logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

30/30 - najlepsza polska okładka 2019 ujawniona

   15.07.2020, przeczytano 1043 razy
ilustracjastrzałka

13 lipca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej poznaliśmy laureatów VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową. Łączna pula nagród wynosiła 12 000 złotych. Zwycięzcą nagrody głównej oraz tytułu najlepszej okładki 2019 roku została praca autorstwa Tomasza Dubiela do albumu ,,Dwunasty dom” duetu Enchanted Hunters. W uzasadnieniu wyboru Jury czytamy: ,,Za nieoczywistą grę kobiecymi wizerunkami — lalek, czarodziejek, dziewczyn z dyskoteki. Efekt dziwności osiągany przez świadomą fotoedycję, przerysowanie oczu i włosów oraz neonowe, nasycone światło. Za intrygującą ilustrację nastroju nieokreślonej tęsknoty i melancholii.”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/30-30---najlepsza-polska-okladka-2019-ujawniona,387777,artykul.html

2. miejsce zajęła Sonia Dubois za okładkę do wydawnictwa ,,Młodość” grupy Terrific Sunday: ,,Za możliwość spojrzenia prosto w oczy młodości. Klimatyczną fotografię budującą naturalny w wyrazie, ale intrygujący przekaz — opowieść wizualną, która porusza emocje i przywołuje wspomnienia. Światłocień ożywiający zmysłową fakturę skóry, włosów, wody, ziemi i kamieni.”.

ilustracjastrzałka

Nagrodę za 3. miejsce otrzymał natomiast front krążka rapera Żabsona ,,Internaziomal”, autorstwa grafika Marcina Mokierów-Czołowskiego oraz fotografa Łukasza Ziętka: ,,Za przełamanie wizualnych konwencji polskiego hip-hopu i odważne wejście w świat stylistyki fashion. Udaną kompozycję. Śmiałą grę kolorami. Mocny popowy styl bez zahamowań — na granicy dobrego smaku, ale za to bez kompleksów.”.

ilustracjastrzałka

W tym roku pierwszy raz przyznano również Nagrodę Specjalną im. Rosława Szaybo. Trafiła ona na ręce Patryka Hardzieja, autora okładki ,,Total Panorama” Nene Heroine. Jury doceniło ją za ,,oryginalną kompozycję typograficzną. Autorskie liternictwo. Świadome operowanie minimalistycznym językiem czerni i bieli nawiązujące do najlepszych tradycji grafiki użytkowej.”. To właśnie wybitny i znany na całym świecie grafik Rosław Szaybo był pomysłodawcą Konkursu 30/30. Jest to pierwsza edycja bez jego udziału. Ku pamięci Artysty oprócz ufundowania wspomnianej nagrody wyświetlany będzie również filmowy wywiad z Rosławem, nagrany na krótko przed jego odejściem.

ilustracjastrzałka

Wystawa potrwa do 31 sierpnia 2020 roku w Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i można ją odwiedzać codziennie pomiędzy godziną 12 a 20. Zaprezentowanych jest na niej 29 finałowych prac wybranych przez 12-osobowe Jury złożone z ekspertów z zakresu sztuk plastycznych oraz branży muzycznej.

W tym roku do składu Jury dołączyli 3 znakomici graficy i ilustratorzy, mający szczególne osiągnięcia w dziedzinie projektów muzycznych. Pierwszym z nich jest ubiegłoroczny zwycięzca Konkursu, jeden z najbardziej uznanych autorów okładek płyt w Polsce – Grzegorz "Forin" Piwnicki, który stworzył okładki płyt dla takich artystów jak O.S.T.R., Pezet czy Mrozu. Kolejną nową twarzą jest Dawid Ryski – ilustrator, autor plakatów koncertowych m.in. dla Franz Ferdinand czy Editors, a także Rafał Wechterowicz – autor ilustracji dla takich artystów jak Metallica, The Rolling Stones czy Lady Gaga. Stało przed nimi nie lada wyzwanie, gdyż poziom zgłoszonych prac był w tym roku rekordowo wysoki.

Źródło: Konkurs 30/30

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

54 kampanie nagrodzone w 21. edycji Effie Awards
Jury 21. edycji Effie Awards, pod przewodnictwem Tomasza Suchańskiego, prezesa zarządu i dyrektora generalnego firmy Żabka Polska, przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie, a wśród nich: 29 statuetek brązowych, 20 srebrnych oraz 5 złotych. Grand Prix otrzymała kampania Żabka – Mały Wielki Sklep, w kategorii Long term marketing excellence.
8 mieczy, 5 nagrodzonych projektów i tytuł Studia Postprodukcyjnego Roku – artyści Platige Image podsumowują Galę KTR
23 listopada odbyła się gala finałowa Klubu Twórców Reklamy, podczas której zostały przyznane nagrody w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Technology oraz Craft. W tym roku, spośród 11 nominacji, 5 projektów stworzonych przez Platige Image otrzymało 8 mieczy. Ponadto drugi rok z rzędu studio otrzymało prestiżowy tytuł...
Wystawa w Muzeum Powstania Warszawskiego z nagrodą Best of Technology KTR 2020
Jury tegorocznego Konkursu Klubu Twórców Reklamy (KTR), prestiżowej nagrody organizowanej przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR doceniło wystawę “Odbicie. Jestem jak ty zapewne” z Muzeum Powstania Warszawskiego, przyznając jej nagrody w kategoriach Design in Public Places, Digital & Motion i Creative Tech. Tym samym wystawa została...
180heartbeats + Jung v Matt Agencją Roku KTR. Klient agencji po raz drugi Reklamodawcą Roku
W tegorocznym konkursie Klubu Twórców Reklamy KTR 180heartbeats + JUNG v MATT, zdobywając 112,5 punktów i bijąc pod tym względem rekord w historii konkursu, została Agencją Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano klientowi agencji - OLX Polska.
Złota statuetka Effie Awards 2020 trafiła do Huawei za kampanię „To, co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” w nowej kategorii konkursowej React & Sustain. Jury rozstrzygniętego wczoraj konkursu Effie doceniło oryginalność i skuteczność kampanii, z pomocą której marce udało się skutecznie odpowiedzieć na nieoczekiwane okoliczności biznesowe i w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764