logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 300 milionów złotych na reklamę branży farmaceutycznej

  PR 14.05.2019, przeczytano 219 razy
ilustracjastrzałka

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży farmaceutycznej w kwietniu 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła 311,6 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/300-milionow-zlotych-na-reklame-branzy-farmaceutycznej,382438,artykul.html

Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi

Branża farmaceutyczna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą przeznaczono ponad 199,3 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano 73,8 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 38,4 mln zł.

Poniedziałek najpopularniejszym dniem tygodnia

W kwietniu największe budżety reklamowe lokowane były w poniedziałki i wyniosły w sumie 65,2 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w soboty – ok. 30 mln zł.

ilustracjastrzałka

Marki o największych wydatkach reklamowych

W kwietniu marka Ibum zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 14 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Molekin (9,3 mln zł), Ibuprom (7 mln zł), Ketonal (6,6 mln zł) oraz Mel (4,9 mln zl).

ilustracjastrzałka

Typy reklamowanych produktów

W kwietniu 2019 roku najwyższe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczone na reklamy środków przeciwbólowych (21 proc.) oraz suplementów diety (10 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. środków na przeziębienie, preparatów pielęgnacyjnych, środków wspomagających trawienie, a także preparatów na stawy.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Publico24 Newsstand, multiplatformowy kiosk z dostępem do tysięcy wydań tytułów prasowych wprowadził nowe udogodnienie. Od kwietnia tego roku, indywidualni użytkownicy mają możliwość wykupienia miesięcznej subskrypcji. Do ich dyspozycji jest ponad 80 magazynów i gazet, a oferta jest stale powiększana o nowe tytuły.
Tiktok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek
Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do...
Internet 5. generacji dzięki komunikacji kwantowej?
Powstają pierwsze systemy komunikacji kwantowej, które posłużą do skonstruowania komputerów nowej generacji. Upowszechnienie komunikacji i urządzeń kwantowych przyczyni się do powstania bezpiecznego internetu, przyspieszy proces analizy dużych zbiorów danych zgromadzonych w ramach big data, pozwoli opracować niezawodne szyfry oraz udoskonalić technologię uczenia maszynowego.​...
Radio Pogoda w wygodnej aplikacji mobilnej
Wszyscy, którzy kochają piosenki sprzed lat i wyjątkowe audycje Radia Pogoda, mogą ich teraz słuchać w nowej aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android i iOS. Dzięki aplikacji stacja oferuje dostęp do swojego programu na żywo wszędzie tam, gdzie jest zasięg internetu, a dodatkowo zachęca słuchaczy do udziału z zabawach antenowych i kontaktu z redakcją.
W czwartek, 18 lipca, kanał Kino Polska Muzyka osiągnął 0,26% udziału w oglądalności widowni komercyjnej, dzięki czemu zajął pierwsze miejsce wśród kanałów muzycznych nadawanych kablowo lub satelitarnie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764