logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

30 lat firmy Zinart na rynku poligraficznym

  PR 14.07.2022, przeczytano 1438 razy
ilustracjastrzałka
1 lipca br. dokonała się zmiana pokoleniowa w firmie Zinart. Adama Zindulskiego (z prawej) na stanowisku prezesa zarządu zastąpił Paweł Trzeciak.

Rok 2022 obfituje dla firmy Zinart z Wrocławia w ważne dla niej wydarzenia. Przedsiębiorstwo, zaopatrujące polskie i zagraniczne drukarnie w niezbędne w ich funkcjonowaniu maszyny, materiały eksploatacyjne i części zamienne, obchodzi 30-lecie działalności na rynku poligraficznym. W 1. kwartale firma uruchomiła – cieszący się rosnącą popularnością – sklep internetowy, natomiast w połowie roku doszło w niej do historycznej zmiany w kierownictwie. Adam Zindulski – założyciel i do niedawna prezes zarządu firmy przekazał jej stery swoim wieloletnim współpracownikom, którzy stali się jednocześnie właścicielami spółki. Paweł Trzeciak objął funkcję prezesa zarządu, zaś Grzegorz Śleziak i Jacek Mozoła pozostają – jak dotychczas – wiceprezesami firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/30-lat-firmy-zinart-na-rynku-poligraficznym,396587,artykul.html

Mówi Adam Zindulski:

- Zmiany sfinalizowane na przełomie czerwca i lipca zostały zainicjowane w roku 2019, za sprawą umowy sukcesyjnej, jaką podpisałem z Pawłem Trzeciakiem i Grzegorzem Śleziakiem – nowymi właścicielami firmy. Mamy zatem do czynienia z ważną zmianą pokoleniową, ale należy podkreślić fakt, że nowi udziałowcy spółki są z nią związani od bardzo dawna, a ich wiedzę technologiczną i doświadczenie doceniają nasi klienci ze wszystkich segmentów, w jakich obecny jest Zinart. Firma trafia zatem w godne ręce i jestem przekonany, że pod nowym kierownictwem czeka ją świetlana przyszłość. Tym bardziej, że sukcesywnie podążamy za zmieniającym się światem współczesnej poligrafii, coraz bardziej angażując się w obszar produkcji cyfrowej czy też uruchamiając sklep internetowy.

Paweł Trzeciak, pełniący od 1 lipca br. funkcję prezesa zarządu, dodaje:

- Nasza firma obchodzi w tym roku 30-lecie, ja mam przyjemność być z nią związany przez połowę tego czasu. Dołączyłem do zespołu Zinart w szczególnym momencie, gdy w branży mieliśmy gorsze, kryzysowe lata. Wówczas jednak została podjęta odważna decyzja o uruchomieniu działu druku wielkoformatowego. Tym samym zbudowana została druga, ważna „noga” naszej działalności. Niemal od początku istnienia Zinart jest jednym z wiodących dostawców materiałów i części do druku offsetowego. Cieszymy się, że stale rośnie też nasza pozycja i udziały w rozwijającym się rynku druku wielkoformatowego cyfrowego. Mogę zapewnić, że w kontekście dalszego rozwoju i nowych projektów nie powiedzieliśmy jednak ostatniego słowa.

„Kamienie milowe” w historii firmy Zinart

- Nasza firma jest obecna w branży przez cały okres przełomowych dla niej i znaczących zmian – mówi Adam Zindulski. – Rok 1992, gdy zaczęliśmy działać w poligrafii (sama spółka pod nazwą Zinart została zarejestrowana kilka lat wcześniej), jest z perspektywy czasu symboliczny. Początek lat 90. ubiegłego wieku to okres prawdziwej prosperity w naszej branży – drukarnie powstawały jak grzyby po deszczu, do Polski wchodziły kolejne międzynarodowe koncerny, które powoływały do życia własne oddziały bądź też nawiązywały współpracę z dystrybutorami. My początkowo, z zaangażowaniem całej rodziny, działaliśmy w grupie dystrybutorów związanych z firmą Grafikus – Systemy Graficzne, oferując farby i chemikalia z jej oferty. W 1994 roku, kontynuując współpracę z Grafikusem, staliśmy się też samodzielnym przedstawicielem wiodących marek jak Sun Chemical czy Polychrome (wkrótce Kodak Polychrome Graphics, obecnie Kodak). W tym samym roku uruchomiliśmy własną mieszalnię farb, koncentrując się na obsłudze klientów bazujących na technice offsetowej – zarówno arkuszowej, jak i zwojowej (coldsetowej i heatsetowej).

W roku 2000 firma przeniosła się do nowej siedziby, a obszar jej działania został rozszerzony.

- Przez pierwsze lata koncentrowaliśmy się na południowo-zachodnich województwach, sukcesywnie zaczęliśmy też sprzedawać nasze produkty w innych regionach Polski – mówi Adam Zindulski. – Poza materiałami eksploatacyjnymi w ofercie pojawiły się też akcesoria i części zamienne do maszyn drukujących – ten asortyment jest jednym z naszych filarów do dziś.

2008: wejście na rynek druku cyfrowego

W roku 2008 firma podjęła strategiczną decyzję o rozszerzeniu swojej działalności na perspektywicznym rynku druku wielkoformatowego, realizowanego w technologii cyfrowej. Wówczas też pojawił się w niej Paweł Trzeciak, który objął stanowisko szefa nowo powołanego do życia działu.

- Udział rozwiązań dedykowanych temu segmentowi rynkowemu systematyczne rośnie i wynosi ok. 35% naszych obrotów – mówi obecny prezes zarządu. – Z perspektywy czasu decyzję tę można uznać za niezwykle trafioną, gdyż wielki format stał się naszą drugą, bardzo mocną nogą.

