Różnorodność społeczeństwa wprowadza w marketingu komplikacje w zakresie tworzenia komunikacji, mającej przekonać odbiorców do konkretnych działań. W celu zniwelowania tego problemu, dokonuje się segmentacji konsumentów. Pomaga ona przy tworzeniu dostosowanej do grupy docelowej kreacji. W branży e‑commerce taki system indywidualizacji to jednak za mało. Odpowiedzią na ten problem okazuje się silnik rekomendacji. Spółka 360e-com już dziś może pochwalić się pierwszymi sukcesami swojego autorskiego systemu rekomendacji.
Do zakupów przekonują głównie promocje, a najlepsze to takie, które dotyczą aktualnie potrzebnych produktów. Przy tworzeniu kampanii retargetingowej wychodzi się z założenia, że potrzebne użytkownikom produkty to te, które oglądają w sklepie internetowym. Największą motywacją do powrotu do swojego koszyka i zakończenia transakcji jest wyświetlenie oglądanych wcześniej produktów z dodatkową zachętą np. obniżoną ceną oraz odpowiednim call-to-action.
Oglądane produkty informują jedynie o aktualnie uświadomionych potrzebach, a to tylko fragment rzeczywistości. W sklepie stacjonarnym klient przechodząc pomiędzy półkami, często przypomina sobie o produktach, które mimo początkowego zapomnienia, chętnie kupi. Nazywamy to uświadomieniem potrzeby. W e-commerce jego rolę spełniają rekomendacje produktowe – wyświetlane na banerze bądź w mailu produkty, mogące zainteresować użytkownika.
Technologia uczenia maszynowego i tworzone w oparciu o nią silniki rekomendacji pozwalają na czerpanie szczegółowych informacji o potrzebach użytkowników. Nieustannie obserwując klientów w sklepie internetowym, zbieramy ogromne ilości danych. Zasilają one algorytmy machine learning, które obliczają prawdopodobieństwo zakupu konkretnego produktu przez indywidualnego użytkownika. Dzięki temu, poza produktami oglądanymi przez użytkownika, możemy mu wyświetlić artykuły, które naszym zdaniem go zainteresują.
– W kampaniach prowadzonych przez zespół 360e-com, wykorzystujemy autorski silnik rekomendacji. Dzięki niemu aż 31% transakcji dokonywanych jest po kliknięciu w produkt, którego użytkownik wcześniej nie oglądał w danym sklepie. Współczynnik kliknięć w kreacje, zawierające rekomendacje produktowe generowane w oparciu o nasze algorytmy, jest o 27% wyższy od kreacji, zawierających rekomendacje oparte o najpopularniejsze produkty w sklepie – mówi Krzysztof Łada, Prezes Zarządu 360e‑com Sp. Z o.o.
Źródło: 360e-com Sp. Z o.o.