logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

4 grzechy główne digital marketingu

  PR 29.05.2014, przeczytano 1936 razy

Nie jest łatwo osiągnąć sukces na polu marketingu zintegrowanego. Na specjalistów w tej branży czyhają przeróżne pułapki, tym bardziej, że jest to obszar bardzo rozległy i często ciężko ustalić odpowiednie priorytety. Jak uniknąć podstawowych błędów działając w digital marketingu?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/4-grzechy-glowne-digital-marketingu,21773,artykul.html

1. Angażowanie wszystkich dostępnych środków przy stosunkowo skromnym budżecie.

Digital marketing daje ogromne możliwości promocji naszej marki, poprzez niezmierzone ilości narzędzi, a wciąż pojawiają się nowe. Przez to istnieje znaczna pokusa na wykorzystanie ich wszystkich. Pamiętać jednak należy, że każde z nich powinniśmy skonfrontować z naszym budżetem. Tylko największe marki są w stanie sobie pozwolić na użycie wszystkich dostępnych środków, ponieważ dysponują największymi zasobami finansowymi. Jeśli jednak nie jesteśmy w tak komfortowej sytuacji, powinniśmy realistycznie patrzeć na możliwości jakimi dysponujemy i wybrać tylko kluczowe kanały. Dopiero z czasem nasza promocja może ewoluować i rozszerzać się o dodatkowe pola.

2. Skupianie się na jednym aspekcie (np. social media)

Nie należy też zdecydowanie stawiać się w zupełnie odwrotnej niż ww. sytuacji. Nasi odbiorcy korzystają w Internecie z rozmaitych narzędzi i nie wystarczy próba dotarcia do nich za pomocą jednej platformy. Najwłaściwszym sposobem poruszania się w digital marketingu jest przede wszystkim analiza zachowań naszej grupy docelowej. Być może wcale nasi odbiorcy wcale nie angażują się w social media, a sporo czasu spędzają na forach internetowych? A może robią jedno i drugie? Dokładne przyjrzenie się przyzwyczajeniom konsumentów z pewnością pomoże nam dobrać odpowiednie sposoby dotarcia do nich, a tym samym przyczyni się do sukcesu w digital marketingu.

3. Rewolucjonizowanie zaplanowanej wcześniej strategii

Czasami nasze działania nie odnoszą na samym początku spodziewanych rezultatów, w wyniku czego niektórzy marketerzy wpadają w panikę i usiłują jak najszybciej naprawić dany stan rzeczy. Fakt, że Internet oferuje narzędzia umożliwiające działania ad hoc, sprawia że pokusa ta często staje się trudna do poskromienia. Niektórzy specjaliści nie pamiętają jednak przy tym, że można tym zrobić więcej szkody niż pożytku. Być może marka startuje z zupełnie nową komunikacją i odbiorcy muszą się po prostu przyzwyczaić do nowego języka, a być może zawiniły drobne parametry w doborze grupy docelowej. - komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET. - Strategia oczywiście nie jest sztywnym tworem i warto go modyfikować, jednak nagłe zmiany całego planu z pewnością się nam nie przysłuży. - dodaje.

4. Poświęcanie całej swojej uwagi na urzeczywistnianie strategii

Jeśli chcesz, żeby coś było dobrze zrobione – zrób to sam”. To motto być może sprawdza się w wielu dziedzinach, jednak z pewnością nie należy do nich digital marketing. W tak rozległym obszarze, gdzie do dyspozycji mamy tak wiele narzędzi, zwyczajnie bez wsparcia kompetentnego zespołu nie jest możliwe osiągnięcie sukcesu. Aby nasza marka była zauważona, należy zaufać specjalistom, którzy wprowadzą nową jakość do naszych działań.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wizytówki firmowe to jeden z najstarszych, a zarazem wciąż skutecznych kanałów komunikacji w biznesie. Choć żyjemy w erze cyfrowej, moment wymiany wizytówek podczas spotkania czy konferencji wciąż trwa w pamięci odbiorcy. W niewielkim formacie mieszczą się tu wszystkie kluczowe informacje o firmie – nazwa, dane kontaktowe, logo i adres strony...
Dlaczego cyfrowa suwerenność nie jest taka prosta? O problemach z platformami z USA
Pamiętacie jeszcze czasy, w których prodemokratyczne ruchy zwoływały się na platformach społecznościowych? Arabska Wiosna była opowiadana jako twitterowa rewolucja – oddolny, prodemokratyczny ruch, który z pomocą „nowych technologii” obalił złego dyktatora.  Zaledwie dekadę później tamta opowieść o końcu autorytaryzmów i technologicznym upodmiotowieniu...
Zespoły hybrydowe: współpraca frelancerów i etatowców
Wg. danych Freelancehunt firmy radykalnie zwiększają budżety na freelancerów - w 2024 roku to wzrost o 51,5% w stosunku do poprzedniego roku. Trend potwierdza najnowszy globalny raport Upwork - ponad jedna trzecia (36%) wykwalifikowanych pracowników etatowych rozważa przejście na freelancing, aby uzyskać lepszy dostęp do możliwości zawodowych. Jednocześnie tylko 10%...
Seat: produkcje filmowe z hiszpańską marką w tle
Samochód w filmie to coś więcej niż tylko element scenografii – to często jeden z głównych atrybutów bohatera, a czasem nawet i sam bohater. Swoje angaże wielokrotnie otrzymywały modele SEAT-a – auta hiszpańskiej marki pojawiły się w ponad 800 produkcjach filmowych i telewizyjnych.
Mikrotrendy w komunikacji marek beauty
Branża beauty to jedna z najbardziej wymagających i konkurencyjnych przestrzeni rynkowych. Tu nie ma miejsca na przypadek – sukces nie zależy już tylko od jakości produktu czy efektownego opakowania. Wygrywają ci, którzy błyskawicznie reagują na mikrotrendy, potrafią zbudować emocjonalną narrację wokół marki i wiedzą, jak współpracować z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764