wszystkich komentarzy na swoich social mediach Popeyes wyłonił 4...
Żubrówka - nowe etykiety, nowy slogan
Żubrowka, jedna z wiodących marek wódki na świecie 1 , pojawiła się na sklepowych półkach w nowej odsłonie. Dwa flagowe produkty, Żubrówka Bison Grass i Żubrówka Biała, zmieniły swoje etykiety. Odświeżonej identyfikacji wizualnej towarzyszy hasło kampanii...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764