logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.

  PR 03.12.2018, przeczytano 1072 razy

Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-trendy-w-online-marketingu-warte-uwagi-w-2019-r.,380374,artykul.html

Drodzy marketingowcy, czas zakasać rękawy, nadchodzi czas ciężkiej pracy. Sprawdź, czego potrzebuje Twoje przedsiębiorstwo lub startup, aby odnieść sukces w nadchodzących 12 miesiącach.

W 2019 uwaga managerów nadal powinna skupiać się na sztucznej inteligencji, SEO, tworzeniu unikatowych treści, jak i video i content marketingu. Jednak w przyszłym roku marketing cyfrowy pójdzie o krok dalej, wyszukiwanie wizualne, personalizacja, czy mikro-momenty będą zyskiwać na popularności.

Sztuczna inteligencja

O nieograniczonych możliwościach sztucznej inteligencji (AI) nikogo już nie trzeba przekonywać. Samochody bezosobowe, sklepy bez obsługi, samochody w kosmosie - na to wszystko pozwoliła AI w 2018 roku. Możemy być pewni, że na tym nie koniec. Schodząc nieco na ziemię, sztuczna inteligencja pozwala na analizowanie zachowań konsumentów oraz wzorów wyszukiwań. Co więcej, AI daje możliwość na wykorzystywanie danych z platform społecznościowych i blogów. To pozwala zrozumieć specom od marketingu online, w jaki sposób użytkownicy i klienci znajdują swoje produkty i usługi. W 2019 wzrośnie też znaczenie botów, które zautomatyzują i zoptymalizują Twój serwis klienta.    

Wyszukiwanie wizualne

W 2019 wyszukiwanie wizualne wniesie zupełnie nową jakość w wyszukiwaniu treści. Dzięki wyszukiwaniu wizualnym użytkownicy mogą wgrać w wyszukiwarkę, na przykład Google, obraz i w ten sposób uzyskać  bardziej szczegółowe wyniki. Pozycjonowanie zyska zatem zupełnie nowy wymiar, specjaliści od SEO nadal będą mieć pełne ręce roboty. Jeśli szukasz kompleksowego przewodnika po SEO, sprawdź TEN tekst. Siłę wizualnego wyszukiwania można obserwować na przykładzie Pinteresta. Również Google wprowadził nowe narzędzie - Google Lens, które rozpoznaje obiekty, punkty orientacyjne i inne elementy wizualnie za pomocą aparatu fotograficznego (obecnie dostępne tylko na telefonach Pixel).

Micro-momenty

Czy wiesz, że przeciętny człowiek spędza na użytkowanie smartfona 3 godziny i 35 minut dziennie? Nie tylko dla socjologów i psychologowie jest to interesujące pole do badań, dla specjalistów od marketingu online to może być kura znosząca złote jajka. Taki trend musi całkowicie zredefiniować sposób myślenia firm, jeśli chcą one przyciągnąć kupujących. W 2019 wzrośnie znaczenie tzw. mikro-momentów, definiowanych przez Google, jako nowe zachowanie konsumenckie. Dostarczają one informacji marketingowych w zrozumiały dla konsumentów sposób. Ludzie podejmują decyzje dotyczące tego, co jeść, którą restaurację wybrać, co kupić lub gdzie się udać spontanicznie. To właśnie tego rodzaju mikro momenty marketingowcy powinni uwzględnić w stategiach na przyszły rok.

Źródło: Szymon Słowik

www.szymonslowik.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
Internet nie zapomina? Google i prawo do bycia zapomnianym
Każdy obywatel Unii ma prawo złożyć do Google wniosek o usunięcie z wyników informacji uznanych przez niego za nieaktualne lub nieprawdziwe, a których punktem wyjścia jest jego imię i nazwisko. Jak „prawo do zapomnienia” zmieni internetowy krajobraz?
Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów
Internetowe witryny, które pozwalają „przymierzyć” akcesoria online, reklamy dostosowane do upodobań, czy haseł wypisywanych do wyszukiwarki przez konsumentów to tylko niektóre dowody na to, że świat wirtualny wrósł już w naszą rzeczywistość. Znaczenie online’u rośnie, a rozwiązania w nim stosowane zaczynają wkraczać także do offline, coraz bardziej zmieniając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764