W odpowiedzi na dynamicznie zmieniającą się sytuację na rynku retargetingu i pojawiające się od dłuższego czasu informacje o prawdopodobnym ograniczeniu wykorzystywania plików cookies tzw. third-party cookies, firma retargetingowa 360e-com od dłuższego czasu prowadzi intensywne prace nad rozwiązaniem pozwalającym identyfikować użytkowników w inny sposób. Pierwsze testy zakończyły się sukcesem. Usługa dostępna jest już dla e-mail retargetingu, w zakresie display trwają implementujące prace programistyczne.
Plany Google o implementacji w przeglądarce Google Chrome narzędzia, ułatwiającego blokowanie ciasteczek umożliwiających śledzenie użytkowników lub zastosowanie rozwiązania podobnego do obecnego w przeglądarce Safari, znacząco ograniczą możliwości działania firm retargetingowych i innych opierających swoje usługi o cookie tracking.
360e-com wychodząc naprzeciw tym prawdopodobnym ograniczeniom w działaniach retargetingowych, od kilkunastu miesięcy prowadzi intensywne prace nad rozwojem i wdrożeniem nowej technologii. Innowacyjna metoda pozwala identyfikować użytkowników za pomocą zbioru kilkudziesięciu zmiennych, rozpoznawanych przez przeglądarkę. Rozwiązanie to umożliwia rozpoznanie odbiorców bez wykorzystywania plików cookies.
Rozwijanie nowego rozwiązania odbywało się w ramach technologii e-mail retargetingowej dostępnej w ofercie 360e-com. Pozwoliło to spółce na istotnie dłuższy kontakt z użytkownikiem oraz brak uzależnienia od rozpoznawania, opierającego się wyłącznie o pliki cookies.
– Główną barierą do pokonania przy wdrożeniu nowej technologii w display retargetingu był czas konieczny do rozpoznania użytkownika, który w ekosystemie RTB wynosi około 2 milisekund. Zespół 360e-com odpowiedzialny za rozwój technologii przez ostatnie miesiące pracował intensywnie nad optymalizacją zastosowanych rozwiązań. Ostatecznie osiągnęliśmy czas rozpoznania na poziomie 1,6 - 1,8 milisekund. Pozwala nam to na pełne uniezależnienie się od rozwiązań opartych o pliki cookies – mówi Krzysztof Łada, Prezes Zarządu 360e-com Sp. Z o.o.
Źródło: 360e-com