logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

3 wyzwania copywritingu

  PR 25.05.2022, przeczytano 1489 razy

Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-wyzwania-copywritingu,396005,artykul.html

Szum informacyjny

To, jak wiele dziś produkuje się treści – w mediach społecznościowych, na portalach, platformach streamingowych, w przestrzeni publicznej – sprawia, że odbiorcom trudno jest skupić na czymś uwagę. Ludzie są zmęczeni nadmiarem słów. Konkurowanie z clickbaitami, memami czy treściami udostępnianymi przez najbliższe grono przyjaciół lub topowych influencerów stało się ogromnym wyzwaniem, dlatego copywriter powinien wiedzieć, jak pisać, żeby przykuć uwagę odbiorców w każdym zaplanowanym medium. Nie jest łatwo funkcjonować w świecie, który krzyczy z każdej strony. Niezbędna jest znajomość różnorodnych technik: m.in. umiejętność zwięzłego pisania i wybierania treści, które naprawdę mają znaczenie oraz planowania architektury informacji.

Zmęczenie treściami marketingowymi

Odbiorcy stali się bardzo wyczuleni na reklamową komunikację marek, puste deklaracje czy content, który tak naprawdę nie wnosi nic nowego. Media społecznościowe tylko to potęgują – konsumentom o wiele łatwiej za ich pośrednictwem punktować brand chociażby za brak transparentności, greenwashing czy nieszczere wykorzystywanie nośnych idei.

Rolą dobrego copywritera jest takie planowanie komunikacji, by była autentyczna. Dotyczy to zarówno współpracy z influencerami – ustalania, czy treści pisze copywriter, czy sam internetowy twórca i jaka jest wówczas ingerencja marki w treść, jak też pisania do mediów społecznościowych, kampanii mailingowych czy informacji prasowych w taki sposób, by informacje były użyteczne, a nie przypominały nachalną reklamę.

Mnogość kanałów komunikacji

Częstym błędem osób odpowiadających za komunikację marki jest brak różnicowania mediów. Widać to zwłaszcza na profilach Facebook i LinkedIn. Część marek publikuje na nich dokładnie te same treści, niekiedy jedynie różnicując je emotikonami. Nie jest to jednak dobra praktyka. Jeśli w obu kanałach brand ma w większości tych samych obserwujących – nie dostarczamy im nowej treści. Jeśli z kolei jest to rozbieżna grupa – to mimo że nie widziała tego wpisu w innym miejscu, nie serwujemy jej informacji zgodnych z jej zainteresowaniami – specyfika obu platform jest przecież inna.

Jednak nie chodzi wyłącznie o media społecznościowe – komunikacja marek odbywa się w  wielu kanałach, a do każdego z nich trzeba dostosować język. Wymaga to zarówno dobrego rozumienia grup docelowych, ich motywacji i świata przeżyć, jak również umiejętności lingwistycznych.

– Często można spotkać się z przekonaniem, że umiejętność pisania wystarczy, aby być dobrym copywriterem. Tymczasem to tylko jedna z wielu kompetencji, jakie należy posiąść w tym zawodzie. Warto uczyć się od praktyków, którzy mogą podzielić się swoimi case studies czy pokazać przydatne narzędzia. 11 lipca ruszamy z nowym kursem online z copywritingu – zarówno dla osób myślących o tym zawodzie, jak i z pokrewnych branż, a także właścicieli firm i startupów. Przez 15 zajęć będziemy przyglądać się różnym technikom, które sprawią, że nasze teksty będą skuteczniejsze. Wszystko to pod okiem doświadczonej copywriterki Magdy Ciereszko z agencji Spacecamp – mówi Anna Piskorz ze szkoły biznesu Laba.

Tekstem można przyciągnąć, zatrzymać i sprzedać. Ale też zniechęcić i zrazić do siebie. Szansa zazwyczaj jest jedna. Nie warto marnować jej na treści, które nie zapadną w pamięć – i właśnie dlatego należy być stale na bieżąco. Szum informacyjny rośnie, a efektywna komunikacja z roku na rok będzie coraz trudniejsza.

Źródło: Laba

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764