logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

3 wyzwania copywritingu

  PR 25.05.2022, przeczytano 580 razy

Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-wyzwania-copywritingu,396005,artykul.html

Szum informacyjny

To, jak wiele dziś produkuje się treści – w mediach społecznościowych, na portalach, platformach streamingowych, w przestrzeni publicznej – sprawia, że odbiorcom trudno jest skupić na czymś uwagę. Ludzie są zmęczeni nadmiarem słów. Konkurowanie z clickbaitami, memami czy treściami udostępnianymi przez najbliższe grono przyjaciół lub topowych influencerów stało się ogromnym wyzwaniem, dlatego copywriter powinien wiedzieć, jak pisać, żeby przykuć uwagę odbiorców w każdym zaplanowanym medium. Nie jest łatwo funkcjonować w świecie, który krzyczy z każdej strony. Niezbędna jest znajomość różnorodnych technik: m.in. umiejętność zwięzłego pisania i wybierania treści, które naprawdę mają znaczenie oraz planowania architektury informacji.

Zmęczenie treściami marketingowymi

Odbiorcy stali się bardzo wyczuleni na reklamową komunikację marek, puste deklaracje czy content, który tak naprawdę nie wnosi nic nowego. Media społecznościowe tylko to potęgują – konsumentom o wiele łatwiej za ich pośrednictwem punktować brand chociażby za brak transparentności, greenwashing czy nieszczere wykorzystywanie nośnych idei.

Rolą dobrego copywritera jest takie planowanie komunikacji, by była autentyczna. Dotyczy to zarówno współpracy z influencerami – ustalania, czy treści pisze copywriter, czy sam internetowy twórca i jaka jest wówczas ingerencja marki w treść, jak też pisania do mediów społecznościowych, kampanii mailingowych czy informacji prasowych w taki sposób, by informacje były użyteczne, a nie przypominały nachalną reklamę.

Mnogość kanałów komunikacji

Częstym błędem osób odpowiadających za komunikację marki jest brak różnicowania mediów. Widać to zwłaszcza na profilach Facebook i LinkedIn. Część marek publikuje na nich dokładnie te same treści, niekiedy jedynie różnicując je emotikonami. Nie jest to jednak dobra praktyka. Jeśli w obu kanałach brand ma w większości tych samych obserwujących – nie dostarczamy im nowej treści. Jeśli z kolei jest to rozbieżna grupa – to mimo że nie widziała tego wpisu w innym miejscu, nie serwujemy jej informacji zgodnych z jej zainteresowaniami – specyfika obu platform jest przecież inna.

Jednak nie chodzi wyłącznie o media społecznościowe – komunikacja marek odbywa się w  wielu kanałach, a do każdego z nich trzeba dostosować język. Wymaga to zarówno dobrego rozumienia grup docelowych, ich motywacji i świata przeżyć, jak również umiejętności lingwistycznych.

– Często można spotkać się z przekonaniem, że umiejętność pisania wystarczy, aby być dobrym copywriterem. Tymczasem to tylko jedna z wielu kompetencji, jakie należy posiąść w tym zawodzie. Warto uczyć się od praktyków, którzy mogą podzielić się swoimi case studies czy pokazać przydatne narzędzia. 11 lipca ruszamy z nowym kursem online z copywritingu – zarówno dla osób myślących o tym zawodzie, jak i z pokrewnych branż, a także właścicieli firm i startupów. Przez 15 zajęć będziemy przyglądać się różnym technikom, które sprawią, że nasze teksty będą skuteczniejsze. Wszystko to pod okiem doświadczonej copywriterki Magdy Ciereszko z agencji Spacecamp – mówi Anna Piskorz ze szkoły biznesu Laba.

Tekstem można przyciągnąć, zatrzymać i sprzedać. Ale też zniechęcić i zrazić do siebie. Szansa zazwyczaj jest jedna. Nie warto marnować jej na treści, które nie zapadną w pamięć – i właśnie dlatego należy być stale na bieżąco. Szum informacyjny rośnie, a efektywna komunikacja z roku na rok będzie coraz trudniejsza.

Źródło: Laba

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ploter dla architekta powinien być przede wszystkim... No właśnie – jak wybrać maszynę, która stanowi podstawowe wyposażenie każdego biura architektonicznego? Jak sprawnie tworzyć wizualizacje i drukować dokumentację projektową? Na te pytania w obchodzony 1 lipca Światowy Dzień Architektury odpowiada ekspert Canon Polska.
Coraz więcej klientów będzie kupowało produkty w sklepach internetowych zamiast stacjonarnych. Co za tym idzie znacząco rosnąć będą wydatki na reklamę w sieci. Według prognoz specjalistów nawet dwukrotnie w ciągu najbliższych czterech lat.
Im więcej doświadczenia na zagranicznych rynkach, tym większa gotowość i otwartość polskich firm na korzyści związane z internacjonalizacją. To jedne z głównych wniosków wynikających z najnowszego raportu PwC na temat polskich inwestycji za granicą. Ponad 60 proc. przedsiębiorców, którzy już są obecni na innych rynkach, planują dalszą...
Nowa rola inteligentnej cyfrowej komunikacji wizualnej w stale zmieniającym się świecie
W ubiegłym miesiącu miałam okazję pojechać do Barcelony, by po raz pierwszy od dwóch lat wziąć udział w wystawie Integrated Systems Europe (ISE). Przypomniało mi to, że świat wraca do rutyny i norm. Jednocześnie będzie to zasadniczo inny świat – idący naprzód.
Dlaczego niektóre sklepy internetowe świecą pustkami? Tegoroczny raport State of Ecommerce pokazuje, że wiele działań sklepów internetowych nie przekłada się na zainteresowanie konsumentów, a niektóre wręcz je zmniejszają. Z publikacji dowiemy się m.in., co drażni klientów i wpływa na rezygnację z zakupów oraz dlaczego również...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764