logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

3M w Polsce partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu

  PR 17.04.2018, przeczytano 542 razy

Za nami 7. edycja Targów CSR – największego w Polsce wydarzenia poświęconego społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonemu rozwojowi, które jest organizowane co dwa lata przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W trakcie tegorocznej edycji firma 3M w Polsce  oficjalnie dołączyła do Programu Partnerstwa FOB.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3m-w-polsce-partnerem-forum-odpowiedzialnego-biznesu,36180,artykul.html

Program Partnerstwa jest flagową inicjatywą Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Tworzą go przedsiębiorstwa, dla których odpowiedzialny biznes i zrównoważony rozwój są stałymi elementami realizowanej strategii biznesowej. Jednym z głównych celów programu jest promocja dobrych praktyk w obszarze CSR – zarówno polskich, jak i zagranicznych firm, a także wymiana wiedzy i doświadczeń oraz prezentacja osiągnięć biorących w nim udział firm. Udział w Programie Partnerstwa służy także budowaniu relacji, koalicji i partnerstw pomiędzy firmami, a ponadto pozwala uczestnikom na zdobywanie nowych kompetencji w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

3M dołącza do Programu Partnerstwa FOB

Do Programu Partnerstwa dołączyło już niemal 50 firm z całej Polski reprezentujących różne branże. Wspólnym mianownikiem dla nich jest podejmowanie działań na rzecz rozwoju CSR w Polsce. W tym zaszczytnym gronie znalazła się również firma 3M.

─  Pielęgnowanie dobrych praktyk, aktywna współpraca oraz realizowane dziś coraz liczniej inicjatywy CSR wpływają na popularyzację tej koncepcji w naszym kraju. Firmy aktywne na tym polu stają się liderami odpowiedzialnego biznesu w Polsce, a zarazem wyznaczają standardy etycznego postępowania. Dlatego tak ważny jest dobry przykład, dzielenie się wiedzą i doświadczenie firm skupionych wokół Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu, do którego właśnie dołączyła firma 3M w Polsce – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Działania 3M w zakresie zrównoważonego rozwoju

3M jest jedną z pierwszych firm na świecie, w której zrównoważony rozwój został zintegrowany ze strategią biznesową. Już ponad 40 lat temu, kiedy pojęcie CSR nie było jeszcze tak szeroko znane, zagraniczny koncern wprowadził innowacyjny program 3P – Pollution Prevention Pays, którego głównym założeniem była redukcja zanieczyszczeń wprowadzanych do atmosfery w wyniku procesów produkcji. Działania z zakresu CSR podejmuje także 3M w Polsce. Firma jest przede wszystkim aktywnym partnerem UN Global Compact Network, największej na świecie inicjatywy skupiającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju.

─ Idee społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju są wpisane w DNA 3M. Chętnie angażujemy się w działania CSR, czego przykładem są projekty „Program Bezpieczny Transport” czy „2 godziny dla rodziny” – mówi Ewa Jaxa-Jankowska, Specjalista ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 3M w Polsce  i dodaje ─ Wartość marki 3M staramy się budować wieloaspektowo, nie tylko wprowadzając innowacyjne produkty i dzięki temu osiągając doskonałe wyniki finansowe, lecz także dbając o sposób, w jaki nasza firma prowadzi działalność i wypracowuje swój zysk.

Na liście priorytetów 3M w Polsce  w zakresie zrównoważonego rozwoju znajduje się także rozwijanie kultury różnorodności. O sukcesach w tym zakresie mówią statystki dotyczące zatrudnienia – na ponad 3 tysięcy pracowników 3M w Polsce 1200 to kobiety, natomiast w samym obszarze produkcyjnym, gdzie zatrudnienie znajduje ogółem 1800 osób, pracuje aż 800 przedstawicielek płci pięknej. Co więcej, firma bierze udział w globalnej inicjatywie 3M Women Leadership Forum, która ma na celu zwiększenie obecności kobiet na stanowiskach specjalistycznych i kierowniczych.

Kolejnym przykładem zaangażowania 3Mw Polsce realizującego idee CSR są działania podejmowane na rzecz lokalnych społeczności, takie jak: coroczny udział pracowników 3M w charytatywnym „Biegu Firmowym” we Wrocławiu i w Warszawie , koncerty charytatywne organizowane przez pracowników, wsparcie finansowe czy produktowe na użytek organizacji non-profit, spotkania edukacyjne w szkołach. Warte podkreślenia jest to, że pracownicy 3M w Polsce z entuzjazmem podchodzą do tego typu inicjatyw, czego potwierdzeniem jest to, że w charytatywnym Biegu Firmowym w 2017 roku uczestniczyło 215 biegaczy 3M, a w tym roku do biegu przystąpi aż 320 pracowników firmy 3M.

Targi jako miejsce dyskusji i prezentacji dobrych praktyk CSR

7. Targi CSR, których tematem przewodnim był „Biznes we współpracy”, stanowiły okazję do spotkania teoretyków z praktykami społecznej odpowiedzialności biznesu. Program wydarzenia obejmował nie tylko spotkania targowe, lecz także liczne debaty i dyskusje.

Jego ważnym punktem była premiera Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki” – stanowiącego przegląd najciekawszych przedsięwzięć CSR z ubiegłego roku. W najnowszej publikacji FOB znalazło się aż 1 190 przykładów dobrych praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego biznesu. Jest to o ponad 300 przykładów więcej niż poprzednim raporcie, co jest dobrym prognostykiem świadczącym o systematycznym wzroście zainteresowania koncepcją CSR w Polsce.

Dobre praktyki 3M w Polsce

3M w Polsce zgłosiło 10 praktyk do najnowszego raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu – po jednej z zakresu ładu korporacyjnego i środowiska, trzy dotyczące praw człowieka i pięć odnoszących się do praktyk z zakresy pracy. Firma pochwaliła się m. in. zorganizowaniem dialogu z społecznością, w którym uczestniczyli przedstawiciele kluczowych grup interesariuszy zewnętrznych 3M w Polsce: administracji publicznej, samorządu lokalnego, partnerów biznesowych, uczelni wyższych i ośrodków naukowych, organizacji branżowych i społecznych oraz społeczności lokalnych.

Wśród dobrych praktyk 3M w Polsce wymienionych w raporcie znajdują się również działania podejmowane w ramach programu rozwojowego Akademia Kierownika Zmiany. W jego wyniku część kierowników otrzymała nowe i bardziej odpowiedzialne role w organizacji, a ich miejsce zajęli nowi kierownicy odpowiedzialni za obszary produkcyjne.

Źródło: 3M Poland

www.3m.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764