logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

30. serwis lokalny „Wyborczej” - Koszalin.wyborcza.pl

  PR 01.06.2021, przeczytano 663 razy
ilustracjastrzałka

2 czerwca 2021 r. mieszkańcy wybrzeża środkowego zyskają nowe, kompetentne źródło informacji - tego dnia ruszy nowy serwis internetowy Koszalin.wyborcza.pl. Po otwarciu redakcji w Wałbrzychu i Zakopanem Wyborcza.pl melduje się w kolejnym mieście – w Koszalinie. 30. serwis internetowy „Gazety Wyborczej” będą tworzyć Bogdan Stech i Magda Omilianowicz, wspierani przez szczeciński zespół dziennika.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/30.-serwis-lokalny-_wyborczej_---koszalin.wyborcza.pl,391713,artykul.html

Koszalińskie sprawy zawsze były obecne na łamach „Wyborczej”. W latach 90. „Gazeta Wyborcza” miała tam stacjonarną redakcję. Od kilku lat w piątkowych wydaniach „Tygodnika Szczecin”, dostępnego na całym Pomorzu Zachodnim z „Wyborczą”, cyklicznie ukazują się tematyczne strony „Wieści z Koszalina”.

To zainteresowanie ma swoje uzasadnienie. Koszalin to największa miejscowość między Szczecinem a Trójmiastem i druga największa na Pomorzu Zachodnim. To centrum, ku któremu w naturalny sposób ciąży wschodnia część województwa. Ważny ośrodek przemysłowy - z firmami m.in. w koszalińskiej strefie ekonomicznej, akademicki (trzy uczelnie) i kulturalny (z własnym teatrem, filharmonią, muzeum). To także rejon turystyczny, który - zwłaszcza latem - obsługuje liczony w milionach noclegów ruch na środkowej części bałtyckiego wybrzeża między Kołobrzegiem a Darłowem.

- Inauguracja koszalińskiego serwisu „Wyborczej” jest szczególna także z innego ważnego powodu: to już 30. serwis lokalny „Wyborczej” i 3. uruchomiony w tym roku - po wałbrzyskim i zakopiańskim. Nie ma innego dziennika w Polsce, który ma tak rozbudowaną sieć – wyjaśnia Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Wyborczej”, szef redakcji lokalnych.- O czym będziemy pisać w tym mieście? O dziejących się zmianach, o inwestycjach, komunikacji, kulturze, także o lokalnej polityce. W sezonie letnim na Koszalin.wyborcza.pl będziemy dodatkowo stawiać na ciekawe i przydatne informacje dla turystów wypoczywających nad morzem.

Przygotowywaniem tekstów do serwisu Koszalin.wyborcza.pl zajmie się przede wszystkim Bogdan Stech. Z prasą związany jest nieprzerwanie od 1998 r. Pracował m.in. w „Głosie Pomorza” i „Głosie Koszalińskim”. Uruchamiał i nadzorował lokalne serwisy internetowe tych dzienników. Początkowo był dziennikarzem, a następnie redaktorem online i zastępcą redaktora naczelnego do spraw online. Był też szefem tygodnika „Moje Miasto Szczecin”. Jako redaktor pracował również dla portalu purepc.pl, a ostatnio w koszalińskim oddziale „Super Expressu”. Najchętniej zajmuje się tematyką miejską, społeczną, historią i wojskowością. Jest autorem trzech książek o wojnie w Wietnamie.

Z serwisem będzie współpracować także Magda Omilianowicz - dziennikarka, autorka setek artykułów oraz 15 książek reporterskich i podróżniczych. Pisała m.in. dla „Głosu Koszalińskiego”, „Miliardera”, „Polityki”, prasy kobiecej, nowojorskiego „Kuriera Plus” i holenderskiego „Reve”. Także dla podroze.gazeta.pl. Od pół roku jest naczelną miesięcznika „Dialog ART” działającego przy Teatrze „Dialog” w Koszalinie. Zrealizowała kilka reportaży telewizyjnych. W 2017 r. prezydent Koszalina uhonorował ją Nagrodą Prezydenta w dziedzinie kultury.

Serwis Koszalin.wyborcza.pl będzie wspierany przez szczecińską redakcję „Gazety Wyborczej”, którą kieruje Jerzy Połowniak.

Inauguracji nowego serwisu „Wyborczej” towarzyszy rozbudowana akcja promocyjna. Od 2 do 8 czerwca potrwa tygodniowy cykl publikacji we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy”, „Wolną Sobotę”, „Duży Format” i „Ale Historię”. Pozwoli on poznać miasto i jego mieszkańców. Na łamach „Wyborczej” pojawią się artykuły związane z Koszalinem i wybrzeżem środkowym, m.in. o nowym koszalińskim amfiteatrze, który jest lepszy od tego w Opolu i w Sopocie; o tym, co o zostało z planów budowy polskiego Dubaju, czyli Beach City w Mielnie; o siedmiu miejscach wartych odwiedzenia, oddalonych o trzy kwadranse jazdy od Koszalina oraz o Eryku Pomorskim z Darłowa, królu Szwecji, Danii i Norwegii, który skończył jako pirat.

Kampania serwisu Koszalin.wyborcza.pl obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych), a także działania niestandardowe i autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika oraz na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował zespół promocji „Gazety Wyborczej”.

Oprócz tego w środę, 2 czerwca 2021 r. większość mieszkańców Koszalin znajdzie w skrzynkach pocztowych specjalne papierowe wydanie „Wyborczej”, w którym redakcja przedstawi nowy serwis Koszalin.wyborcza.pl. Dodatek będzie także dołączony do szczecińskiego wydania „Wyborczej”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764