Adam Zinduski dodaje: - Lata 2010-2014 to okres pracy w firmie mojej córki – Katarzyny Zindulskiej-Wickens. Wówczas w naszej ofercie pojawiły się rozwiązania dedykowane również małoformatowemu drukowi cyfrowemu: maszyny Xerox i urządzenia introligatorskie Morgana Systems. W tym czasie sprzedaliśmy ponad 20 maszyn introligatorskich i kilka cyfrowych maszyn drukujących. Ten „cyfrowy” akcent stanowił uzupełnienie naszej aktywności w obszarze druku offsetowego, gdzie – za sprawą rekomendacji firmy Zinart – polski rynek poligraficzny wzbogacił się o kilkadziesiąt rozwiązań: maszyny drukujące (w tym liczne plotery wielkoformatowe), urządzenia introligatorskie oraz systemy CtP.

W roku 2015 firma przekształciła się w spółkę z o.o., zaś dwa lata później – przeniosła się do kolejnej siedziby, w której pozostaje do dziś.

- Poza zwiększoną powierzchnią biurowo-administracyjną i przestronnym magazynem, miejsce znalazły tu również mieszalnia oraz laboratorium, które służy do recepturowania farb offsetowych, w tym niskomigracyjnych i UV oraz fleksograficznych – mówi Adam Zindulski. – Jako jedyni w Polsce oferujemy też usługę konfekcjonowania i pakowania farb w kartridże, które coraz częściej zastępują tradycyjny sposób podawania farb w druku offsetowym.

W roku 2019 została podpisana umowa sukcesyjna, na bazie której udziały w firmie docelowo mieli przejąć Paweł Trzeciak i Grzegorz Śleziak. Wówczas też ukształtował się nowy zarząd spółki. Sukcesja została sfinalizowana w połowie tego roku, a towarzyszyły jej zmiany w kierownictwie firmy.

Nieco wcześniej, bo w 1. kwartale br., Zinart uruchomił sklep internetowy, uwzględniający pełny asortyment oferowany przez firmę. Jego oferta jest stale aktualizowana o nowe materiały eksploatacyjne, akcesoria i części zamienne.

Zinart: partner i doradca

- Naszą misją i filozofią od początku było wychodzenie poza ramy standardowego dystrybutora czy firmy handlowej – mówi Adam Zindulski. – Zawsze hołdowaliśmy partnerskiemu podejściu do biznesu, oferując kompleksowe doradztwo branżowe, pomoc w rozwiązywaniu problemów i serwis techniczny. Z tego też względu współpracujemy z zewnętrznymi specjalistami np. z zakresu standaryzacji procesu drukowania, oprogramowania w dziedzinach zarządzania kolorem oraz obrazowania, a także technologii uszlachetniania druku. Wspierają nas oni w obsłudze stałych klientów firmy Zinart. To niezwykle ważny aspekt działalności, który pozwolił zbudować bardzo bliskie, a czasami wręcz przyjacielskie relacje z wieloma drukarniami, nawet tymi, które w danym okresie nie korzystały z produktów z naszej oferty – mówi Adam Zindulski.

- Holistyczne podejście do biznesu sprawdziło się także w segmencie cyfrowego druku wielkoformatowego. Tu też postawiliśmy na współpracę i partnerstwo, co docenili zarówno nasi dostawcy, jak też klienci czy inni dystrybutorzy. Najlepszym przykładem znakomitych relacji z tymi ostatnimi była wspólna obecność na tym samym stoisku podczas kilku edycji targów RemaDays Warsaw – dodaje Paweł Trzeciak.

Ambitne plany jubilata

30-letnie doświadczenia w druku offsetowym i 15-letnie w cyfrowym pozwoliły firmie Zinart osiągnąć stabilną pozycję rynkową i ambitnie patrzeć w przyszłość. Jej asortyment obejmuje obecnie ponad 1000 produktów dedykowanych obu technologiom, stąd duże nadzieje związane z uruchomionym niedawno sklepem internetowym.

- E-commerce to coraz bardziej powszechny element naszego życia, także w kontekście funkcjonowania różnych branż. Idąc z duchem czasu, sklep online pojawił się także u nas i już po pierwszych miesiącach jego funkcjonowania widzimy korzyści wynikające z jego uruchomienia – mówi Paweł Trzeciak.

Firma dostrzega też duży potencjał w zupełnie nowych segmentach.

- Tu warto wymienić druk na tekstyliach, aplikacje przemysłowe czy niebanalne efekty specjalne zaprezentowane na targach Fespa m.in. przez naszego strategicznego partnera – firmę Sun Chemical. Wszystko to widzimy i uwzględniamy w naszych planach na przyszłość – dodaje Paweł Trzeciak.

Adam Zindulski podsumowuje: - Firmę pozostawiam młodszym kolegom z przekonaniem, że trafia ona w godne ręce osób zaangażowanych w jej działalność nie tylko biznesowo, ale też emocjonalnie. Przy tej okazji chciałbym niezwykle serdecznie podziękować moim pracownikom i partnerom biznesowym: licznym klientom i dostawcom (wśród nich szczególnie firmom Sun Chemical, Kodak, Reprograf-Grafikus oraz Europapier), jak też wielu innym przedstawicielom środowiska poligraficznego z Polski i innych krajów. W branży tej zostawiłem spory kawałek swojego życia. Z pewnością nadal będę się przyglądał jej rozwojowi, kibicując jednocześnie nowemu zarządowi Zinart Sp. z o.o. Jestem przekonany, że firmę czekają kolejne, pełne sukcesów lata.

Źródło: Zinart Sp. z o.o.

www.zinart.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764