logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

30/30 - najlepsza polska okładka 2019 ujawniona

   15.07.2020, przeczytano 1744 razy
ilustracjastrzałka

13 lipca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej poznaliśmy laureatów VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową. Łączna pula nagród wynosiła 12 000 złotych. Zwycięzcą nagrody głównej oraz tytułu najlepszej okładki 2019 roku została praca autorstwa Tomasza Dubiela do albumu ,,Dwunasty dom” duetu Enchanted Hunters. W uzasadnieniu wyboru Jury czytamy: ,,Za nieoczywistą grę kobiecymi wizerunkami — lalek, czarodziejek, dziewczyn z dyskoteki. Efekt dziwności osiągany przez świadomą fotoedycję, przerysowanie oczu i włosów oraz neonowe, nasycone światło. Za intrygującą ilustrację nastroju nieokreślonej tęsknoty i melancholii.”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/30-30---najlepsza-polska-okladka-2019-ujawniona,387777,artykul.html

2. miejsce zajęła Sonia Dubois za okładkę do wydawnictwa ,,Młodość” grupy Terrific Sunday: ,,Za możliwość spojrzenia prosto w oczy młodości. Klimatyczną fotografię budującą naturalny w wyrazie, ale intrygujący przekaz — opowieść wizualną, która porusza emocje i przywołuje wspomnienia. Światłocień ożywiający zmysłową fakturę skóry, włosów, wody, ziemi i kamieni.”.

ilustracjastrzałka

Nagrodę za 3. miejsce otrzymał natomiast front krążka rapera Żabsona ,,Internaziomal”, autorstwa grafika Marcina Mokierów-Czołowskiego oraz fotografa Łukasza Ziętka: ,,Za przełamanie wizualnych konwencji polskiego hip-hopu i odważne wejście w świat stylistyki fashion. Udaną kompozycję. Śmiałą grę kolorami. Mocny popowy styl bez zahamowań — na granicy dobrego smaku, ale za to bez kompleksów.”.

ilustracjastrzałka

W tym roku pierwszy raz przyznano również Nagrodę Specjalną im. Rosława Szaybo. Trafiła ona na ręce Patryka Hardzieja, autora okładki ,,Total Panorama” Nene Heroine. Jury doceniło ją za ,,oryginalną kompozycję typograficzną. Autorskie liternictwo. Świadome operowanie minimalistycznym językiem czerni i bieli nawiązujące do najlepszych tradycji grafiki użytkowej.”. To właśnie wybitny i znany na całym świecie grafik Rosław Szaybo był pomysłodawcą Konkursu 30/30. Jest to pierwsza edycja bez jego udziału. Ku pamięci Artysty oprócz ufundowania wspomnianej nagrody wyświetlany będzie również filmowy wywiad z Rosławem, nagrany na krótko przed jego odejściem.

ilustracjastrzałka

Wystawa potrwa do 31 sierpnia 2020 roku w Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i można ją odwiedzać codziennie pomiędzy godziną 12 a 20. Zaprezentowanych jest na niej 29 finałowych prac wybranych przez 12-osobowe Jury złożone z ekspertów z zakresu sztuk plastycznych oraz branży muzycznej.

W tym roku do składu Jury dołączyli 3 znakomici graficy i ilustratorzy, mający szczególne osiągnięcia w dziedzinie projektów muzycznych. Pierwszym z nich jest ubiegłoroczny zwycięzca Konkursu, jeden z najbardziej uznanych autorów okładek płyt w Polsce – Grzegorz "Forin" Piwnicki, który stworzył okładki płyt dla takich artystów jak O.S.T.R., Pezet czy Mrozu. Kolejną nową twarzą jest Dawid Ryski – ilustrator, autor plakatów koncertowych m.in. dla Franz Ferdinand czy Editors, a także Rafał Wechterowicz – autor ilustracji dla takich artystów jak Metallica, The Rolling Stones czy Lady Gaga. Stało przed nimi nie lada wyzwanie, gdyż poziom zgłoszonych prac był w tym roku rekordowo wysoki.

Źródło: Konkurs 30/30

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764